Beste Leden,
Ik ben nu de hele tijd aan het nadenken over een werkbank hoe deze te maken want ik gezocht naar staal met een massief houten werkblad, maar die zijn niet te betalen ook al maak je het zelf. Op de werkbank moet een versnellingsbak kunnen liggen en moet er ook best wel een keer flink op beuken voor het een of ander. Hou zouden jullie dit aanpakken en van welk materiaal als je de kosten laag wilt houden.
Afmeting 300 bij 90/100 en dan een zijstuk van 120 bij 90/100, op deze manier krijg ik dan op de achterwand en de lange zijde 1 groot werkblad. Het blad zelf wil ik graag in een slag/stootvaste lak hebben door te verven.
Iemand een idee wat een mooie (en goedkope) optie is?
Minimale eisen voor een werkbank
Minimale eisen voor een werkbank
Enjoying my autism: Nil Volentibus Arduum.
-
Landmarcs
Re: Minimale eisen voor een werkbank
Goed opletten bij de talrijke verbouwingen.
De Corona-pandemie lijkt als bijwerking een verbouwings-epidemie te veroorzaken.
Er wordt heel veel goed spul weggegooid.
Groeten MarcS
De Corona-pandemie lijkt als bijwerking een verbouwings-epidemie te veroorzaken.
Er wordt heel veel goed spul weggegooid.
Groeten MarcS
Ik heb er 1 staan van oude balken gemaakt, daar over heen een zinkenplaat. Hij is niet te versjouwen maar doet het al weer 35jaar naar behoren.
Ziet er misschien iets met oude bouwmaterialen in jullie buurt?
Groet
Ron
Ziet er misschien iets met oude bouwmaterialen in jullie buurt?
Groet
Ron
110-Td5 X-tech 2006
Hoi Ron63. Tot nu toe blijkt zink het meest betaalbare voor mij en als jij daar 35 jaar mee kunt doen is het voor mij wel een prima optie wat voor mij kan werken. Bedankt voor de tip!
Wat vinden jullie de ideale werkbank hoogte? Ik zit nu op 100cm zodat de compressor er nog net onder kan, maar 5cm meer zou beter uitkomen voor mij... is 105cm te hoog (Ik ben 184cm) 
Ik ben 1.82 en heb ze allemaal op 950mm.
Daar zit geen diepere gedachte achter dan dat mijn zaagtafel die hoogte heeft en het handig is alles op ongeveer gelijke hoogte te hebben.
Daar zit geen diepere gedachte achter dan dat mijn zaagtafel die hoogte heeft en het handig is alles op ongeveer gelijke hoogte te hebben.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Helaas 1.94 waardoor het me niet lukt om mezelf comfortabel in een Series te frommelen. Een RaRo met railverlengers maakt het draaglijk
Afgelopen 20 jaar van 94 cm gebruik gemaakt en de sinds een aantal jaren ook een nieuwe van volledig RVS kokerprofiel gemaakt van 98 cm hoog waar ook de draaibank op staat. Werkt net wat lekkerder maar ik heb er dan ook een kruk bij die in alle hoogte verstelbaar is. ideaal voor revisiewerk.
De (computer)stawerkplek is 116 cm hoog en verandert ook regelmatig in een werkbank
Afgelopen 20 jaar van 94 cm gebruik gemaakt en de sinds een aantal jaren ook een nieuwe van volledig RVS kokerprofiel gemaakt van 98 cm hoog waar ook de draaibank op staat. Werkt net wat lekkerder maar ik heb er dan ook een kruk bij die in alle hoogte verstelbaar is. ideaal voor revisiewerk.
De (computer)stawerkplek is 116 cm hoog en verandert ook regelmatig in een werkbank
RaRo74
Het is een blauwe.............

Het is een blauwe.............

Bedankt voor het advies allen, ik ben vandaag begonnen met zagen.
@Chris Topic mag op slot en eventueel verwijdert worden.
@Chris Topic mag op slot en eventueel verwijdert worden.