Stond laatst in tjechie met brandstofprobleem met m'n 2.8 tgv. Opvoerpomp. Van een 300tdi past tie ook al zit het niet lekker. LR dealer had ik nix aan.
Een britisch parts leverancier in Praag had er 4 op de plank. Anderhalve dag later reed ik weer. Had er al 1 door Jansen op laten sturen ook dus die ligt daar nog bij de plaatselijke dorpsgarage.
Als je specifieke onderdelen voor dit blok nodig hebt,(veel past van 300tdi maar lang niet alles), heb je pas echt een probleem. Eenmaal thuis op zoek gegaan naar (reserve)onderdelen.
Prins Maasdijk, waar ik het blok nieuw kocht heeft/weet nix meer.
MD engineering in uk ook allemaal schaars en moeilijk moeilijk.
Na veel googlen in een uithoekje van de site van MWM Brazil een dealer gevonden in.... Krabbendijke!
Die mensen gebeld: ja zijn we dealer van maar doen er eigenlijk nix mee. Maar we hebben er wel een lijntje mee. Man meteen enthousiast en ging het uitzoeken voor me. Ben vandaag terug gebeld en mail met partslist gekregen. Kunnen alles leveren. Wel 3-4 weken levertijd. Ik ben de koning te rijk en ga maar eens een voorraadje spares aanleggen. Was al bang terug te moeten naar een 300tdi blok voor m'n overland plannen. De liefde voor m'n braziliaantje is weer helemaal terug.