Het schuurtje project. Dit onderwerp is gesloten!

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Leerling

Re: Het schuurtje project.

Berichtdoor Leerling » 01 Mar 2021, 20:28

Ik wou dat ik kon tekenen, maar helaas... Inmiddels heb ik weer wat dingen bedacht om de ruimte echt optimaal te gebruiken en bedacht mij dat de laagste plank van de werkbank (in de linker ruimte van de hoek) niet ga dichten. Ik kan dan olie bakken en etc er onder kwijt van max 80x70 ongeveer. De plank daarboven komt de stofzuiger en de hulpstukken/slang(en) en maak ik dicht door ene plaat met magneten.

In elke hoek bij de werkbank maak ik een driehoek aan de muur, en eventueel twee onder elkaar, en verbind deze dan met een plank over de gehele lengte en breedte.

Achter de ladekast blijft lastig... ik hou daar wat onhandige ruimte over en ben eer nog steeds niet over uit. Of de laden komen veel te diep en onnodig groot, of de rolkast is te diep en te lomp en etc. Het allerbeste wat ik tot nu toe heb bedacht is een systeem die aan de achterkant omhoogkomt door het werkblad, zodat daar een kastje omhoog komt met een goede Wiskey en twee glazen 8-) :lol: 8-) Ik weet het dus niet...

Ik ga het verzwaarde werkblad van 140cm losmaken van de rest zodat niet alles gaat meetrillen. Ik weet anders nu al dat het niet prettig werkt en kan later makkelijker vervangen met wat dan ook voor blad of staal en etc. Kan dan de poten met een paar mm kleiner maken en er een staalblad of wat dan ook op kwakken (moet nog wat zoeken voor ene leuk bedrag wat werkt). Alles trilt los of valt van de gereedschapswand. Gene zin in en een verstandige keuze. En wie weet zet ik hem op wielen en komt het ooit super handig uit met iets... :idea: Ik raak dan alleen mijn hoekje kwijt die ik wou hebben waar de banken bij elkaar komen. :cry:

Verder heb ik nog de kale achterwand achter mij en denk na over een hele dunne pallet kachel om ooit zelf te maken (voorbeeld is 22cm diep). Dan kan ik op die wand ook een paar smalle ondiepe kasten maken voor kabels en weet ik het. Maar ook dat is voor de toekomst en een brainstorm voor later.

Schermafbeelding 2021-03-01 om 20.22.27.png

O ja, ik ben nog een leuk systeem tegen gekomen die aan het plafond komt boven de werkbank om een stof/roestvanger te maken als je gaat schuren en etc. Weegt weinig en kan met de stofzuiger gekoppeld worden, stelt niet veel voor, maar blijkt wel heel prettig te zijn. Ook nog wat manieren gevonden om geen bankschroef en etc vast te zetten voor definitief omdat het anders soms in de weg kan komen te staan. Zo was ik ook al een beetje aan het nadenken m.b.t. de kolomboor wat ik ook liever niet vast heb staan. Het moet zoveel mogelijk universeel zijn om alles makkelijk te kunnen wisselen.

Daarnaast heb ik een leuke opgevoerde (in de zin van koeling) compressor gevonden, dan kun je hem lekker door laten draaien, maar dat is ook voor later.

En dan de grootste verrassing: Waarschijnlijk koop ik deze week een Land Rover Defender 130, maar ik ga nog op geen enkele vraag in!
Enjoying my autism: Nil Volentibus Arduum.

Leerling

Berichtdoor Leerling » 02 Mar 2021, 09:29

En even over 08:00 kwam een pakketje binnen (kooi aap en 10 meter van mijn schuurtje af):

IMG_1431.JPG

Platen liggen mooi onderdak in de keuken en de balken leg ik vanmiddag even in de kamer, kan ik straks een deel van de balken in huis verven en heb dat dan alvast gehad.

Leerling

Berichtdoor Leerling » 02 Mar 2021, 20:32

Vanmorgen moest ik nog ergens ene klusje doen, ik ging uit van een uurtje... Het heeft drie uur geduurd omdat de vorige monteur kabels boven een verlaagd plafond er los op heeft gegooid en delen in flexibele stroombuis wat geknapt was. Ik was bijna op het punt dat ik het gehele plafond er uit zou slopen na overleg, maar bedacht mij dat ik dan net zo goed een poging met geweld kon doen, dus met mijn handen door de gaten gebeukt zodat ik zover mogelijk tussen het plafond kon komen om nieuwe stroomkabels te leggen. Wat een hel was dat zeg... Maar ik heb er als extra een leuke stofzuiger bij gekregen die al jaren op zolder stond en amper was gebruikt. Deze kan ikzelf wel weer gebruiken in het schuurtje en moet het maar een klein beetje aanpassen i.v.m. de instellingen op de slang zelf. Dat moet er af en verplaatst worden.

IMG_1439.JPG

Verder nog een klein klusje gedaan om garage verlichting aan te leggen en dan deze week nog een grotere klus om nieuwe afvoerbuizen te monteren onder een garage en een (denk ik) T stuk vervangen buiten in de grond. Wel balen dat er ruim 15cm water in de kruipruimte staat, maar ja het moet maar even.

Verder nog bedacht dat ik ruimte voor een gasfles nodig ben en vul zo weer een onhandig stuk op achter de laden.

https://www.youtube.com/watch?v=q-j8rG5CBn4 (interessant filmpje voor mij en zonder upgrades, aanpassingen of wat dan ook, dit is wat ik ook wil doen. Dit is een 10/15 liter tank systeem). Ik ga een compressor zoeken die bij 6 bar 100 liter kan leveren, dan werkt het voor mij en kan ik een aangepast pistool gebruiken. De compressor mag maximaal 200 euro kosten, maar minder is beter. Ik ga mij dus de leplazerus zoeken naar het beste voor 200 euro. Ik pas de compressor zelf aan m.b.t. de koelribben en de pistolen worden aangepast. uiteraard wel de cycle ook op minstens 75 procent. En hoe meer PK, hoe beter! Ik koop het alleen als ik maximale informatie heb en ga niets gokken. 8-) En ik maak meer optie's door ook een horizontale opstelling open te houden.

Deze kan voor mij prima werken: https://www.powertools.nl/kibani-stil-e ... rqEALw_wcB Luchtopbrengst bij 7 bar: 95 liter p/minuut Als ik hem aanpas kan die lang doorgaan en zit ik niet in de knoei met warmte. Pas ik een straalpistool aan voor 6 bar 100 liter haal ik het met gemak, maar kan geen mega grote oppervlaktes doen in m2, maar wel wat tandwielen, afdek kapjes en etc.

Optie 2 en een stuk goedkoper: https://airpress.nl/staande-compressor- ... U_EALw_wcB Effectief maar 18 minuten bruikbaar per uur. Dat is heel erg laag! Maar ben ik veel meer dan 18 minuten nodig per uur? Ik mag wel graag koffie drinken... Daarnaast wil ik niet onder de 6 bar komen... En ga de koeling toch aanpassen en de pistolen.
Laatst gewijzigd door Leerling op 03 Mar 2021, 01:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Leerling

Berichtdoor Leerling » 03 Mar 2021, 01:00

Besteld en nu de rest erbij zoeken: https://airpress.nl/staande-compressor- ... U_EALw_wcB

Schermafbeelding 2021-03-03 om 00.59.51.png

Edward

Berichtdoor Edward » 03 Mar 2021, 10:33

Focus is niet echt je ding of wel?

Je begint met een simpel tussenbak revisie en nu ben je niet alleen je schuur daarvoor aan het aanpassen (dat snap ik nog) maar ook compressoren aan het bouwen en weet ik allemaal wat meer. Leuk en mooi voor de toekomst maar voor 1 klus aan een tussenbak allemaal erg overbodig en verwarrend.

Ben benieuwd wat je allemaal gaat doen als iemand bij je komt om een kapotte diff te vervangen. Dan ga je waarschijnlijk eerst een 2 kolommer brug kopen om daar een 4 kolommer van te maken en daar dan een dak overheen te zetten, een oprit te maken, TL lampen kopen om die om te vormen tot 24Volt ledlampen, etc, etc. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Leerling

Berichtdoor Leerling » 03 Mar 2021, 12:51

:lol: Edward: je zou denken van niet, maar schijn bedriegt. Die compressor kan eerst lang blijven zoals deze nu is, pas voor later ga ik hem wellicht een keer modificeren. Geen paniek, komt allemaal goed. 8-) Verder nog even langs de buurman voor een gasfles (ook vanwege het formaat en inbouwen zodat het perfect past allemaal).

Zojuist het verf spul binnen en kan nu weer verder in het schuurtje om de muren af te maken voor zover mogelijk. Daarna kan ik met de werkbank zelf beginnen.

IMG_1445.JPG

Leerling

Berichtdoor Leerling » 03 Mar 2021, 13:57

Nu zit ik met een vraag die ik in gedachte niet zo snel kan oplossen (of ik ben te lui en te moe vandaag :roll: )

Ik heb een ladekast en een lade kast met bakken (zoals ik eerder ergens liet zien). Nu wil ik die bakkenist naar voren trekken zoals een lade, maar... Eenmaal uitgetrokken moet deze 90 graden naar links kunnen draaien. Waarom? Ik zat daar met een onbenutte ruimte en daar komt dus de compressor te staan, die kan ik daar mooi opbergen en in de toekomst de boel wat aanpassen zodat deze daar ook kan blijven staan als ik hem letterlijk gebruik. Maar voornamelijk omdat ik hem er dan weer achter weg kan halen voor vocht aftappen en onderhoudt.

Wie heeft een gedachte hoe ik dit kan doen?

IMG_1446.JPG

Ik zat te zoeken in de richting van 90 Graden Hoek Drop Leaf Scharnieren

deusjevo

Berichtdoor deusjevo » 03 Mar 2021, 14:04

Ergens bij de keukenkastjes kun je wellicht slagen?
Volgens mij noemt men het een carroussel kast?
Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT

En ook nog wat modern gescharrel....

Leerling

Berichtdoor Leerling » 03 Mar 2021, 14:33

Mooie tip deusjevo! Daar zitten mooie scharniersystemen bij. Ondertussen de maten even gepakt en kom redelijk mooi uit met alles. Her en der lever ik wat in, maar in totaliteit is het optimale benutting. Zo worden de lades minder breed (maar past speciaal gereedschap in), maar heb wel weer de bakken als extra voor bouten schroeven en etc.

IMG_1447.JPG

Leerling

Berichtdoor Leerling » 03 Mar 2021, 15:52

Even rondom gaan in de schuur zodat ik niets vergeet nu :oops:

1. Korte wand linkerkant. Grotere chemie dingen op de grond, daarboven ene plankje voor kleine chemie. Daarboven de vetbak, daarboven de hoekkast met papier, handschoenen, verband trommel en oogspoel gebeuren.

2. Korte wand middenkast. Spullen, van gereedschap kisten of iets.

3. Korte wand rechterkant. Onder de chemie bakken en etc, daarboven de stofzuiger met toebehoren en eventueel een normale pc. Boven het werkblad open hoekplanken voor monitor en ander handig spul zoals pennen of wat dan ook.

4. Vloer leeg, eerste werkbank plaat midden verstelbaar op hoogte, werkbank met universeel opzetstuk stuk voor kolomboor/bankschroef en wie weet later nog iets.

5. Hoekkast met eerst lades (voor kwetsbaar fijn gereedschap), dan de hoek met lade bakken (handig voor luchtgereedschap toebehoren), dan de compressor en gasfles daarachter. Uiterst rechts op de holle ruimte luchtslang en eventueel wat luchtgereedschap gebeuren. Daarboven hoekkast voor klein spul.

6. Tussen hoekkasten en etc. de gereedschapswand. En wellicht tussen de hoekkasten en boven de gereedschap wand nog een plankje van 20cm diep.

7. Stroom. Drie boven de werkbanken en twee onder de werkbanken (allen dubbel). 1 stopcontact op het plafond. 4 schakelaars bij de deur, 1 midden verlichting, 2 werkbank verlichting, 3 led-verlichting kasten, 4 afzuiger. Bij de compressor ook een stopcontact en 1 bij de stofzuiger/pc. Niet vergeten dat daar ook schakelaars komen, en eventueel voor de compressor een noodstop of censor voor bewaking warmte.

7. Plafond en lange kale wand is voor de toekomst.

Volgens mij ben ik er nu op belachelijke details na 8-) Over max twee weken wil ik het af hebben.

Ongeveer gaat dit het worden, kleuren kunnen nog een beetje veranderen en dat soort dingen. Maar dit moet volgens mij nu wel de beste indruk geven in het algemeen.

Schermafbeelding 2021-03-03 om 17.08.09.png

Terug naar “Kroeg”