Landmarcs schreef:Die koelkast kan toch gewoon elders ?
Verder mbt DiffLock: Mijns inziens rijdt het beter zonder, ook op onverhard. Langere einden onverhard vraagt niet per sé om DiffLock, met een permanent gelocked midden-differentieel moet je permanent alert zijn op een uitbrekende achterkant. Ik schakel DiffLock liever alleen in wanneer er werkelijk gripverlies dreigt, de rest van de tijd is het prettiger/rustiger als de wielen "rollen".
Groeten MarcS
Als ik die koelkast in de bak van de 130 stop kan ik die binnen 2 weken afschrijven denk ik

Je kan wel alleen de 38L doen, en de 31L laten voor wat het is. Maar ik denk dat 38L geen vetpot is voor 3 man voor 7 dagen+. Voor één persoon is 38L goed te doen.
Ik rijdt nu al een dag of 3 rond (lange stukken maar ook binnendoor) met die 38L op balkjes op die plek, en het valt me niet tegen. De standaard cubbybox geeft me meer problemen, omdat die veel te laag is om comfortabel je armen op te laten leunen. Dus het resultaat is dat ik dan scheef ga zitten, zodat ik kan leunen, en dat vind mijn rug een slechter idee
De 38L komt trouwens achter de bestuurderstoel. Hier een plaatje van het ladesysteem dat in de tekenfase zit. Je kijkt op onderstaande foto naar het ladesysteem als de achterdeur open is. De witte lijnen zijn de plaatdelen die achter de achterdeur vallen.

Dus dit idee, maar dan de andere kant, en zonder dat toch wel geinig bedachte hoekje dat meedraait.

Nu nog een bovenaanzicht:

Blauw is de bestuurderstoel, rood de cooler. Zit dus een uitsparing in de box zodat de cooler verder naar achter kan.
Geel is de watertank, daarbovenop komt dus de derde stoel (bestuurderstoel).
Je ziet dat ik na 40cm ook schuin wegloop ri de bestuurderstoel, zodat de passagier rechtsachterin wat meer ademruimte heeft.
Box heeft een totale hoogte van 100cm, wat in theorie nét niet te hoog zou moeten zijn. Passagier rechtsachterin kan eroverheen kijken.