Heeft iemand misschien tips/adviezen voor leuke niet te zware 4x4 routes op de Sallandse Heuvelrug bij Hellendoorn?
Alvast bedank en groet,
Peter
Sallandse Heuvelrug Hellendoornse berg 4x4 routes
Sallandse Heuvelrug Hellendoornse berg 4x4 routes
'Beauty is in the eye of the beholder'
1977 Land Rover ex MoD 109 Series 3 pick-up truck 2,25 Petrol.
2005 Volvo XC90V8
2005 Volvo XC90V8
-
Landmarcs
Re: Sallandse Heuvelrug Hellendoornse berg 4x4 routes
Neem de stafkaart (en een tablet met een of andere digitale kaart) en ga op onderzoek uit.
Eventueel bestudeer je eerst thuis de wereld aan de hand van wat luchtfoto's en die digitale of tastbare kaarten.
Niets is leuker als je eigen route.
Groeten MarcS
Mijn mentale spellingscorrectie maakte tabel van tablet
Eventueel bestudeer je eerst thuis de wereld aan de hand van wat luchtfoto's en die digitale of tastbare kaarten.
Niets is leuker als je eigen route.
Groeten MarcS
Mijn mentale spellingscorrectie maakte tabel van tablet
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 30 Jan 2021, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- Erik Peters
Tja, dat valt, denk ik, wel tegen, de meeste zandwegen zijn inmiddels wel afgesloten voor verkeer.
Vroeger kon/mocht je bijna overal nog rijden, ik heb daar nog wel 'gespeeld' met mijn 109 stawag (ook op de Lemelerberg wel).
Groet,
Erik.
Vroeger kon/mocht je bijna overal nog rijden, ik heb daar nog wel 'gespeeld' met mijn 109 stawag (ook op de Lemelerberg wel).
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Bedankt voor reacties en tips.
De app Topo GPS (stafkaarten 1:25.000) is zeer goed, beetje lastig in de omgang, maar het is te doen, de app heeft een wat eigen soort logica. Noordelijke van de N35 bij Hellendoorn zijn er diverse zandpaden waar je met de auto op mag, de lage gearing 4wd af en toe ingeschakeld voor de vorm, maar met alleen achterwielaandrijving lukt het rond Hellendoorn prima. Zuidelijk van de N35 was de Dame niet offroad welkom op het Sallandse Heuvelrug Nationaal park.
Leuke maandagochtend op en rond de Hellendoornse berg, weinig bezoekers in het gebied en geen hinder v.v.
De sneeuw bleef helaas weg
De app Topo GPS (stafkaarten 1:25.000) is zeer goed, beetje lastig in de omgang, maar het is te doen, de app heeft een wat eigen soort logica. Noordelijke van de N35 bij Hellendoorn zijn er diverse zandpaden waar je met de auto op mag, de lage gearing 4wd af en toe ingeschakeld voor de vorm, maar met alleen achterwielaandrijving lukt het rond Hellendoorn prima. Zuidelijk van de N35 was de Dame niet offroad welkom op het Sallandse Heuvelrug Nationaal park.
Leuke maandagochtend op en rond de Hellendoornse berg, weinig bezoekers in het gebied en geen hinder v.v.
De sneeuw bleef helaas weg
2005 Volvo XC90V8
2005 Volvo XC90V8
-
Landmarcs
Weel240 schreef:De sneeuw bleef helaas weg
Wees maar blij: je hebt geen winterbanden (ijzel is nog enger).
Met de stafkaart gewoon op onderzoek gaan heeft wel wat, 't is toch een soort ontdekkingsreis.
Overigens rijd je de weg minder stuk zolang je met 2x4 voldoende grip hebt.
Groeten MarcS
- Erik Peters
Landmarcs schreef:Weel240 schreef:De sneeuw bleef helaas weg
Wees maar blij: je hebt geen winterbanden (ijzel is nog enger).
Nou, er lag vanochtend hier wel wat ijs op de verharding en wegen (ijzel), maar dat dooide in de loop van de ochtend weg.
Spekglad op het houten brugje.
In de namiddag miezerde het, maar toen was het dooi.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Wees maar blij: je hebt geen winterbanden
Ik ben van een generatie toen winterbanden iets exclusiefs waren, er geen ABS, ESP enz was en iedereen nog voorzichtig reed als het glad werd. En je had nog echte winters natuurlijk
Maar Marc je hebt gelijk, ook al staat er een M&S driehoekje op de banden, ik heb geen idee wat ze doen bij sneeuw en ijzel.
Groet
Peter
2005 Volvo XC90V8
2005 Volvo XC90V8
-
Landmarcs
Weel240 schreef:Ik ben van een generatie toen winterbanden iets exclusiefs waren, er geen ABS, ESP enz was en iedereen nog voorzichtig reed als het glad werd. En je had nog echte winters natuurlijk
.... , ook al staat er een M&S driehoekje op de banden, ik heb geen idee wat ze doen bij sneeuw en ijzel.
Tja, die goeie oude tijd.
Inmiddels rijdt half Nederland met winterbanden en met zoveel afkortingen dat je er een boek bij nodig hebt.
De ellende is dat ze ieder benul thuis laten zodra ze in de auto stappen, en dan helpen winterbanden ook maar weinig.
Qua ervaringen met de Michelin Latitude Cross. Ik vond ze, zoals ik al eens schreef, "flodderig" onder de Defender ... en wat ik misschien niet schreef: minder geschikt in de winter: de oude Michelin XPC was wél goed in de sneeuw.
Groeten MarcS