Het schuurtje project. Dit onderwerp is gesloten!

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Leerling

Re: Het schuurtje project.

Berichtdoor Leerling » 25 Feb 2021, 22:47

Ja ik weet het, vandaar mijn onderwerp over lak en verf, maar het is gewoon niet te betalen om een massief houten werkblad rondom te maken. Dat is zo verschrikkelijk duur! Het is allemaal direct 130+ euro per m2. :cry: Zou ik het echt doen zoals ik zou willen dan ben ik ongeveer 500 euro kwijt voor het werkblad alleen. Dat kan ik gewoon niet betalen (kan wel, maar staat niet meer in verhouding).

Het gaat dus lakken als een gek worden :mrgreen: En wie weet kom ik in de toekomst iets tegen... en kan dan alsnog het blad vervangen.

Ik ben nu nog een paar dingen nodig die ongeveer 100 euro kosten op de gok, maar dan heb ik voor een budget van slechts 500 euro het helemaal compleet inclusie scharnieren, lade geleiders, extra elektra en etc. Het enige wat hier bovenop komt is staalplaat wat ik maar niet kan vinden.

IMG_1406.JPG

Schermafbeelding 2021-02-25 om 23.00.12.png
Enjoying my autism: Nil Volentibus Arduum.

Edward

Berichtdoor Edward » 25 Feb 2021, 23:18

Over massief hout praat ik niet. Plaatmateriaal is er in inteieurkwaliteit en wbp ofwel exterieurkwaliteit.

Interieurplaat krijg je nooit watervast. Dan heb je na een paar keer een natte schuur van de condens geen interieur meer over. Wbp is niet zoveel duurder dan bb plaat. En anders kun je nog beter underlayment gebruiken. Dat kan een hoop hebben en kost minder dan een nette interieurplaat.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 26 Feb 2021, 08:25

Met Edward eens :!:
Voor wat betimmering in mijn Land Rover heb ik dan ook wbp plaat gebruikt. Dat zit na zo'n 20 jaar nog steeds goed, het is wel wat vlekkerig geworden, maar dat komt omdat ik het niet heb afgewerkt met lak, verf of wat dan ook. Dat vlekkerige komt deels doordat er vocht op gekomen is en verder door vuil.
Underlayment heeft mijn voorkeur ook niet, dat wil wel eens krom trekken.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 26 Feb 2021, 08:58

Erik Peters schreef:Voor wat betimmering in mijn Land Rover heb ik dan ook wbp plaat gebruikt. Dat zit na zo'n 20 jaar nog steeds goed, het is wel wat vlekkerig geworden, ....

Tja, voor de "betimmering" van mijn LandRover heb ik gewoon populieren-multiplex gebruikt ... en dat met goedkope parket-lak gelakt.
't Is ook hier en daar wat vlekkerig, maar niet eens van water maar meer omdat het blonde populierenhout makkelijk vlekt.

Maar goed, wat betreft het schuurtje is het natuurlijk wat anders.   Ik begreep een vloer van stoeptegels, en dat wellicht op een niet al te droge ondergrond ... dan komt er bij kouder weer heel wat vocht omhoog.

Overigens geeft dat vocht dan ook te denken waar het gereedschappen en ook voorraden betreft.

Groeten MarcS

Leerling

Berichtdoor Leerling » 26 Feb 2021, 14:54

Beste heren, bedankt voor de input en zal het meenemen in mijn besluitvorming. Gezien veel niet leverbaar is, of er belachelijke bezorgkosten overheen komen, ga ik steeds meer richting een normaal werkblad. Vanavond even verder zoeken naar bladen.

Edit: Snel tussendoor even gezocht en eindelijk een bedrijf vlakbij (minder dan 20 km)die alles kan leveren en boven de 450 geen bezorgkosten berekend en anders maar 45 euro ongeveer. iets duurder dan de Hornbach, maar wel veel meer keuze.

En anders was ik alleen aan bezorgkosten weer 200 euro kwijt... :shock:
Laatst gewijzigd door Leerling op 26 Feb 2021, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 26 Feb 2021, 16:19

Leerling schreef:.... even verder zoeken naar bladen.

Als je oplet, en een beetje geluk hebt .... dan vind je een watervast verlijmd afgedankt keukenwerkblad.
Dat kost niks, behalve dan de moeite.

Ik krijg de indruk dat heel veel uitgespaard corona-vakantiegeld omgezet wordt in verbouwingen.

Groeten MarcS

Leerling

Berichtdoor Leerling » 26 Feb 2021, 19:36

Kan ik hier iets mee (mooie aanbieding) ? Wat is dit voor kwaliteit... Wie weet kan ik bijvoorbeeld deurtje's en lade fronten van maken of als basis onderblad gebruiken om er vervolgens iets beters op te doen. Of te gebruiken als legplanken. En uiteraard alsnog goed rondom lakken desnoods. En de tong zaag ik er toch af ivm diepte. Prijs is ex. BTW

Schermafbeelding 2021-02-26 om 19.32.12.png
Schermafbeelding 2021-02-26 om 19.32.12.png (73.53 KiB) 2746 keer bekeken

Edward

Berichtdoor Edward » 26 Feb 2021, 20:25

Ja, dat is prima spul. Underlayment trekt weinig en is mits goed verwerkt perfect voor de werkplaats.

In Stadskanaal zit Tussen de Oosterstraat en de Veenstraat een sloophouthandel. Het is de moeite om daar eens te gaan kijken wat er staat. Niet zo lang gelden een mahonie houten keukenblad opgehaald voor een kennis.

Die heb ik gerecycled tot eettafel. Maar een werkbank had nog een stuk minder werk geweest. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Leerling

Berichtdoor Leerling » 26 Feb 2021, 20:41

Bedankt Edward voor het advies, ik heb de balken dan weer wat dikker en een beter onderblad en voor de lade fronten en etc. En het mooiste, ik ben 20 euro duurder uit met beter materiaal. 8-)

Vanuit de Hornbach laten bezorgen was meer dan 100 euro en hier voor 45 euro (mits ik het niet zelf ga ophalen.. ) Eindelijk maar toch de keuze gemaakt en de knoop doorhakken, was er ook echt helemaal klaar mee vandaag. Het basis blad van 140cm blijft dan toch 52mm dik (door de houtplaat wat ik heb liggen) zonder metaalplaat. Maar met 1 plaat meer is alles gewoon 36mm rondom en dat is beter. En ik hou nog genoeg balk materiaal over.

Toch maar laten bezorgen (veel makkelijker).
Schermafbeelding 2021-02-26 om 21.02.50.png

Ben er nu ook helemaal zat van (Keer knopen doorhakken)! De rest van klein spul haal ik her en der even met de auto vanwege kortingen deze en volgende week. Mooie Sikkema blanke lak met 50% korting onder anderen.

Schermafbeelding 2021-02-26 om 21.07.03.png

Edward

Berichtdoor Edward » 26 Feb 2021, 21:12

Komt vast goed! As je hier wat gezaagd of geschaafd wilt hebben dan roep maar! :D
Edward van Vugt

Terug naar “Kroeg”