Eenmaal thuis gekomen dacht ik direct aan het forum en wou zo snel mogelijk gaan kijken of mensen ook leuke uitstapje's hebben gemaakt. In mijn gedachte gaat een land Rover Defender overal doorheen en is er niets leuker dan uitscheppen en de rijplaten te gebruiken. Maar ik moest eerst naar de winkel om toch even snel eten op te halen en pakte de Skoda weer. Maar toen...
Door de wijken heen was er een beetje opgestapelde sneeuw, en bij elke drempel moest ik wel steken om er toch op te komen met een beetje vaart. Op een x punt kom ik in een bocht met veel sneeuw en de auto glipte steeds verder naar de zijkant waar een paal stond. Ik kreeg de auto er niet meer uit! Ik ben uitgestapt en dacht dus direct... Waarom heb ik die LaRo nog niet... Met de voeten en handen zoveel mogelijk sneeuw weggehaald maar op een gegeven moment heb ik het terug gegooid en flink aangestampt, je zou denken dat ik knettergek ben.. Maar toen ik aan het gewicht van de LaRo dacht en de Citigo besefte ik het verschil, ik heb mijn voet tegen de paal gezet en kon de auto zo met gemak bij de paal wegdrukken. Vooruit en achteruit lukte niet, maar gelukkig kwam er een man aan die de auto een duwtje heeft gegeven.
Bij de winkel geparkeerd en bij het wegrijden direct weer vast op een heuveltje van 10 cm en ook naar achteren stond ik alweer vast, ook hier een jonge vent die de auto een drukkerij gaf en kon er zo weer uitkomen.
Wat ik hiervan heb geleerd... Een LaRo is mega zwaar en geef je niet zomaar een drukkertje