Iemand ervaring met de merken ORE en Masai.

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
JulianLeenders

Iemand ervaring met de merken ORE en Masai.

Berichtdoor JulianLeenders » 29 Mei 2022, 21:22

Beste heren,

Ik ben van plan mijn auto (110 td5 2004) onder handen te gaan nemen. Nou zit ik veel op YouTube te kijken naar wat voor een mooi spul er allemaal te krijgen is. Nou zijn er in mijn ogen (smaak) 2 merken die ik erg mooi vind. Namelijk ORE: https://ore4x4.co.uk/ en/of masai: https://www.masai4x4.com/. Is er iemand die ervaring heeft met de producten en het bestellen ervan.

De volgende vraag is:

Ivm de hoge verzendkosten en het betalen van invoerrechten is het niet handig om er gewoon heen te rijden?

Ik hoop op jullie reactie

Julian.

Edward

Re: Iemand ervaring met de merken ORE en Masai.

Berichtdoor Edward » 29 Mei 2022, 22:52

Als je er gewoon heen rijdt moet je nog steeds aangeven en invoerrechten betalen. Anders heet het smokkelen.......

Zie ook niet hoe dat voordeliger zou zijn dan hoge verzendkosten.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 30 Mei 2022, 09:29

Edward schreef:Als je er gewoon heen rijdt moet je nog steeds aangeven en invoerrechten betalen. Anders heet het smokkelen.......

Zie ook niet hoe dat voordeliger zou zijn dan hoge verzendkosten.

Da's niet helemaal waar, er is ook nog zoiets als de Reizigersvrijstelling.
Samengevat: Reis je per eigen-vervoer dan is die vrijstelling € 300,-, reis je per schip of vliegtuig dan is het € 430,-
Hoe dat dan zit met dat grote eiland voor de kust van de EU ? ... goede kans dat je dan met je auto (ook) met het schip reist, en wie er met de trein reist die valt helemaal tussen wal en schip (kennelijk denken douaniers niet aan de trein).

Dus beter niet langs ORE gaan want die zijn nogal stevig aan de prijs.

Er ontstaat overigens een (donker)grijs gebied als je de goederen "bij wijze van reparatie" aan de auto schroeft.

Groeten MarcS

JulianLeenders

Berichtdoor JulianLeenders » 30 Mei 2022, 21:50

Mijn idee was ook eigenlijk om het spul wat ik daar aanschaf ook meteen te monteren. En het niet in dozen achter in de auto te leggen. Ik snap dat je officieel invoerrechten moet betalen. Maar gok dat we allemaal wel eens een nep zonnebril of een pakje sigaretten teveel meegenomen hebben.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 31 Mei 2022, 11:29

JulianLeenders schreef:.... gok dat we allemaal wel eens een nep zonnebril of een pakje sigaretten teveel meegenomen hebben.

Nee ... dit nu werkelijk nooit, noch een nep zonnebril noch sigaretten, dus "allemaal" is een foute gok.   :ugeek:

Groeten MarcS

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 31 Mei 2022, 11:41

Wat wil je dan gaan aanschaffen?

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 31 Mei 2022, 12:18

Ron63 schreef:Wat wil je dan gaan aanschaffen?

Precies, dat vroeg ik me ook af.   Ze hebben rijp en groen bij elkaar staan.
En bij ORE loop je ook nog eens leeg op het spul dat ze aanbieden.
Het zou maar zo kunnen dat je het thuis goedkoper kan bestellen.

Groeten MarcS

JulianLeenders

Berichtdoor JulianLeenders » 31 Mei 2022, 21:33

Nou nu jullie het vragen… haha.

Ik wil bij masai graag rocksliders en een roofrack kopen. Bij ORE een bumper en een stuurstang beschermer.

Dat is het grote spul zeg maar. Maarja als we er toch zijn.. kan er zomaar wat bijkomen.

Overigens wil ik het wel in Nederland bestellen maar het dan daar ophalen. Ook dit weer om belastingtechnische redenen.

Maar heren, tips zijn welkom! Ik vind het persoonlijk mooi spul maar misschien kijk ik niet ver genoeg of zijn daar andere ideeën over.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 01 Jun 2022, 16:10

JulianLeenders schreef:Nou nu jullie het vragen… haha.

Ik wil bij masai graag rocksliders en een roofrack kopen. Bij ORE een bumper en een stuurstang beschermer.

Dat is het grote spul zeg maar. Maarja als we er toch zijn.. kan er zomaar wat bijkomen.

Overigens wil ik het wel in Nederland bestellen maar het dan daar ophalen. Ook dit weer om belastingtechnische redenen.

Maar heren, tips zijn welkom! Ik vind het persoonlijk mooi spul maar misschien kijk ik niet ver genoeg of zijn daar andere ideeën over.

Bij de meeste van (of alle) zaken op het wensenlijstje denk ik dat je gelijke of betere ook elders vindt.

Als ik bijv naar de stuurstangbeschermer kijk dan is die bij ORE in ieder geval niet te geef, en verder wel tamelijk breed maar of ie werkelijk dicht genoeg op de stuurstang zit ?   Ik kocht een eeuwigheid geleden een "merkloze" met de montage-steunen aan de buitenzijde van het chassis, en met een beschermplaat die zo dicht op de stuurstang zit dat je moeite moet doen om een stuurkogel te vervangen ... dwz een tak of steen heeft geen kans om achter die plaat zo op te wippen dat ie klem komt te zitten, en misschien nog belangrijker: als ik toch eens op mijn schreden terug moet keren dan zit die beschermplaat voldoende in de "schaduw" van de vooras. Omdat de montage-steunen aan de buitenkant van het chassis zitten is de beschermplaat extra breed en wordt de besturing ook extra beschermd, mede door die montage-steunen aan de buitenkant.
Het enige "nadeel" is dat mijn beschermplaat niet opvallend hoog scoort op "Looks" ... ik vind dat geen nadeel maar dat is een kwestie van smaak.

Groeten MarcS

JulianLeenders

Berichtdoor JulianLeenders » 01 Jun 2022, 19:11

Dank voor je reactie MarcS. Ik wil een beetje van beide werelden. Dus looks en prestatie, denk zeker dat het een kwestie van stijl en smaak is. Ik heb het voor over om ervoor te sparen en ik doe het liever 1x goed dan 2x half. Zo staat de auto nu bij Bisselink en Gerrits om hem technisch na te laten kijken omdat ik hem graag wil laten spuiten. Maar voordat ik dat doe wil ik zeker weten dat hij er technisch goed voorstaat. Begrijp me goed ik hoef geen show auto maar ben zo gek op dat ding dat ik gewoon wil dat ie mooi is. En voor alles wat ik eraan doe kies ik ervoor om het goed te doen. Goed maar het hoeft niet perfect zeg maar.

Terug naar “Kroeg”