Aangepaste compressor.
Re: Aangepaste compressor.
Ik denk zelfs hoe kleiner de compressor hoe groter de herrie
Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT
En ook nog wat modern gescharrel....
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT
En ook nog wat modern gescharrel....
-
109 is je ware
Dus net als bij honden,die kleine krengen maken herrie voor 10
Nou, de dikke 380 volt die ik heb maakt niet minder herrie dan de mobiele kluscompressor. Het geluid is alleen veel zwaarder. Dus staat ie naast de werkplaats op zolder op silent blocks. 
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Hallo Leerling,
Er wordt hier op het forum vaker gekeken naar hoe het zou moeten, dan wat er voor de persoon mogelijk is. Uiteraard ben ik het ermee eens dat ee 230V compressor te licht is om mee te stralen/spuiten. Met die van mij kon ik maar net 2 minuten een luchttolletje van 75mm mee laten draaien tot hij geen snelheid meer had.
Maar een compressor blijft ideaal, even uit schoon blazen, banden oppompen enz. ik heb van een vriend 2 10l. duikflessen gekregen die ik aan de compressor heb gekoppeld, is de tankcapaciteit in één keer 1,5x zo groot en ja dan duurt het daarna weer langer op de vaten op druk te krijgen.
Een compressor horizontaal plaatsen is in verband met de smering niet te adviseren, je kan dan beter de compressor loshalen van de tank en dan de ergens anders plaatsen of bv. een afgekeurde gasfles op de kop tikken en die tussen de spanten van het dak plaatsen, scheelt een hoop ruimte. bedenk een gekeurde gasfles mag 200bar hebben, die blaas jij niet op met een hobby compressor.
Succes, je schuur begint er al goed uit te zien.
De ruimte naast de groene bus is van mij, ben bezig een verdieping te plaatsen, en dan wéér opruimen
Groet,
Jeffrey
Er wordt hier op het forum vaker gekeken naar hoe het zou moeten, dan wat er voor de persoon mogelijk is. Uiteraard ben ik het ermee eens dat ee 230V compressor te licht is om mee te stralen/spuiten. Met die van mij kon ik maar net 2 minuten een luchttolletje van 75mm mee laten draaien tot hij geen snelheid meer had.
Maar een compressor blijft ideaal, even uit schoon blazen, banden oppompen enz. ik heb van een vriend 2 10l. duikflessen gekregen die ik aan de compressor heb gekoppeld, is de tankcapaciteit in één keer 1,5x zo groot en ja dan duurt het daarna weer langer op de vaten op druk te krijgen.
Een compressor horizontaal plaatsen is in verband met de smering niet te adviseren, je kan dan beter de compressor loshalen van de tank en dan de ergens anders plaatsen of bv. een afgekeurde gasfles op de kop tikken en die tussen de spanten van het dak plaatsen, scheelt een hoop ruimte. bedenk een gekeurde gasfles mag 200bar hebben, die blaas jij niet op met een hobby compressor.
Succes, je schuur begint er al goed uit te zien.
De ruimte naast de groene bus is van mij, ben bezig een verdieping te plaatsen, en dan wéér opruimen
Groet,
Jeffrey
Mooie ruimte Jeffrey23, en lekker bezig ook !
Wat jij benoemt heb ik al iets van gevonden, er is een optie die prima wil en zonder krachtstroom. Dan moet ik gebruik maken van een 4 cilinder diesel motor en idd een paar tanks opkopen. Ik hoef mij dan absoluut geen zorgen meer maken over liters of druk, omdat de 4 cilinder hem binnen no time kan vol pompen. Maar dat is een concept voor later een keer en moet ik overleggen met een expert.
Maar voor nu is het op de lange baan geschoven.
Wat jij benoemt heb ik al iets van gevonden, er is een optie die prima wil en zonder krachtstroom. Dan moet ik gebruik maken van een 4 cilinder diesel motor en idd een paar tanks opkopen. Ik hoef mij dan absoluut geen zorgen meer maken over liters of druk, omdat de 4 cilinder hem binnen no time kan vol pompen. Maar dat is een concept voor later een keer en moet ik overleggen met een expert.
Maar voor nu is het op de lange baan geschoven.
Enjoying my autism: Nil Volentibus Arduum.
Jeffrey23 schreef:Hallo Leerling,
Er wordt hier op het forum vaker gekeken naar hoe het zou moeten, dan wat er voor de persoon mogelijk is.
Groet,
Jeffrey
Nee, dat doet ie zelf. Er is al een compressor aangeboden voor weinig maar die vind ie te min.
Edward van Vugt
Te min is een raar woord (prijs was wel geweldig), de technische gegevens waren gewoon dermate tegenvallend dat het vrijwel niets kon aandrijven: https://www.toolmax.nl/senco-mini-compr ... SEALw_wcB# Maar voor de aangeboden prijs was het anders een no brainer.
Vandaar dat ik het aanbod heb overgeslagen.
Vandaar dat ik het aanbod heb overgeslagen.
50L gemodificeerd kan zandstralen voor lichte roest.... Ik heb het gezien met 50L en dan periodes van 30 seconden en dan weer afkoelen om niet door te laten draaien. Het komt telkens aan op koelen! Ik kan koelen tot -54 en moet dan berekenen hoe ver het gaat en wat ik exact nodig ben. Het gaat lukken om de warmte weg te laten voeren en hem constant te laten lopen. Ik durf die gok wel te nemen over twee maanden en wil rekening houden in de set up voor een verticale 50 liter tank.
Leuk project voor de toekomst (en oud project van het verleden) Voor minder dan 50 euro kan ik hem koud maken
Gaat lukken en erg leuk worden. Zorg er gewoon voor dat ik de koelribben flink ga aanpassen. En als het mislukt heb ik een leuk blaas pistooltje over gehouden.
Leuk project voor de toekomst (en oud project van het verleden) Voor minder dan 50 euro kan ik hem koud maken
Compressor is super en lawaai valt mee, lucht zat en binnen ene minuut weer op druk.
Bedankt voor het advies allen.
@Chris Topic mag op slot en eventueel verwijdert worden.
Bedankt voor het advies allen.
@Chris Topic mag op slot en eventueel verwijdert worden.