Aangepaste compressor.

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Erik Peters

Re: Aangepaste compressor.

Berichtdoor Erik Peters » 21 Feb 2021, 19:34

Als je binnen er geen ruimte voor hebt, zou je buiten plaatsen kunnen overwegen en een afdakje of hokje eromheen kunnen maken. Heb je de herrie van het ding ook niet binnen.
De krachtstroom compressor hier staat wel binnen, maar dat is een redelijk nieuwe en maakt veel minder lawaai dan de oude (versleten) krachtstroom compressor, daar werd je doof van (en op het laatst stond die bijna een uur te draaien voordat die weer op druk was en afsloeg).

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Leerling

Berichtdoor Leerling » 21 Feb 2021, 19:41

Ik heb er aan gedacht Erik, maar een beetje degelijke compressor is direct een 700 euro of meer. En dat wil ik nu niet uitgeven voor een beetje poets, schuurwerk en luchtpistooltje. Voornamelijk had ik het wel heel graag willen hebben om een klein beetje mini straalwerk te kunnen doen, maar hier zijn ook andere oplossingen voor die gewoon wat langer duren maar net zo goed werken.

Ik wil mijn geld hier nu niet aan verspillen.
Enjoying my autism: Nil Volentibus Arduum.

109 is je ware

Berichtdoor 109 is je ware » 21 Feb 2021, 19:48

Beste Leerling,je had het over 1500€ voor zon compressor als ik bedoelde.Ik ben zelf ook op zoek geweest en kwam diverse staande compressoren tegen op marktplaats vn 250 ltr en 2,5 en 3 kw voor prijezen rond de 4 a 500 euro en dat waten dingen vn topmerken,niet die Chinese rotzooi vn tegenwoordig,die nog jaren meekonden.Maar je moet dat soort dingen eigenlijk nu op zoek want alle handel zit nu een beetje in een dip.Als straks het voorjaar begint en dat lijkt al reeds begonnen,en er komt ook licht aan het eind vn die Coronatunnel wil iedereen weer aan de slag en zie je de tweedehands prijzen stijgen waar je bijstaat.

Leerling

Berichtdoor Leerling » 21 Feb 2021, 20:07

Ik begrijp wat je zegt 109, maar het is wikken en wegen wat het beste is en kom tot de conclusie dat het nu echt geen zin heeft voor wat ik wou doen en in gedachte had.

Als ik met https://www.hbm-machines.com/producten/ ... compressor het een beetje kon doen zou ik hem aanschaffen vanwege de hele lage kosten en het formaat, maar het is gewoon te zwak begrijp ik en dan heeft het geen zin.

Ik moet gewoon knopen doorhakken en mijn mogelijkheden afwegen dus het gaat het hem gewoon niet worden nu en wellicht over een jaartje is de situatie weer geheel anders dat ik ruimte heb hiervoor en extra geld. Het is hobby en heb mij voorgenomen om maximaal 500 euro per maand uit te geven voor mijn hobby. En nu zitten er even wat extra kosten bij zodat alles weer compleet en goed is, maar moet geen dingen aanschaffen waar ik spijt van ga krijgen of wat gewoon niet past qua ruimte.

Ik begin er nu gewoon niet aan.

Leerling

Berichtdoor Leerling » 21 Feb 2021, 20:24

Even een voorbeeldje waar ik aan zat te denken.

Schermafbeelding 2021-02-21 om 20.18.59.png

Ruige roest er af en even schoonblazen, zandstralen voor wat kleiner roest en schoonblazen, beetje schuren en schoonblazen en etc etc tot het punt dat het of mooi blank is en glimt, of dat ik het kan spuiten met nog wat andere onderdelen van dit formaat. Beetje kleine tools op lucht om in de hoekje's te komen en etc. Polijst dingetje om de binnenkant even goed schoon te maken en eventueel micro bramen weg te halen.

Schermafbeelding 2021-02-21 om 20.30.05.png

Pakking er af, ontvetten, goed oppoetsen aan de binnenkant (met lucht poetser) en met 400waterschuur de rand weer mooie vlak maken, buitenkant even goed aanpakken en oppoetsen tot mooie glans (binnen het redelijke) en anders spuiten als ik toch al bovenstaande ga spuiten.

Ik had dus gehoopt dat dit zou lukken met die compressor en begrijp dat dit gewoon niet wil.

Leerling

Berichtdoor Leerling » 21 Feb 2021, 20:43

Het is echt ruimte gebrek en geen idiote bedragen willen betalen voor iets wat niet echt nodig is. De foto waar de deur op staat had ik hem in het midden willen hangen aan het plafond. Bij de werkbank links en het stopcontact had ik al een doos geplaatst omdat ik er vorig jaar ergens al vanuit was gegaan dat ik op een creative manier daar wellicht een compressor wou hebben zodat ik vanuit het midden met een verbindingsstuk wat meer kon aansluiten.

Zo heb ik ook bewust een stopcontact aan het plafond als er een motor staat zodat ik rondom met iets kan werken wat op stroom werkt.

IMG_1372.JPG

IMG_1374.JPG

IMG_1373.JPG

109 is je ware

Berichtdoor 109 is je ware » 21 Feb 2021, 21:34

Goed bezig Leerling.Waar ik je alleen voor wilde waarschuwen dat je geen geld moet uitgeven voor iets waar je al gauw spijt vn krijgt om dat het gewogen en te licht bevonden blijkt.Dan kun je inderdaad maar beter een poosje wachten en waarschijnlijk kom je vanzelf iets tegen dat aan jouw wensen voldoet,betaalbaar is,en misschien nog in de buurt ook.Zo was ik naarstig op zoek naar een lichte compressor voor tijdelijk maar wou daar ook niet veel aan uitgeven.wekenlang gezocht op marktplaats en niets naar mijn zin kunnen vinden.Toen ik vn een vriend tijdelijk een stokoud bakkertje kon lenen,die eerst helemaal onder een berg rotzooi vandaan getrokken moest worden zag ik de avond voor dat ik samen met hem dat ding te voorschijn zou halen een advertentie op marktplaats vn een heel goeduitziende compressor voor heel weinig bij ons in het dorp te koop staan.Heb toen direct gereageerd,blijkt die verkoper zowat bij mij om te hoek te wonen.Is moest weer denken aan die oude wijsheid dat als je fanatiek naar iets op zoek bent je het nooit zal vinden.En als je dan stopt met zoeken omdat je het niet meer ziet zitten ligt het zowat voor je neus

Edward

Berichtdoor Edward » 22 Feb 2021, 11:04

Bij Boiten Stadskanaal:

IMG_7863.jpg

Moet wel een goeie aanbieding zijn want ze nemen zelfs de moeite om hem voor op de stoep te zetten! :lol: :lol:

Is het probleem van die schuur ook gelijk opgelost. Die is gelijk vol! :mrgreen:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 22 Feb 2021, 12:57

Edward schreef:Is het probleem van die schuur ook gelijk opgelost. Die is gelijk vol! :mrgreen:

Precies, daarom zeg ik: buiten zetten, onder een afdak en netjes omheen aftimmeren.
Maar zoiets heb je wel nodig als je met luchtgereedschap aan de gang wilt. Hier staat ook zoiets. Ik heb ook een kleinere Creemers compressor (wel een 2 cilinder op 220V) en een verfspuit lukt nog wel, maar dan slaat die wel regelmatig aan.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 22 Feb 2021, 15:14

Erik Peters schreef:
Edward schreef:Is het probleem van die schuur ook gelijk opgelost. Die is gelijk vol! :mrgreen:

Precies, daarom zeg ik: buiten zetten, onder een afdak en netjes omheen aftimmeren.
Maar zoiets heb je wel nodig als je met luchtgereedschap aan de gang wilt. Hier staat ook zoiets. Ik heb ook een kleinere Creemers compressor (wel een 2 cilinder op 220V) en een verfspuit lukt nog wel, maar dan slaat die wel regelmatig aan.

Dat ding maakt toch nog een "beste" herrie als ie aanslaat ... als je een kleine werkruimte hebt dan vult die herrie de resterende ruimte zodanig dat je er niet meer bij past (of wilt).

Groeten MarcS

Terug naar “Kroeg”