Hallo luitjes,
Begin februari zal ik naar Duitsland verhuizen en wil mijn ex NL defensie S3 LW meenemen; ik heb begrepen dat ik een homologatie certificaat moet hebben.
Waar haal ik zo'n ding?
Groeten,
Percy
Bericht verplaatst naar Kroeg, onderwerp is niet relevant voor Techniek.
Chris . Forumbeheer
Export naar Duitsland
Export naar Duitsland
Percy
Series 3 Lightweight diesel
Disco 2
Series 3 Lightweight diesel
Disco 2
Re: Export naar Duitsland
Die kun je aanvragen bij de homologatie-afdeling van Landrover Nederland.
Groet, Ab
Groet, Ab
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Export naar Duitsland
Roamer schreef:Begin februari zal ik naar Duitsland verhuizen en wil mijn ex NL defensie S3 LW meenemen; ik heb begrepen dat ik een homologatie certificaat moet hebben.
Percy,
Ik dacht dat "Europa" er o.a. voor heeft gezorgd dat dit soort documenten niet meer nodig zou zijn.
Een inschrijving in een ander EU-land zou genoeg horen te zijn.
Het kan natuurlijk heel goed zo zijn dat de Duitse overheid nog niet bij de tijd is.
Zo'n 20 jaar geleden reed ik een Renault naar Frankrijk, uiteindelijk bleek daar het homologatie-document niet nodig ... wat je toen wel nodig had was veel geduld en vasthoudendheid (gelukkig had mijn broertje daar voldoende van).
Groeten MarcS
Re: Export naar Duitsland
Een in Duitsland bekend type auto invoeren is makkelijk.
Er wordt getoetst of er geen problemen met het chassisnummer zijn.
Alles ok, krijg je een unbedenklichkeitsbescheinigung.
Dan pas kom je met de auto en moet je voldoen aan de TÜV eisen.
(Dit systeem opent deuren voor het toevoegen van kentekenpapieren aan autos die die niet hebben, de 'duitslandroute')
Onbekende auto's in Duitsland gaan het makkelijkst met een kopie van zo'n zelfde auto die al in D is toegelaten.
Zo niet kan het lastig zijn, en elke TÜV heeft een eigen beleid (je mag wisselen)
Weet niet of NL defensie landrovers bekend zijn, kunt navragen op Black Landy forum bijv.
Er wordt getoetst of er geen problemen met het chassisnummer zijn.
Alles ok, krijg je een unbedenklichkeitsbescheinigung.
Dan pas kom je met de auto en moet je voldoen aan de TÜV eisen.
(Dit systeem opent deuren voor het toevoegen van kentekenpapieren aan autos die die niet hebben, de 'duitslandroute')
Onbekende auto's in Duitsland gaan het makkelijkst met een kopie van zo'n zelfde auto die al in D is toegelaten.
Zo niet kan het lastig zijn, en elke TÜV heeft een eigen beleid (je mag wisselen)
Weet niet of NL defensie landrovers bekend zijn, kunt navragen op Black Landy forum bijv.
Re: Export naar Duitsland
Allen bedankt voor de reacties!
BL was ik geweest maar was down vanwege server onderhoud.
BL was ik geweest maar was down vanwege server onderhoud.
Percy
Series 3 Lightweight diesel
Disco 2
Series 3 Lightweight diesel
Disco 2
Re: Export naar Duitsland
Black Landy is helaas al weeeeeken down ivm onderhoud, dat gaat daar volgens mij helemaal verkeerd...
130 HCPU TD5 MY2000
Re: Export naar Duitsland
Ik kom er net achter dat Black Landy weer online is...
130 HCPU TD5 MY2000
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten