Defenders pre 1998
-
Defender Roger
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 23 Dec 2021, 18:05
Defenders pre 1998
wie o wie rijdt met een defender van voor 1998?
Re: Defenders pre 1998
ik heb er twee van pre 98
waarom deze vraag
waarom deze vraag
-
Defender Roger
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 23 Dec 2021, 18:05
Re: Defenders pre 1998
heb je hierop al een trekhaak gemonteerd?
Re: Defenders pre 1998
De trekhaak van een 1983 90,110,127 is identiek aan die van een 2012 90,110, 130. De achterbalk is nooit van model veranderd. Hooguit van slechter staal gemaakt waardoor ie nog harder rot.
Maar '98 is zeker geen datum van verandering want zelfs een 300Tdi en een Td5 (vanaf '99) verschillen nauwelijks.
Dus ik snap de vraag niet?
Maar '98 is zeker geen datum van verandering want zelfs een 300Tdi en een Td5 (vanaf '99) verschillen nauwelijks.
Dus ik snap de vraag niet?
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: Defenders pre 1998
Edward schreef:De trekhaak van een 1983 90,110,127 is identiek aan die van een 2012 90,110, 130. De achterbalk is nooit van model veranderd.
Maar '98 is zeker geen datum van verandering want zelfs een 300Tdi en een Td5 (vanaf '99) verschillen nauwelijks.
Dat is niet helemaal waar.
Het lijkt in eerste instantie hetzelfde, ga je beter kijken dan is er wel degelijk verschil.
Ik heb een 1998 300 Tdi en een 2001 Td5, transmissie, assen en het dashboard zijn allemaal (ongeveer) gelijk (Td5 heeft Abs dus de remmen verschillen al).
De Td5 heeft in de achterbalk een dikke plaat met gaten voorzien van schroefdraad (voor bevestiging van een trekhaak) en er zijn nog meer verschillen.
Op mijn 300 Tdi zit een Brink trekhaak (met bouten door het chassis en moeren erachter). Maar ik dacht dat een Brink trekhaak niet meer te koop is.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Defender Roger
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 23 Dec 2021, 18:05
Re: Defenders pre 1998
omdat ik namelijk een trekhaak te koop heb voor defenders pre 1998
Re: Defenders pre 1998
Er zit ook een ander blok in Eric en zo zijn er nog 1000 kleine verschillen. Neem je de latere zijn de deuren ook anders en ga zo maar door. ABS was optie by the way.
Maar het ging over een trekhaak en dan zijn er eigenlijk geen verschillen. Tenzij jij het spannend vind of je een bout in een plaat draait of in een draadbus.
De Brink is er niet meer maar er zijn nog steeds verschillende trekhaken die aan de eisen voldoen leverbaar. Van een verstelbaar Dixon Bate grondanker tot een hoger die als extra bumper achter de achterbalk zit.
Maar het ging over een trekhaak en dan zijn er eigenlijk geen verschillen. Tenzij jij het spannend vind of je een bout in een plaat draait of in een draadbus.
De Brink is er niet meer maar er zijn nog steeds verschillende trekhaken die aan de eisen voldoen leverbaar. Van een verstelbaar Dixon Bate grondanker tot een hoger die als extra bumper achter de achterbalk zit.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: Defenders pre 1998
In de achterbalk van de 300 Tdi zit geen plaat met met schroefdraad noch een draadbus.
Er gaan gewoon lange bouten dwars doorheen met aan de achterkant een staalplaat en een moer (wel lastig bijkomen).
En zo'n bumpertrekhaak achter de achterbalk (zoals achter mijn Td5 zit) kun je niet zo maar achter een 300 Tdi bevestigen.
Dat ga ik nog wel doen, maar dan pas ik gelijk de achterbalk aan (aan de bumpertrekhaak). De huidige achterbalk van de 300 Tdi is namelijk verrot.
Groet,
Erik.
Er gaan gewoon lange bouten dwars doorheen met aan de achterkant een staalplaat en een moer (wel lastig bijkomen).
En zo'n bumpertrekhaak achter de achterbalk (zoals achter mijn Td5 zit) kun je niet zo maar achter een 300 Tdi bevestigen.
Dat ga ik nog wel doen, maar dan pas ik gelijk de achterbalk aan (aan de bumpertrekhaak). De huidige achterbalk van de 300 Tdi is namelijk verrot.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Defenders pre 1998
Tja, ik denk dat de vraag van "Defender Roger" is ingegeven door een verschil in trekhaken voor de 90.
Als je kijkt naar een Terra Firma trekhaak dan blijkt dat er voor de 90 vóór 1998 een ander model wordt aangeboden.
Kijk bijv. hier: https://www.lrparts.net/tf877-terrafirm ... -puma.html
Op zich fraaie trekhaak-oplossingen maar ... de vraag blijft of Terra Firma een Europese goedkeur heeft ... zo nee dat mag je er bij ons niet meer dat 750 kilo mee trekken.
Groeten MarcS
Als je kijkt naar een Terra Firma trekhaak dan blijkt dat er voor de 90 vóór 1998 een ander model wordt aangeboden.
Kijk bijv. hier: https://www.lrparts.net/tf877-terrafirm ... -puma.html
Op zich fraaie trekhaak-oplossingen maar ... de vraag blijft of Terra Firma een Europese goedkeur heeft ... zo nee dat mag je er bij ons niet meer dat 750 kilo mee trekken.
Groeten MarcS
Re: Defenders pre 1998
Mijn 130 300Tdi had gewoon draad in de achterbalk en daar heb ik vrij eenvoudig zo'n Nas style trekhaak opgezet ipv de Dixon Rammel.
Was wel een NL uitvoering 130 en nooit aan gelast. Maar al zou je moeren aan de achterkant moeten plaatsen wat is dan het probleem?
Marc; de hobbelkoffers vergeet ik idd meestal in m'n denken. De bevestiging vd trekstangen wijkt bij een 90 af tov de 110 en 130. Die monteer je bij een 90 niet aan het chassis maar aan de aangelaste houder vd brandstoftank (dus ook het chassis maar dan anders). Die constructie is bij een 300 wellicht iets afwijkend tov een Td5 maar dat is simpel zat pas te maken.
De trekstangplaatdingen hebben geen E-keur logo oid en zijn dus prima aan te passen. Mag strikt genomen niet maar dan mag er nog maar weinig.....
Was wel een NL uitvoering 130 en nooit aan gelast. Maar al zou je moeren aan de achterkant moeten plaatsen wat is dan het probleem?
Marc; de hobbelkoffers vergeet ik idd meestal in m'n denken. De bevestiging vd trekstangen wijkt bij een 90 af tov de 110 en 130. Die monteer je bij een 90 niet aan het chassis maar aan de aangelaste houder vd brandstoftank (dus ook het chassis maar dan anders). Die constructie is bij een 300 wellicht iets afwijkend tov een Td5 maar dat is simpel zat pas te maken.
De trekstangplaatdingen hebben geen E-keur logo oid en zijn dus prima aan te passen. Mag strikt genomen niet maar dan mag er nog maar weinig.....
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten