Redchilly schreef:Landmarcs schreef:Hoeveel ruimte je wilt is een keuze.
Klopt, en daar zit onze crux.
We willen het luifel niet alleen gebruiken voor vakanties, maar ook voor onze andere hobby.
Zo zijn wij fervent BBQ-er en gaan ook naar meetings en treffen.
Hiervoor nemen we veelal een "easy-up" tent mee waar we onze tafel en BBQ('s) onder zetten.
Deze meetings variëren van 10 tot 60 man en je loopt in en uit bij elkaar om te kijken, te leren en te proeven.
Een boogtent is hiervoor niet geschikt, maar een luifel is hiervoor een mooie en makkelijke oplossing![]()
De foto's zijn super inspirerend, en omdat Noorwegen een graag bezocht land is van ons,
overweeg ik naast het luifel een dergelijke boog constructie er bij te laten maken.
Mijn zwager werkt in een jachthaven en repareert boten.
Hij werkt dus ook veel met een zeilmaker, en deze heeft al vaker maatwerk voor ons gemaakt.
Tja, dan zou ik het wel weten:
Gewoon de beste losse tent voor de meetings en een handzame luifel voor de meer avontuurlijke vakanties.
Je wilt niet het hele jaar rondrijden met teveel aan daklast, je wilt dat nog minder gedurende de vakanties.
Maar goed ieder zijn ding, ik ben zelf van de niet te grote tot zelfs kleine tent. De "grote" tent die ik voor mijn schoonmoeder uitzocht was ook kleiner als haar vorige tent ... en ze was er tot hoge leeftijd tevreden mee. Voor onderweg, en ook voor een langer verblijf op één plek heb je niet per se een grote tent nodig - is het mooi weer dan heb je veel aan "buiten" (is het "te mooi" dan wil je eventueel nog een extra luchtige schaduw), is het beroerd weer dan is net groot genoeg ruimschoots groot genoeg: een te grote tent is dan snel te koud (en niet warm te krijgen).
Overigens moet ik nu even niet aan kamperen denken, net gister op de fiets frontaal door een Volvo XC40 geschept, ik "loop" nu even met een nogal pijnlijke rechter knie, anderhalf maal de normale omvang en met alle kleuren van de regenboog. Gelukkig reed de "spookrijder" niet hard, en nog gelukkiger is dat zo'n Volvo XC40 een wat hogere neus heeft, bij een wat lager-bij-de-grondse "luxe-wagen" loopt een fietser een reëel risico op het met z'n hoofd stuiteren op de dakrand en dat heeft vaak heel ernstige gevolgen, misschien wel het gelukkigste was dat de weinig ervaren bestuurder door zo'n XC40 geholpen werd door een automatische remingreep (bij zo'n auto heb je geen rijinstructeur nodig) ... enige nadeel is dat je door die remingreep ook nog weer van de motorkap terugvalt op de resten van je fiets.
Groeten MarcS