Als je een series 88" hardtop in de zomer als softtop wil rijden, is een omkeuring/aanpassing bij de RDW verstandig of....?
Ik ken wel de situatie van een "open wagen" voorzien van een hardtop die mbv bouten/vleugelmoeren dus (officieel) zonder gereedschap is te verwijderen, maar andersom niet. De info die ik in Google is te vinden is inmiddels 20 jaar oud....
Dus ik wil in de zomer graag "open" rijden.
van hard top naar soft top
van hard top naar soft top
Def 2004 TD5 130 HCamperPU
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
Re: van hard top naar soft top
De enige reden waarom daar soms moeilijk over gedaan wordt is icm inrichtingseisen grijs kenteken. Maar bij een mrb vrije oldtimer is er weinig reden waarom je niet gewoon het dak eraf kunt pakken en in het najaar weer terug kunt zetten.
Ja, hij is anders dan op kenteken vermeld staat maar tenzij je 2x per jaar laat omkeuren blijft dat toch. De enige die ik even zou informeren is de verzekering. Die boeit het waarschijnlijk ook niks maar stel dat een burocraat uitgerekend heeft dat een cabrio .00005% meer risico geeft dan een hardtop kan het uitmaken. Dus die zou ik even op de hoogte stellen.
Gewoon lekker rijden deze zomer!
Ja, hij is anders dan op kenteken vermeld staat maar tenzij je 2x per jaar laat omkeuren blijft dat toch. De enige die ik even zou informeren is de verzekering. Die boeit het waarschijnlijk ook niks maar stel dat een burocraat uitgerekend heeft dat een cabrio .00005% meer risico geeft dan een hardtop kan het uitmaken. Dus die zou ik even op de hoogte stellen.
Gewoon lekker rijden deze zomer!
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968