Land Rover 110 / 90 voor bruiloft

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
GraafG

Land Rover 110 / 90 voor bruiloft

Berichtdoor GraafG » 14 Dec 2021, 21:03

Hi Land Rover liefhebbers en bezitters!

Mijn aanstaande en ik stappen op 28 mei 2022 in het huwelijksbootje, om alle grappen voor te zijn: weet ik het wel zeker? Ja! Ik weet het zeker! ;-)

Ik zou dolgraag als trouwauto een nette Defender 110 of 90 willen huren voor 1 dag, nu is dit online alleen lastig te vinden. De huur Defenders zijn voornamelijk bedoeld voor kamperen en/of off-road rijden, maar dit is nu net niet de look die we zoeken voor de trouw auto, vandaar dat ik mijn vraag hier stel:

Is een Defender bezitter uit de omgeving west-brabant/zeeland bereid om tegen een vergoeding zijn Defender een dag uit te lenen? Uiteraard tegen duidelijke voorwaarden en afspraken over eigen risico, etc. De auto zal op de dag zelf max. 50 à 75km afleggen.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groet, Gijs en Sharon (woonachtig in Roosendaal).

Edward

Re: Land Rover 110 / 90 voor bruiloft

Berichtdoor Edward » 14 Dec 2021, 22:17

Paul ff bellen. https://www.larorent.nl/

Die heeft er zoveel dat ie ze verhuurt. ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

pascal110

Berichtdoor pascal110 » 15 Dec 2021, 09:34

of de dealer in het zuiden, limburg, de uiver.
en even iets om na te denken.
al moest ik hem een week via een bedrijf huren, en er zou heel heel toevallig iets gebeuren (ergste geval gestolen) liet ik voor die paar honder euro nooit mijn trouwdag verpesten.

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 15 Dec 2021, 10:46

GraafG schreef:. De huur Defenders zijn voornamelijk bedoeld voor kamperen en/of off-road rijden, maar dit is nu net niet de look die we zoeken voor de trouw auto, vandaar dat ik mijn vraag hier stel:

Vraag je toch of de daktent er voor een dagje afgehaald kan worden.

Groet Ron

Ps: Maak er in iedergeval een mooie dag van (met of zonder Defender)
110-Td5 X-tech 2006

Edward

Berichtdoor Edward » 15 Dec 2021, 11:44

Ron63 schreef:
GraafG schreef:. De huur Defenders zijn voornamelijk bedoeld voor kamperen en/of off-road rijden, maar dit is nu net niet de look die we zoeken voor de trouw auto, vandaar dat ik mijn vraag hier stel:

Vraag je toch of de daktent er voor een dagje afgehaald kan worden.

Groet Ron

Ps: Maak er in iedergeval een mooie dag van (met of zonder Defender)

Precies, bij Paul is altijd wel wat te regelen en vaak heeft ie ook nog wel wagens die niet in de verhuurvloot zitten maar welk beschikbaar zijn. En anders is bij de lokale garage ook zo het roofrack voor een dagje in een 2 kolommer gehangen......
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

pascal110

Berichtdoor pascal110 » 16 Dec 2021, 08:31

wat je ook nog kan doen, is gewoon een oproep voor iedereen met een landrover om te komen, en als gunst iets,
ik denk dat je wel eens verbaast zal zijn hoeveel er komen.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 16 Dec 2021, 14:55

pascal110 schreef:wat je ook nog kan doen, is gewoon een oproep voor iedereen met een landrover om te komen, en als gunst iets,
ik denk dat je wel eens verbaast zal zijn hoeveel er komen.

Dan moet je wel hopen dat op 28 mei 2022 de Corona/Covid19 (al)weer op een prettig laag niveau is aangeland.
De vraag is natuurlijk of we er ooit af komen, misschien wel niet, maar dan komt er tzt wel een toestand als een eeuw geleden met de Spaanse griep (een griep die overigens helemaal niet uit Spanje kwam).

Groeten MarcS

Barwaut

Berichtdoor Barwaut » 17 Dec 2021, 11:00

Landmarcs schreef: maar dan komt er tzt wel een toestand als een eeuw geleden met de Spaanse griep

En wat was die toestand?
Voorheen Series III en Freelander2, nu weer een 1982 Series III 109 Station Wagon en een FR2 benzine, auto.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 17 Dec 2021, 14:36

Barwaut schreef:
Landmarcs schreef: maar dan komt er tzt wel een toestand als een eeuw geleden met de Spaanse griep

En wat was die toestand?

Hmm ... ik zie dat je het heel anders kan lezen ...
Mijn bedoelde lezing is: De Spaanse griep was rampzalig en ontregelend (en maakte ook nog eens erg veel slachtoffers, toen juist onder de jongere generaties) ... echter na enkele jaren was de groepsimmuniteit zodanig opgelopen dat de kort te voren rampzalige en ontregelende pandemie terugviel in het gebruikelijke ritme met 's winters wat verkoudheid en een griepje.   Tot zo'n vijftig jaar na die Spaanse griep bestond er de vrees dat een nieuwe variant de kop zou opsteken, met de jaren zou de groepsimmuniteit slijten .... die zorg en zelfs de hele Spaanse griep is inmiddels bijna vergeten.

Langer geleden, in de tijd van de Spaanse conquistadores was er overigens een heel andere "Spaanse griep" ...
Zuid-Amerika en de Zuid-Amerikaanse cultuur vielen ten prooi aan de Spanjaarden die Europese griep en verkoudheid meenamen.  Interessant is dat die overgevoeligheid voor onze verkoudheid en griep in Zuid-Amerika ook verdwenen is.   (Overigens namen die conquistadores de Syfilis mee terug naar Europa, en wij in Europa kunnen daar nog steeds slecht tegen.)

Groeten MarcS

GraafG

Berichtdoor GraafG » 17 Dec 2021, 21:15

Wauw, wat een bruikbare en leuke reacties allemaal! Heerlijk, zo’n hechte groep met allemaal mensen met dezelfde passie. Hervis onderdaad het proberen waard om eerst eens wat lokale dealers/garages te bellen.

Heel erg bedankt en dé dag gaat (als corona geen roet in het eten schopt) helemaal super worden, mét Defender, hoe dan ook!

Groet, Gijs

Terug naar “Kroeg”