OttoVink schreef:incl. campertarief.
Hoi Otto, ken je Defender (camper) eigenaren bij naam. Dat zou handig zijn voor mijn bezwaarschrift. Alvast bedankt
OttoVink schreef:incl. campertarief.
Ron63 schreef:Je draaft weer lekker door Marc, misschien moet hij gewoon eens contact opnemen met Paul van PSP. Ik ga er van uit dat hij nog regelmatig ombouwen doet.
Ron63 schreef:Je draaft weer lekker door Marc, misschien moet hij gewoon eens contact opnemen met Paul van PSP. Ik ga er van uit dat hij nog regelmatig ombouwen doet.
Groet Ron
Landmarcs schreef:Heb je een eenmaal belasting-erkende "camper" dan is er gewoonlijk wel een of andere overgangsregeling
Landmarcs schreef:Ik vraag me alleen af hoe je die 2 meter binnenlengte krijgt, anders dan met een gekrompen duimstok.
Ik weet hoe lang ik zelf ben, en hoe lang mijn matrasje is -- beide(n) geen 2 meter -- en beide(n) passen maar net (het matrasje is zelfs iets te lang).
Nu heb ik ook geen hefdak dus boeit het me slechts hypothetisch.
archjaco schreef:OttoVink schreef:incl. campertarief.
Hoi Otto, ken je Defender (camper) eigenaren bij naam. Dat zou handig zijn voor mijn bezwaarschrift. Alvast bedankt
Landmarcs schreef:archjaco schreef:....Vervolgens een beschikking aangevraagd bij de MRB voor het campertarief. Hierbij is het verzoek afgewezen. Een rechthoekig vlak moet aanwezig zijn van 90 cm breed en 200 cm lang. Fabrieksmatig is er een metalen schot aangebracht tussen cabine en laadruimte. De maximaal lengteafmeting (tussen schot en binnenzijde achterdeur) is 182,5 cm. De 200 cm is alleen haalbaar als de Defender verminkt wordt door de achterdeur 17,5 cm verder naar buiten te plaatsen. Mijn vraag nu; zijn er Defender eigenaren met een MRB goedgekeurde camperbeschikking?
Tja, net nog even de regen getrotseerd.
De vloerlengte tot het verticale deel van het schot / de seat-base is precies 2 meter als de deur nog niet dicht zit.
Je kan dus overwegen om het standaard schot te vervangen door een paar schuine steunen (zoals de importeur een aantal jaren liet doen, en zoals sowieso nodig is voor een 90 om zelfs maar aan de grijskenteken-belasting-eisen te voldoen.
Daarna hoeft de achter-pui nog maar een bescheiden afstand naar achter, niet meer als de oversteek van een High Capacity Pick-Up bak.
Maarrr ... volgens mij moet je over die 2 meter ook nog eens minimaal 1m30 hoogte hebben dus is het de vraag of het klapdak wel lang en hoog genoeg is.
Ik heb een en ander wel eens "hypothetisch" bekeken en het handigst is het om op de sloop de achterbak+dak van een 90 Hard-Top te scoren en daarna een spoedcursus aluminium-plaatwerk te doen.
Of je dan een tweede achterbalk voor de bestaande wilt plaatsen, of gewoon een wat outriggers maakt (of uitgaat van een paar degelijke bumperettes) is een keuze, daarna kan je redelijk "gemakkelijk" ± 10-12 cm lengte aan de laadbak toevoegen zonder het uiterlijk van de auto al te erg te maltraiteren.
Overigens zijn de regels mbt die lengte sowieso nogal ondoorzichtig, want er speelt ook nog eens de achterste stand van de voorstoelen sie weer maatgevend is voor sommige lengten. Ik meen dat in die achterste stand de rugleuning wel weer verticaal mag staan.
Dank MarcS voor jouw creatieve gedachten.
Soms worden er in campers ook nog draaibare voorstoelen gebruikt en dan is het helemaal de vraag welke lengte-maten er spelen.
Groeten MarcS
PS Ik zag jaren geleden een Spaanse Defender die op ± bovengenoemde manier opgerekt was. Hij had ook nog een wat verhoogd dak, dus prima als basis van een in Nederland ook voor de belastingen acceptable camper. Jammer genoeg zag ik die auto slechts in het voorbijgaan (letterlijk, nl op de autoweg) . Dez Spaanse Defender had nogal militaire kleuren, maar ik heb geen idee of er ook werkelijk van een militaire origine sprake was.
Ron63 schreef:Je draaft weer lekker door Marc, misschien moet hij gewoon eens contact opnemen met Paul van PSP. Ik ga er van uit dat hij nog regelmatig ombouwen doet.
Groet Ron
OttoVink schreef:archjaco schreef:OttoVink schreef:incl. campertarief.
Hoi Otto, ken je Defender (camper) eigenaren bij naam. Dat zou handig zijn voor mijn bezwaarschrift. Alvast bedankt
Martin, Leidschendam. marktplaats, zoeken op defender raamblindering, heeft een hele mooie , wel stawag met abenteuertechnik hefdak.
Ron63 schreef:
Ps: wat is dan eigenlijk de binnenhoogte over die 2m
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten