Bitch! Je krijgt hem niet heel terug zodat het direct duidelijk is! (klacht ingediend met verwijzing naar dit forum).
Mijn werkbank, kasten en etc voor mijn kleine werkplaatsje (en minimaal geld) was bijna mislukt door deze shit! Het is maar goed dat ik even ging testen!
Zullen we eerst eens al jouw keukendeuren weer recht hangen Edward?
Het schuurtje project. Dit onderwerp is gesloten!
Re: Het schuurtje project.
Enjoying my autism: Nil Volentibus Arduum.
-
Landmarcs
Als het precies moet tweemaal meten.
Bij een waterpas ook altijd even de waterpas draaien (of bij verticalen ook de andere kant checken).
Bij lange einden is het beter op een paar plekken te checken, iets hol of bol en je kan maar zo een foute conclusie trekken.
Hetzelfde in die gevallen dat iets echt heel precies haaks moet zijn, zelfs een goede winkelhaak kan niet goed aanliggen.
Je weet maar nooit. Overigens nog nooit een zo grote afwijking gezien, zelfs niet bij de goedkoopste waterpas.
Groeten MarcS
Bij een waterpas ook altijd even de waterpas draaien (of bij verticalen ook de andere kant checken).
Bij lange einden is het beter op een paar plekken te checken, iets hol of bol en je kan maar zo een foute conclusie trekken.
Hetzelfde in die gevallen dat iets echt heel precies haaks moet zijn, zelfs een goede winkelhaak kan niet goed aanliggen.
Je weet maar nooit. Overigens nog nooit een zo grote afwijking gezien, zelfs niet bij de goedkoopste waterpas.
Groeten MarcS
Wat hebben mijn keukendeuren met jouw crappy gereedschap van doen??
Kun je wel boos worden maar het is gewoon alle waar naar z'n geld. Ik heb Sola waterpassen en die kosten een 30 euro voor 60cm tot 80 oid voor een 2 meterse.
De oudste die ik heb komt uit '99......
Altijd controleren door een horizontale en verticale streep op de muur te zetten en de waterpas om te draaien en te vergelijken. Net zoals je een winkelhaak test; streep zetten omdraaien en kijken of de volgende streep exact parallel loopt.
Snapp On is de naam en dat hoeft het niet te zijn, maar bij de Action, Aldi of Hornbach zul met moeite echt kwaliteit vinden. Natuurlijk kun je eens mazzel hebben en blijkt het te voldoen maar icm alle miskopen ga je eerder duurder uit zijn en koop je er een hele bak ergernis bij.
Kun je wel boos worden maar het is gewoon alle waar naar z'n geld. Ik heb Sola waterpassen en die kosten een 30 euro voor 60cm tot 80 oid voor een 2 meterse.
De oudste die ik heb komt uit '99......
Altijd controleren door een horizontale en verticale streep op de muur te zetten en de waterpas om te draaien en te vergelijken. Net zoals je een winkelhaak test; streep zetten omdraaien en kijken of de volgende streep exact parallel loopt.
Snapp On is de naam en dat hoeft het niet te zijn, maar bij de Action, Aldi of Hornbach zul met moeite echt kwaliteit vinden. Natuurlijk kun je eens mazzel hebben en blijkt het te voldoen maar icm alle miskopen ga je eerder duurder uit zijn en koop je er een hele bak ergernis bij.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
Edward schreef:.... bij de Action, Aldi of Hornbach zul met moeite echt kwaliteit vinden. Natuurlijk kun je eens mazzel hebben en blijkt het te voldoen maar icm alle miskopen ga je eerder duurder uit zijn en koop je er een hele bak ergernis bij.
Als je bij de Action, Aldi of Lidl een beetje alert bent dan laat je daar heel veel ergernis in de bakken liggen.
Met wat je dan wel meeneemt is het vaak heel goed werken, en meestal voor een echt interssante prijs.
Neem echter niet alles mee omdat het toch niks kost ... want dan wordt de prijs van het bruikbare spul toch nog hoog.
Groeten MarcS
Ben nog nooit bij de Action binnen geweest en dat hou ik zo (iets met principes en zo). Aldi en Liddl kom ik wel heel eens voor de etenswaren.
De enige ervaring die ik heb met de Action is een doos potloden die iemand daar voor een expo meegenomen had en waar ik na het afbreken van die expo van dacht dat die wel handig waren in de werkplaats. Verkeerd gedacht, zelfs iets simpels als een gewoon HB potlood kun je zo slecht maken dat het eigenlijk gewoon nutteloos is.
Na een maand oid ergernis heb ik ze alle 600 in de kachel gesmeten. Heb ik er toch iig nog een kwart calorie warmte van gehad.

De enige ervaring die ik heb met de Action is een doos potloden die iemand daar voor een expo meegenomen had en waar ik na het afbreken van die expo van dacht dat die wel handig waren in de werkplaats. Verkeerd gedacht, zelfs iets simpels als een gewoon HB potlood kun je zo slecht maken dat het eigenlijk gewoon nutteloos is.
Na een maand oid ergernis heb ik ze alle 600 in de kachel gesmeten. Heb ik er toch iig nog een kwart calorie warmte van gehad.
Edward van Vugt
Edward schreef:Wat hebben mijn keukendeuren met jouw crappy gereedschap van doen??![]()
![]()
Excuses, ik zat over mijn 100% irritatie heen door kut gereedschap waardoor mijn reactie ongepast was, en het besef dat er wellicht nog meer rommel tussen zit. Maar ik begrijp nu wel het verschil van goedkope rommel en kwaliteit. Duur is niet altijd goed, maar soms is het dus echt wel de moeite waard.
Voor de rest loop ik al dagen heen en weer te slepen met spullen en ligt het hele huis (op de wc en badkamer na) vol. Ik blijf maar aan het verplaatsen om ruimte te krijgen en raak vrijwel het overzicht kwijt, en alles loopt achter op den duur van wasgoed, de keuken en etc. Maar vanavond al mijn los gereedschap bij elkaar zoeken. Het is inmiddels verspreid over 10 plekken in huis en kan niets weer vinden.
Afijn, even een paar dagen yoga doen
PS: Dat ik een keer een miskoop doe voor 8 euro is natuurlijk niet het ergste (geen kapsalon deze week), maar de ergernis die er achterweg komt is vele malen groter. En als alles dan al wat minder lekker loopt dan gewenst is het op den duur net even te veel en raakt mijn autistisch breintje overprikkeld en vertraag steeds verder en raak uitgeput.
Gedore, hier gaat dus iets mis (heb wel een zooi merkloos ? meuk wat nog nieuwe is). Deze set dus moet compleet gaan worden en het overtollige er uit.
Gedore tangen zijn ook al tig jaren goed, die van de Lidl waren na twee jaar al verroest maar kosten ook maar 2,50 per stuk (je kunt zien welke ik in de zonnebloem olie heb gebruikt). Dus ik wil graag deze vervangen/aanvullen met Gedore, inclusief een aantal seegerringtangen en borgveertangen.
Gedore tangen zijn ook al tig jaren goed, die van de Lidl waren na twee jaar al verroest maar kosten ook maar 2,50 per stuk (je kunt zien welke ik in de zonnebloem olie heb gebruikt). Dus ik wil graag deze vervangen/aanvullen met Gedore, inclusief een aantal seegerringtangen en borgveertangen.
Laatst gewijzigd door Leerling op 15 Mar 2021, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
De waterpas van 40cm blijkt ook niet te kloppen bij de set van de Aldi, de rest wel. Ook de winkelhaken zijn in prima staat (op de roest na) voor meer dan 40 jaar oud bij de grootste
Ringsleutels/steeksleutels compleet maken en een combinatie van ring/steek erbij aanschaffen. Veilen zijn niet je van het (maar gebruik het amper tot nu toe), en 1 is afgebroken. Inbus sets zijn echt een vereiste in verschillende varianten. Daarnaast ben ik een set torx schroefendraaiers kwijt. Hamers zijn ook minimaal en moet met diverse aangevuld worden (wellicht vind ik her en der in de koffers nog wat terug).
De gebroken steek komt door verlengen en goedkoop setje wat dat niet kan hebben.
Bitje's, boortje's en doppen meuk is er in overvloed en koop alleen nieuw als het echt nodig is (als eerste degelijke metaalboren). Dat van de Action is puur voor de werkbank maken en mag daarna direct de container in als het af is. Daarna komen alle boren aan de beurt voor degelijk spul en daarna de bitten als die op zijn. Doppenset groot blijft goed, de rest kan de container in zodra ze gaan slippen. De doorgeroeste bit's is achterlijk dat ik die nog steeds bewaard heb
Nog een paar dozen te gaan met rommel (zal niet veel inzitten), en het valt mij op dat ik omkom in de plakband/tape
echt in elke doos kom ik rollen tegen. Het is wel een keer goed om te sorteren om eerlijk te zijn, ben inmiddels ook tig stroomgebeuren tegen gekomen van diverse dozen (opbouw) en toebehoren.
Plamuur messen genoeg (even weer mooi maken) en straalborstels niets meer van over blijkbaar
Maar goed, ik wist dat ik veel spullen ben kwijtgeraakt. Verder een simpel beitelsetje voor de werkbank maken, niets bijzonders.
De gebroken steek komt door verlengen en goedkoop setje wat dat niet kan hebben.
Bitje's, boortje's en doppen meuk is er in overvloed en koop alleen nieuw als het echt nodig is (als eerste degelijke metaalboren). Dat van de Action is puur voor de werkbank maken en mag daarna direct de container in als het af is. Daarna komen alle boren aan de beurt voor degelijk spul en daarna de bitten als die op zijn. Doppenset groot blijft goed, de rest kan de container in zodra ze gaan slippen. De doorgeroeste bit's is achterlijk dat ik die nog steeds bewaard heb
Nog een paar dozen te gaan met rommel (zal niet veel inzitten), en het valt mij op dat ik omkom in de plakband/tape
Plamuur messen genoeg (even weer mooi maken) en straalborstels niets meer van over blijkbaar
Ijzer zagen zijn af en mis de grote zaag zelf. Zagen voor de decoupeer zijn ook op (en ben ik direct nodig) en heb een zooi waarvan ik niet weet waar het wegkomt en wat ik daarmee moet. Voor de flex mis ik lamellen en braam schijven in de nabije toekomst.
Het einde komt in zicht en het is nog maar een beetje, vanochtend was het een regelrechte ramp en heb de papier container van leeg naar tjok vol gekregen omdat ik mijn 8 jarige administratie heb weg gepleurd en alles heb uitgezocht. En dan nog alle verpakkingen en lege dozen van de spullen zelf... Zucht. Alles stond in de kamer de laatste twee weken.
Langzaam weer ruimte:
Het einde komt in zicht en het is nog maar een beetje, vanochtend was het een regelrechte ramp en heb de papier container van leeg naar tjok vol gekregen omdat ik mijn 8 jarige administratie heb weg gepleurd en alles heb uitgezocht. En dan nog alle verpakkingen en lege dozen van de spullen zelf... Zucht. Alles stond in de kamer de laatste twee weken.
Langzaam weer ruimte: