Zullen we het hier eens lekker over hebben? Is een Landrover nog een Landrover als je er een teslakit in lepelt? Ik dacht van niet…..
https://youtu.be/HoqoL1EyAHk
Groet Willem
Schip van Theseus.
Re: Schip van Theseus.
Is een Land Rover nog wel een Land Rover als je er een v8 van Chevrolet in lepelt?
Of iets van BMW?
O wacht…
Kom maar op met die Tesla! Diesel en benzine is straks sowieso verleden tijd en ik hoop mijn Defender dan nog steeds te kunnen rijden.
Dus mooie oplossing!
Of iets van BMW?
Kom maar op met die Tesla! Diesel en benzine is straks sowieso verleden tijd en ik hoop mijn Defender dan nog steeds te kunnen rijden.
Dus mooie oplossing!
Contribute to the scenery; drive a Land Rover!
-
Landmarcs
Houston schreef:Is een Land Rover nog wel een Land Rover als je er een v8 van Chevrolet in lepelt?
Of iets van BMW?O wacht…
Dus mooie oplossing!
Tja, LandRover heeft er zelf al een "vreemde" V8 ingezet, en bij de laatste "Puma" Defenders een Ford-Transit blok en een Mustang bak. Voor de puristen is de Td5 Defender de laatste echte LandRover.
Echter, de "Tesla" lijkt me nog niet productierijp. Iedere 150-200 km gedurende 20 minuten stroom "tanken" is wat mij betreft niet zo'n aantrekkelijk vooruitzicht.
Groeten MarcS
Ford blokken, BMW blokken, PSA blokken, etc, etc.
Dan zijn er meer "non" Land Rovers dan "echte" Land Rovers.

Dan zijn er meer "non" Land Rovers dan "echte" Land Rovers.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Dat is niet veul…. Dat gaat nog in de buurt, maar Mongolie of de Cape Town gaat hem niet worden. Dan mag je er wel een karretje met lithium achter hangen als “long range fuel tank”. Het schiet al op, maar echt actieradius heb je nog niet. Bovendien, met een kampeerkar er achter zoals ik in de zomer, zou het nog minder zijn. Wordt wel een relaxte vakantie, na iedere anderhalf rijden een pauze van…. Hoe lang eigenlijk, ook een uur?Iedere 150-200 km gedurende 20 minuten stroom "tanken"
-
Landmarcs
Willem_G schreef:Dat is niet veul…. Dat gaat nog in de buurt, maar Mongolie of de Cape Town gaat hem niet worden. Dan mag je er wel een karretje met lithium achter hangen als “long range fuel tank”. Het schiet al op, maar echt actieradius heb je nog niet. Bovendien, met een kampeerkar er achter zoals ik in de zomer, zou het nog minder zijn. Wordt wel een relaxte vakantie, na iedere anderhalf rijden een pauze van…. Hoe lang eigenlijk, ook een uur?Iedere 150-200 km gedurende 20 minuten stroom "tanken"
Ik ken iemand die met een Tesla Model X en een grote caravan naar Slovenië ging (en er kwam) en weer terug.
Met die combinatie was overigens de effectieve range ook maar zo'n 200 a 250 km.
Groeten MarcS
Er is iemand die naar Australië is gereden:
https://topgear.nl/autonieuws/nederland ... lie/?amp=1
En dat is alweer even geleden. Ondertussen wordt t alleen maar beter.
-
Landmarcs
Houston schreef:Er is iemand die naar Australië is gereden:
Toch is het Schip van Theseus nog niet het Schip van de Woestijn.
Zelfs in de binnenlanden van Zweden zal je enorm moeten puzzelen, en wellicht zo nu en dan bij een particulier moeten aankloppen.
Natuurlijk kan je je route langs laadpunten plannen, dan kom je een heel eind. Doe je het omgekeerd, en je plant een route en kijkt daarna waar je kan "tanken" dan wordt het moeilijker.
Ik moest in de binnenlanden van Dalarna zelfs al op de diesel letten, dwz als je niet oplet rijd je honderden kilometers zonder een tankstation tegen te komen -- dus beter al tanken als je het half-vol/half-leeg streepje gehad hebt.
Overigens was het met de (alcoholische)drank daar in de binnenlanden nog moeilijker: die moest je bestellen of je moest er een heel eind voor rijden.
Groeten MarcS
Ik ben een grote fan van elektrisch rijden. Om dezelfde reden waarom ik diesel rijdt: veel koppel zonder het drama van veel toeren en dus relaxt rijden.
Voor in de buurt zal er vast een EV komen in de komende jaren. Al is het maar omdat je er zowat in gepest wordt.
Voor op vakantie hou ik vast aan een diesel. Een actieradius van dik 1000 km en geen enkel probleem om een pomp te vinden weegt zwaarder dan welk financieel voordeel ook. Los van het feit dat een tent, twee ATB's een bbq, stoelen, tafel, etc, etc nie in een Tesla of E-tron passen.
Bussie staat nu op grijs maar is simpel op camperkenteken te zetten en dus kan ie er altijd wel naast blijven staan. Voor 500 euri mrb en 800 verzekering is het een niet te dure extra wagen.
Maar voor nu is een EV te duur en te onpraktisch. Want iedereen die een EV rijdt voor "het milieu" en er dan 99% vd tijd alleen inzit is natuurlijk gewoon een hypocriet. De trein, de fiets, een scooter of zelfs een dikke 1000cc 180 pk sportmotor zijn alle duurzamer, milieuvriendelijker en ook nog goedkoper.........
Voor in de buurt zal er vast een EV komen in de komende jaren. Al is het maar omdat je er zowat in gepest wordt.
Voor op vakantie hou ik vast aan een diesel. Een actieradius van dik 1000 km en geen enkel probleem om een pomp te vinden weegt zwaarder dan welk financieel voordeel ook. Los van het feit dat een tent, twee ATB's een bbq, stoelen, tafel, etc, etc nie in een Tesla of E-tron passen.
Bussie staat nu op grijs maar is simpel op camperkenteken te zetten en dus kan ie er altijd wel naast blijven staan. Voor 500 euri mrb en 800 verzekering is het een niet te dure extra wagen.
Maar voor nu is een EV te duur en te onpraktisch. Want iedereen die een EV rijdt voor "het milieu" en er dan 99% vd tijd alleen inzit is natuurlijk gewoon een hypocriet. De trein, de fiets, een scooter of zelfs een dikke 1000cc 180 pk sportmotor zijn alle duurzamer, milieuvriendelijker en ook nog goedkoper.........
Edward van Vugt
-
Landmarcs
Edward schreef:Maar voor nu is een EV te duur en te onpraktisch. Want iedereen die een EV rijdt voor "het milieu" en er dan 99% vd tijd alleen inzit is natuurlijk gewoon een hypocriet. De trein, de fiets, een scooter of zelfs een dikke 1000cc 180 pk sportmotor zijn alle duurzamer, milieuvriendelijker en ook nog goedkoper.........
Precies ... in je eentje met ruim twee ton Tesla rondrijden om alleen jezelf en een aktetas te verplaatsen is pervers. Het is geen milieubewustheid, het is eigenlijk altijd het financiële plaatje, gunstige tarieven,een leuke belasting-aftrek en dus "Jan-Modaal" die de Tesla betaalt.
Afgezien van alle uitstoot die die Tesla koste voordat ie te koop stond, en afgezien van alle uitstoot die samenhangt met de elektriciteitsproductie, stoot die Tesla nog steeds fijnstof uit, dikke banden die samen met het asfalt verslijten. Die dikke Tesla verslijt in vergelijking met mijn Defender tweemaal zo snel zijn banden ... voor het asfalt zal hetzelfde gelden. Dat leuke koppel moet op de een of andere manier vertaald worden
Groeten MarcS