Luifels dilemma

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Redchilly

Re: Luifels dilemma

Berichtdoor Redchilly » 20 Sep 2023, 00:18

Noorwegen was fantastisch, en alles wat we de afgelopen tijd uitgedacht hadden blijkt in de praktijk te werken als gepland.
(Dat wil nog wel eens anders zijn ;) )

We hebben veel wild gekampeerd, offroad tracks gereden en als bonus het noorderlicht mogen zien.
Een trip om niet te vergeten.

Kleine impressie:

3.jpg

2.jpg

9.jpg

Redchilly

Berichtdoor Redchilly » 20 Sep 2023, 00:20

Ook aan een prachtig meer gestaan, met een stukje spannende offroad weg door het bos om beneden te komen:

7.jpg

8.jpg

Als bonus kregen we later, de nacht dat we in een hut sliepen, een cadeautje van moeder natuur

10.jpg
Laatst gewijzigd door Redchilly op 20 Sep 2023, 00:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Redchilly

Berichtdoor Redchilly » 20 Sep 2023, 00:25

En natuurlijk de bekende Trollstigen gereden
6 - 1.jpeg

En andere mooie onverharde paden
5.jpg

4.jpg

jbladel

Berichtdoor jbladel » 23 Sep 2023, 18:39

Ziet er top uit! En zo te zien ook mooi weer gehad, das altijd goed meegenomen :)
"Yeah could be bigger diameter. Could be different pressure, different tyre construction, different environment. If you’re human then psychology would play a role." - OutbackJoe, 2020

Redchilly

Berichtdoor Redchilly » 20 Mar 2024, 12:25

Te klein "projectje" om een eigen topic voor te maken, dus hier als aanvulling er bij :-)

Afgelopen week lekker bezig geweest om een klein hangend tafeltje te maken voor onderweg.
Even een kop koffie, of als extra werkruimte bij het koken.
Alles is verstelbaar, dus kan aan de zijkant, maar ook aan de achterdeur zowel binnen als buiten.

Eiken houten plank met Tung-olie behandeld, op maat gemaakt en ingezaagd.
Spanband op rol in passende kleur besteld met bijpassende gespen en d-ringen.
Wel een nieuwe naaimachine voor aangeschaft, maar die stond bij de wederhelft toch al op de wenslijst ;-)

2024-03-20 11.08.02.jpg

2024-03-20 11.07.50.jpg

2024-03-20 11.53.29.jpg

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 27 Mar 2024, 22:14

Redchilly schreef:Te klein "projectje" om een eigen topic voor te maken, dus hier als aanvulling er bij :-)

Afgelopen week lekker bezig geweest om een klein hangend tafeltje te maken voor onderweg.
Even een kop koffie, of als extra werkruimte bij het koken.
Alles is verstelbaar, dus kan aan de zijkant, maar ook aan de achterdeur zowel binnen als buiten.

Eiken houten plank met Tung-olie behandeld, op maat gemaakt en ingezaagd.
Spanband op rol in passende kleur besteld met bijpassende gespen en d-ringen.
Wel een nieuwe naaimachine voor aangeschaft, maar die stond bij de wederhelft toch al op de wenslijst ;-)

Fraai ... maar die naaimachine, dat moet dan iets degelijks zijn, geen kleine investering lijkt me, daarmee wordt het een duur plankje.
Met mijn alledaagse naaimachine gaat een veeldubbele spijkerstof nog net (dat veeldubbele heb je bijv. bij het inkorten waarbij de zomen van de broekspijpen driedubbel langs komen.

Spanbanden en vergelijkbaar doe ik met de hand (en dus met veel geduld).

Groeten MarcS

PS   De haken aan de dakrand maken mij ook nieuwsgierig.

Redchilly

Berichtdoor Redchilly » 01 Apr 2024, 17:58

Viel mee hoor, het is een Singer HD4423 geworden.
Vrouwlief wilde sowieso een nieuwe naaimachine en deze HD versie was toevallig in de aanbieding.
Soms moeten dingen zijn zoals ze zijn ;-)

Landmarcs schreef:Spanbanden en vergelijkbaar doe ik met de hand (en dus met veel geduld).

Geduld is niet mijn sterkste eigenschap, maar anders zou ik het i.d.d. ook op de hand gedaan hebben.

Landmarcs schreef:PS   De haken aan de dakrand maken mij ook nieuwsgierig.

Bij een webshop voor spanbanden zag ik deze 25mm haken.
Afgaande op het plaatje leken deze te passen, en eenmaal thuis ontvangen bleek deze veronderstelling gelukkig juist.
2024-04-01 15.53.54.jpeg

Vanmiddag zijn we naar de Lage Vuursche gereden om te wandelen, met koffie vooraf en een heerlijke lunch na de boswandeling :-)
2024-04-01 15.51.52.jpeg

2024-04-01 16.22.47.jpeg

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 01 Apr 2024, 19:34

Redchilly schreef:Viel mee hoor, het is een Singer HD4423 geworden.
Vrouwlief wilde sowieso een nieuwe naaimachine en deze HD versie was toevallig in de aanbieding.
Soms moeten dingen zijn zoals ze zijn ;-)

Hmm ... als je er solide kunststof spanbanden mee kan stikken dan is het werkelijk een HD-machine, en voor niet teveel.

Mijn tamelijk recente Huskvarna Jade 20 houdt niet echt van het zwaarste werk (ik zie dat ik nog maar 3 jaar terug ± de helft van de huidige prijs betaalde, met de huidige prijsstelling had ik m'n knopen nog eens geteld en denkelijk een Singer gekocht).

Groeten MarcS

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 01 Apr 2024, 20:13

Redchilly schreef:Viel mee hoor, het is een Singer HD4423 geworden.

Inderdaad een prima machine (en niet al te duur), zo één heb ik in januari 2022 aangeschaft (€ 270,-) nadat ik de naaimachine van mijn vriendin had gerepareerd en ze hem dus weer meenam.

Voor het zware werk heb ik een 'ouderwetse' handbediende goedkope Chinese leer naaimachine (dat gaat iets sneller/makkelijker als met de hand).

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Edward

Berichtdoor Edward » 01 Apr 2024, 21:43

Hier gebruik ik nog steeds de Anker naaimachine die ma in 1963 kocht toen ze ging trouwen. Daar naaide ik as menneke van 15 zadelhoezen op voor de brommert. Dat waren 4 lagen skai. :lol: :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Kroeg”