Dat was de tweede keer dat mij dat overkwam deze week. Automatisch floept de wijsvinger aan mijn linkerhand omhoog als gebaar van herkenning van gedeelde passie voor de LandRover. Vooral fijn bij een kruising als je elkaar even fluks bevestigend aankijkt, of gewoon In een flits elkaar tegemoedkomend op dezelfde weg. De mooiste uiteraard even kort samen oprijden op de snelweg. Afijn, loop ik potverdikkie toch tot twee keer een blauwtje op bij een new defender deze week. Hoe zit dat mede rijders? Blijven we coûte que coûte zwaaien als soort van initiatierite tot het nieuwe gilde onze gebruiken doorheeft. Of moet ik maar wennen aan het nieuwe onbehouwde...
Willem
Hoe zit dat met dat zwaaien?
-
Landmarcs
Re: Hoe zit dat met dat zwaaien?
Willem,
Ik ben "tegen wil en dank" voorstander van het blijven zwaaien, zelfs al gaat het om afgedwaalde schapen.
Alleen ... waar je een echte Defender(oïde) gewoonlijk al van een afstand herkent lukt het mij (nog) niet die New Defender tijdig te herkennen, dus vaak is ie al ruimschoots voorbij voordat ik denk " Ohh dat was een New Defender ".
Dus ben ik bang dat die New Defender-rijders nooit het idee gaan krijgen dat ze "moeten" terugzwaaien.
Groeten MarcS
Ik ben "tegen wil en dank" voorstander van het blijven zwaaien, zelfs al gaat het om afgedwaalde schapen.
Alleen ... waar je een echte Defender(oïde) gewoonlijk al van een afstand herkent lukt het mij (nog) niet die New Defender tijdig te herkennen, dus vaak is ie al ruimschoots voorbij voordat ik denk " Ohh dat was een New Defender ".
Dus ben ik bang dat die New Defender-rijders nooit het idee gaan krijgen dat ze "moeten" terugzwaaien.
Groeten MarcS
Ik zwaai (zoals in die wereld gebruikelijk is) al jarenlang in m’n Eend en Dyane naar alle A types van Citroën.
In mn bejaarde RR Classic heb ik het wel eens geprobeerd naar mede RR berijders echter de nieuwe modellen RR zijn niet zo scheutig.
De RR Vogue’s daar zwaai ik eigenlijk nooit naar, die zijn meestal al erg druk bezig met hun telefoon achter het stuur.
De oude Classics zwaaien altijd, de Defenders de en Series meestal ook wel.
In mn bejaarde RR Classic heb ik het wel eens geprobeerd naar mede RR berijders echter de nieuwe modellen RR zijn niet zo scheutig.
De RR Vogue’s daar zwaai ik eigenlijk nooit naar, die zijn meestal al erg druk bezig met hun telefoon achter het stuur.
Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT
En ook nog wat modern gescharrel....
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT
En ook nog wat modern gescharrel....
-
Landmarcs
deusjevo schreef:Ik zwaai (zoals in die wereld gebruikelijk is) al jarenlang in m’n Eend en Dyane naar alle A types van Citroën.
De RR Vogue’s daar zwaai ik eigenlijk nooit naar, die zijn meestal al erg druk bezig met hun telefoon achter het stuur.![]()
Tja, de oude(re) Range Rover's zwaaien echt maar heel zelden, zo zelden dat ik slechts blijverrast opkijk en dus te laat ben om terug te zwaaien.
Nieuwere Range Rovers, Disco's en Freelanders zwaaien - generalistisch gezegd - nooit dus is er ook geen reden om aan het zwaaien te beginnen. Overigens is zelfs/ook bij de te glanzend gepoetste (en/of de te veel opgeblingde) Defender de zwaairespons soms geheel afwezig.
Grappig is dat in Frankrijk ook de trotse Range Rover en/of Disco-liefhebber wel wil zwaaien (de meesten zwaaien evenwel niet) en de Defender-rijder zwaait ook niet steeds ... met name diegene die de auto puur utilitair gebruikt kijkt verbaasd op als je zwaait (maar dat is denkelijk ook zo als je in Frankrijk een oud boertje in zijn misschien wel begerenswaardig authentieke 2CV tegenkomt ... dat boertje zwaait ook niet).
Groeten MarcS
Hier zwaaien zowat alle 4x4's naar elkaar en hoe dichter je bij de stad Groningen komt hoe minder dat wordt. Onder de LaRo's zwaait alleen de "ouwe meuk" van 10 jaar of ouder naar elkaar. D4's beginnen nu te zwaaien.
Overigens ben ik van zwaaien naar handje van het stuur lichten gegaan.
Overigens ben ik van zwaaien naar handje van het stuur lichten gegaan.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
Edward schreef:Overigens ben ik van zwaaien naar handje van het stuur lichten gegaan.
Dat handje telt bij mij ook als zwaaien. Even een lichtsignaal mag ook (nu ja het mag niet, er staat zelfs een gemene boete op).
Groeten MarcS
Soms als ik een new pretender denk te zien en overweeg om mn hand op te steken blijkt het zo'n skoda weetikveel te zijn. 
-
Landmarcs
OttoVink schreef:Soms als ik een new pretender denk te zien en overweeg om mn hand op te steken blijkt het zo'n skoda weetikveel te zijn.
Precies, op een afstandje en met een beperkt zicht en hogere snelheid kan een Gé-wagen of een Toyauto met wit dak op het eerste gezicht een traditionele LandRover indruk maken -- je zou zelfs denken dat ze het erom gedaan hebben.
Als je dan per ongeluk je hand opsteekt krijg je alleen maar een verbaasde blik.
Groeten MarcS
Tja dezelfde dilemma's hoor ik. Dat het vooral de ouwe hap is die het heilig vuur brandende houdt is meer dan mooi. En dat veel van de nieuwere modellen voor de PC Hoofdt zijn aangeschaft anders dan het familiegevoel ok. Maar stiekum hoopte ik dat de New Defenderrijder het virus (wat een rotwoorbeeldspraak tegenwoordig) al in de folder had opgesnoven. Ze zullen er zijn en ik blijf maar pokhout zwaaien zoals Marc zegt. Overigns leerde ik in Zuid-Amerika dat ongeacht het merk, je jouw 4x4 altijd naast de dichtsbijzijnde 's parkeert én dan als het effe kan een praatje aanknoopt met de eigenaar; lands wijs, 'lands eer.
Groet Willem.
Groet Willem.
- vandestraatweg
Weet je wat pas echt gênant is: als ik in mijn andere auto zit en uit automatisme zwaai naar een defender en me dan realiseer dat ik niet in een zwaai waardige auto rij..
Ze zwaaien dan ook (meestal) niet terug naar een ford Nugget

Ze zwaaien dan ook (meestal) niet terug naar een ford Nugget