dyngo schreef:Laat ik toch zeggen dat die Range Rovers super betrouwbaar zijn.
Eenmaal de problemen van je voorgangers opgelost blijft het bij normaal olie en remmen bijhouden.
Mijn ANWB lidmaatschap is vooral solidariteit aan moderne autos.
En de schuur als de auto's.
De palen zijn oude stroompalen van de hooizoldervloer van mijn boerderij.
Of chemisch afval (kost geld) of recycing in een carport (gratis palen)
Daar overheen op marktplaats gescharrelde balken en pannen.
En je hebt onderdak voor 1000 euro (vergunningsvrije bouw)
Of ik het geld heb interesseerd niet, meer heb ik niet nodig.
Tja, niet iedereen heeft een boerderij, en niet iedereen heeft de tijd en/of de handigheid om oude auto's te onderhouden en vergunningsvrije kapschuren te bouwen (waarbij je ook nog eens moet rekenen met het feit dat niet iedereen de ruimte heeft, of van de regelgeving krijgt om een kapschuur te bouwen, en dit nog afgezien van de verdere persoonlijke onmogelijkheden).
Maar goed, als je al deze voorwaarden hebt, en de tegenwaarde daarvan gemakkelijk op nihil kan zetten dan is het evident dat de meest waardeloze auto na een grondige opknapbeurt heel betrouwbaar blijkt, en ook nog eens heel goedkoop. (Na jarenlange ervaring in het fietsen gangbaar houden weet ik ook hoe ze nog jaren mee zullen gaan en wat je wel en niet moet doen en willen.)
Ik zei mijn WegenWacht-abonnement op toen ik mijn eerste Defender kocht (dit was ingegeven door de eerste drie jaar LandRover assistentie). Daarna nooit de WegenWacht nodig gehad. Sinds een paar jaar heeft LandRover SARA (=ServiceActivatedRoadsideAssistance), althans wanneer je je auto braaf bij de dealer in onderhoud hebt. Dus nu weer opnieuw geen reden om een WW abonnement af te sluiten -- de €uro's die ik op het WW-abonnement bespaar worden nu "nuttig" in een goede relatie met de dealer geinvesteerd*.
Overigens blijken met mijn laatste twee Defenders de meest betrouwbare auto's. Misschien wel eens wat geluk gehad, maar verder éénmaal SARA thuis gehad, maar dat was om de auto uit te lezen zodat de dealer op afstand de juiste diagnose kon stellen en zo de benodigde spare-parts in voorraad kon nemen opdat ik met nauwelijks tijdverlies geholpen was.
* Hoe SARA wordt verrekend weet ik niet. Ik hoop dat de dealer deels wordt afgerekend op het aantal pechgevallen, dan heeft de dealer er een extra belangetje bij dat hij zijn (vaste) klanten met een betrouwbare auto het pand verlaten.
Groeten MarcS
PS Ik wil verder niks afdingen op de goed onderhouden oude RangeRover. Wellicht zou ik er ook voor kiezen wanneer de verschillende randvoorwaarden verder passend zouden zijn.
PS2 Gelukkig is die de "Kroeg" want we zijn aardig afgedwaald van de oorspronkelijke vraag naar de rijervaring in een 109.