Edward schreef:Weet geen tijdsperiodes maar voor de Eu waren auto's in NL ex bpm voordeliger dan in het buitenland om de prijs incl bpm nog enigszins acceptabel te houden. Later mocht dat niet meer van de EU.
Precies, er kwamen Britten in Nederland LandRovers kopen, RHD en geheel vlgs UK-specs.
De dealer leverde graag, en het was kennelijk de moeite waard, dwz hier duidelijk meer dan een paar kwartjes goedkoper als thuis.
Overigens was er een paar jaar terug iemand die een nieuwe 130 via Spanje bestelde (waarom deze omweg weet ik niet).
Toen ik 10 jaar geleden nog eens keek naar wat mijn auto in Frankrijk had gekost was er eigenlijk maar weinig verschil, tenminste als je zo goed mogelijk dezelfde specs uitzocht.
O ja, als je gewoon "gemakkelijk" een prijs nodig hebt dan kan je vast wel een oude autoprijzen-lijst vinden, misschien zelfs wel in de 1986 Autokampioen (soms zijn zulke tijdschriften zelfs al digitaal terug te vinden).
Misschien kan je ook bij de RDW/Belastingdienst vragen welke berekeningsgrondslag voor de BPM is gebruikt, die BPM heeft dacht ik gewoon de kale catalogusprijs als startpunt.
Groeten MarcS
PS Edward heeft het RDW-raadseltje opgelost, dwz de vinger op de zere plek gelegd ... hoe zo'n foutje mogelijk is is het volgende raadsel.