Zijn er Defender(s) 110 met klapdak die voldoen aan het campertarief MRB

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
deusjevo

Re: Zijn er Defender(s) 110 met klapdak die voldoen aan het campertarief MRB

Berichtdoor deusjevo » 08 Jan 2022, 19:29

Deze “Overlander” zou ook voor de RDW onder campertarief vallen?
Heeft iemand er een nadere mening over?
.
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/lan ... overlander
.
0AD9BC68-F3FC-4AFF-99BA-121E4A3A76BE.jpeg
Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT

En ook nog wat modern gescharrel....

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 08 Jan 2022, 21:13

RDW heeft over het tarief weinig te vertellen, daarvoor moet je bij de belastingdienst zijn.

Zo op de foto’s lijkt alles er wel zo’n beetje in te zitten, maar wat een wause prijs :?

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

deusjevo

Berichtdoor deusjevo » 08 Jan 2022, 21:31

Oh sorry, ik heb het verkeerd opgeschreven zie ik nu.
Hij staat volgens de RDW als een camper geregistreerd maar de eisen van de Belastingdienst zijn toch strenger heb ik begrepen?
Stel dat je onrechtmatig een camper tarief betaald hebt dan kun je na een controle een naheffing en boete krijgen?

Zolang je geen exacte maten weet is het sowieso lastig beoordelen denk ik?

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 08 Jan 2022, 21:37

Ik weet niet wat ze exact vragen bij de belastingdienst, maar de verkoper kan hem toch zelf eerst op zijn naam zetten en de aanvraag doen bij de belastingdienst.
Daarna gaat het kwarttarrief automatisch naar de volgende eigenaar.

Groet Ron

Ps: mochten bij een controle dingen niet kloppen dan gaan ze inderdaad naheffen.
110-Td5 X-tech 2006

Edward

Berichtdoor Edward » 08 Jan 2022, 23:56

De eisen voor eencamper staan gewoon op de site van de belastingdienst. Zijn ook niet echt ingewikkeld.

Minimale binnen hoogte met ingeklapt dak is geloof ik 1300mm uitgeklpat is ook een hoogte voor, het dak moet een minimale afmeting hebben en er moet een wasbak en kookplaatje inzitten.

Ergo: als je een daktent op je dak lijmt en de bodem eruit zaagt en een interieurtje maakt met een losse teil als wasbakje en 1 pitsbrandertje als fornuis ben je al klaar. Die rijdt hier in het dorp namelijk al jaren rond. :lol: :lol:

Is een 5 persoon 110.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

pascal110

Berichtdoor pascal110 » 09 Jan 2022, 11:30

lees de eisen goed, aandachtig
die van mdv voldoet dus niet, ivm geen vast keuken blok.
die van markt plaats ook niet omdat de achterbank er in zit, haal je de 2 m niet.
ik heb er een die voldoet, is wel even puzzelen. 110 5d camperkenteken en tarief.
kunt me altijd pm om info
ook heb ik er nog een tekoop met hefdak, staat nog op grijs maar kan ik omlaten zetten
mvg pascal

deusjevo

Berichtdoor deusjevo » 09 Jan 2022, 17:54

mdv schreef:Klopt.. ik loop een beetje achter soms met het bijwerken van het blog.
De belastingdienst heeft het goedgekeurd!

Dat waren de foto’s waarop hij goedgekeurd is maar begrijp uit een berichtje van oktober 2021 dat ze ook nog kwamen kijken?
Gezien Pascal110 z’n bericht dat hij niet voldoet voor de Belastingdienst ben ik wel benieuwd daarnaar.

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 10 Jan 2022, 08:54

Pascal heeft al aangegeven waarom die van Marissa, volgens hem, niet zou voldoen.
pascal110 schreef:lees de eisen goed, aandachtig
die van mdv voldoet dus niet, ivm geen vast keuken blok.

Het keukenblokje van Marissa kan op rails, door de zijdeur, naar buiten, naar ik zag. Slim, kun je ook naast de auto koken (eventueel onder een luifel).
Blijkbaar ziet Pascal dit als zijnde niet vast, terwijl de belastingdienst daar dus anders over denkt.

Mijn schoonzus heeft een VW T5 camper op basis van een Caravelle. Daar zitten de stoelen en bank vast in rails in de vloer en zijn geheel te verwijderen uit de auto (is een 7 persoons camper).
Zo ook het 'vaste' keukenblokje. Dat staat in de auto vast in die rails, maar kan er simpel uit gehaald worden, net als de stoelen en bank.
Dat kan zelfs bij Marissa niet.

Groet,

Erik

p.s. Mijn schoonzus dient wel het keukenblokje in de auto te hebben. Voor het geval ze eens in een verkeerscontrole mocht komen (zonder keukenblokje is het geen camper, ook al heeft de auto een hefdak).
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

pascal110

Berichtdoor pascal110 » 10 Jan 2022, 09:50

nou de regels staan er duidelijk, vast keukenblok, tafel mag los, enz enz, ook staat er, moet een blok kunnen bevatten, door dit keukenblok,en dat bankje ?????? of bij de andere de tweede zit rij. kan dat blok er dus niet in, dus daar ga je dan.

ze laten je eerst een aantal jaren(en lekker veel) rijden en dan komen ze. en je komt aan het betalen dan.
kan er over mee praten, 205 je, zonder geblindeerde ruit door een parkeerboete, kassa
wil alleen maar zeggen weet wat je doet.
maar als ze niet komen heb je geluk.

Edward

Berichtdoor Edward » 10 Jan 2022, 10:08

Ben het met Pascal eens dat het niet verstandig is de randen van de regels teveel op te zoeken. Maar "vast" is wat anders dan "niet beweegbaar".

Verwijderbaar mag dan weer niet! Het moet een vast gebout/ gelijmd geheel met de auto vormen. Maar een autodeur is ook vast en niet verwijderbaar maar wel beweegbaar....

Dat gaat ook puur over het kastje. De wasbak mag gewoon uitneembaar zijn en op diezelfde plek mag je een los kookplaatje zetten. Zo'n 1 pits dingetje met een spuitbus gas erin voldoet al.

Banken mogen dubbelen als bed dus als die opgeklapt zijn past je bedmaat niet maar na ombouw wel.

Gelukkig heb ik zelf weinig met het gedoe van doen maar ik heb vroegah wel héél veel interieurtjes gemaakt voor campers etc. :D :D

Maar wel een kanttekening op " ze laten je rijden etc"...... Dat kan niet. Als de belastingdienst de ombouw goedkeurt heb je uitgebreide documentatie over wat en hoe de camper goedgekeurd is. Daar kunnen ze later niet op terug komen mits je de camper niet aanpast.

Anders is het als iets gedoogd wordt zoals vroeger de huif etc.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Kroeg”