Mooi hoor! Goed om te zien dat jullie zo netjes werken.
Slim ook om eerst nog een laag Owatrol te gebruiken.
Defender isoleren met Alubutyl en Armaflex
Re: Defender isoleren met Alubutyl en Armaflex
RaRo74
Het is een blauwe.............

Het is een blauwe.............

Hoi Allemaal,
Vandaag hebben we ons isolatieproject afgerond. Hierbij de link naar de complete playlist:
https://youtube.com/playlist?list=PLRwl53JRdd7BqDNM4eHj2D5n85gqS7Xe7
Enjoy!
Groet,
Jeroen
Vandaag hebben we ons isolatieproject afgerond. Hierbij de link naar de complete playlist:
https://youtube.com/playlist?list=PLRwl53JRdd7BqDNM4eHj2D5n85gqS7Xe7
Enjoy!
Groet,
Jeroen
Je geeft aan dat je tevreden bent. Maar ik ben eerlijk gezegd wel nieuwsgierig in hoeverre of het ook een geluidsdempend effect heeft?
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
Coen83 schreef:Je geeft aan dat je tevreden bent. Maar ik ben eerlijk gezegd wel nieuwsgierig in hoeverre of het ook een geluidsdempend effect heeft?
Veel, ik kan nu de motor weer horen i.p.v. de hele auto, weg, enz...
-
Landmarcs
Keulenski schreef:Coen83 schreef:Je geeft aan dat je tevreden bent. Maar ik ben ... nieuwsgierig in hoeverre of het ook een geluidsdempend effect heeft?
Veel, ik kan nu de motor weer horen i.p.v. de hele auto, weg, enz...
Als je de vrij-beweeglijke panelen (bij een HardTop is dat de "top" ... letterlijk en figuurlijk) van hun vrijheid berooft, en als je daarna alle gaatjes dicht stopt wordt een Td5 of "Puma" al zo stil dat je afwijkende motorgeluiden en/of krakende of knarsende wiellagers hoort.
Bij een HardTop is die "top" echt het toppunt: zelfs in een SoftTop is het stiller ... een groter vrij-beweeglijk paneel (zoals het HardTop paneel) versterkt de omgevingsgeluiden tot ongekende hoogten.
Daarna is alles wat je verder doet een kleine, luxe, verbetering. Het best zorg je er ook nog voor dat je minstens een aantal oppervlakken ook nog een "softe" afwerking geeft zodat het geluid erin doodloopt (vergelijk maar eens een kamer met en zonder gordijnen en/of tapijt).
Groeten MarcS
Mijn 130 had natuurlijk een kleine cabine en dus minder vlakken die kunne wapperen. Maar bij de 130 kwam veruit de grootste winst van het bekleden van het schutbord, tunnel, vloerplaten en seatbox met een Noisekiller set.
Uiteraard kun je daar alles voor gebruiken maar het verschil warmte vanaf de tunnel en geluid vanuit het motorruim was gigantisch. Er lag oorspronkelijk ook nog een geluidisolatie deken op de motor, dat scheelt ook een hoop maar de 130 vond da nie fijn nie omdat die al standaard warm liep.
Maar voor bv een Td5 is dat ook echt een aanrader?
Bij veel Td5's zie je ook dat de cover over de kop weggelaten wordt. Dat scheelt ook hoorbaar in het cabine geluid dus ik hou hem er netjes op!
Uiteraard kun je daar alles voor gebruiken maar het verschil warmte vanaf de tunnel en geluid vanuit het motorruim was gigantisch. Er lag oorspronkelijk ook nog een geluidisolatie deken op de motor, dat scheelt ook een hoop maar de 130 vond da nie fijn nie omdat die al standaard warm liep.
Maar voor bv een Td5 is dat ook echt een aanrader?
Bij veel Td5's zie je ook dat de cover over de kop weggelaten wordt. Dat scheelt ook hoorbaar in het cabine geluid dus ik hou hem er netjes op!
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
Edward schreef:Mijn 130 had natuurlijk een kleine cabine en dus minder vlakken die kunnen wapperen. Maar bij de 130 kwam veruit de grootste winst van het bekleden van het schutbord, tunnel, vloerplaten en seatbox met een Noisekiller set.
Uiteraard kun je daar alles voor gebruiken maar het verschil warmte vanaf de tunnel en geluid vanuit het motorruim was gigantisch.
In Solihull zijn ze overigens ook een beetje "raar", althans die indruk krijg ik bij een beperkte steekproef.
Mijn twee 110 HardTop Defenders had ik als "E-type", dwz de "E" van eenvoudigste uitvoering, geen tapijt op de vloer maar een rubbermat, en geen meegespoten wheelbrows en nog zo wat -- die rubbermat en die wheelbrows daar was het mij om te doen.
Als ik dan deze "E-type" met de luxere varianten vergelijk valt mij op dat de Seat-Base bij mij een "rubberen" omhulling heeft en dat bij de luxere tapijt-auto's dat tapijt niet rond de Seat-Base gaat maar hele stukken "kaal" blik laat zien.
Nu ligt er bij mij op de rubbervloerbedekking toch nog weer een zware Genemuider mat, zoiets dempt ook, maar er zijn dus allerlei verschillen en dus daarbij passende maatregelen.
Wat betreft de warmteafgifte van de tunnel zou ik evenwel nog wel iets kunnen gebruiken ... alleen vraag ik me af of een "noice-killer" wel de beste isolatie vormt.
Groeten MarcS
PS Ik moet zeggen dat "wapperen" wel een zeer adequate beschrijving is van wat een kale HardTop bak doet.
Landmarcs schreef:
Wat betreft de warmteafgifte van de tunnel zou ik evenwel nog wel iets kunnen gebruiken ... alleen vraag ik me af of een "noice-killer" wel de beste isolatie vormt.
Groeten MarcS
Waarschijnlijk niet. Maar het kwam als een kant en klaar op maat gesneden pakket en dat vond ik veel waard gezien de tijdsdruk voor we op reis zouden gaan.
Bijkomend voordeel is als je een luxere versie hebt met tapijt zoals de 130 dat je het schutbord (deels), de seatbase, vloer en tunnel aan de buitenkant vd auto kunt isoleren waardoor de pasvorm niet slechter wordt dan ie al is.
Edward van Vugt