In Land Rover Owner International kom je regelmatig de meest prachtige verbouwingen tegen. Ik ben er nu een in Nederland op het spoor. Ook hier doen de nuchtere Hollanders dus aparte dingen met hun Land Rover. Gelukkig maar.
Een verre kennis met een prachtige Defender 110 60th Anniversary heeft de Puma 2.4 eruit laten halen en er zit nu een Ford Mustang V6 benzinemotor in. Het ding moet 300 PK leveren.
Het doet denken aan de kleine serie Defender 'Works' uit 2018. Fabrieksnieuwe 2e hands. Daar zat zelfs een V8 in.
Die waren begrenst op -ik meen- 170 km/h.
Ik hoop deze ook....
Bijzondere verbouwing
Re: Bijzondere verbouwing
Gewoon op het LRCH forum, hier dus, heb je de bouw van Joop kunnen volgen van een 110 met daarin een 4.2 Supercharged V8 blok met 500pk uit een Range Rover.
viewtopic.php?f=22&t=6492
Niks begrensd, gewoon heule dikke remmen erop!

viewtopic.php?f=22&t=6492
Niks begrensd, gewoon heule dikke remmen erop!
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Nou, die dikke remmen, daar zorgt de RDW vast wel voor. Met zulke vermogens moet je vast van alles aanpassen.
Maar ik dacht aan iets anders: Wat, als je kindertjes vragen: "pap, mogen we vanavond die 110 een keertje mee, met die mooie nieuwe motor?" Lijkt me een een duivels dilemma. Ik zou, denk ik, zeggen "nee, pak de Clio maar." Op je kindertjes moet je zuinig zijn.
En wat als je hem ooit wilt verkopen? Zo'n collectors item moet je, denk ik, origineel houden. Zet de volgende eigenaar het Ford dieseltje er weer in?
Maar ik dacht aan iets anders: Wat, als je kindertjes vragen: "pap, mogen we vanavond die 110 een keertje mee, met die mooie nieuwe motor?" Lijkt me een een duivels dilemma. Ik zou, denk ik, zeggen "nee, pak de Clio maar." Op je kindertjes moet je zuinig zijn.
En wat als je hem ooit wilt verkopen? Zo'n collectors item moet je, denk ik, origineel houden. Zet de volgende eigenaar het Ford dieseltje er weer in?
- Erik Peters
kuyperh schreef:En wat als je hem ooit wilt verkopen? Zo'n collectors item moet je, denk ik, origineel houden. Zet de volgende eigenaar het Ford dieseltje er weer in?
Het Ford dieseltje in een 110 uit 1984 is ook niet origineel.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Landmarcs
kuyperh schreef:Maar ik dacht aan iets anders: Wat, als je kindertjes vragen: "pap, mogen we vanavond die 110 een keertje mee, met die mooie nieuwe motor?" Lijkt me een een duivels dilemma. Ik zou, denk ik, zeggen "nee, pak de Clio maar." Op je kindertjes moet je zuinig zijn.
Tegen kindertjes waar je zuinig op wilt zijn zeg je het best "Ga fietsen".
Misschien is het ook een goed idee om ze hun rijbewijs pas te laten halen als niemand meer "kindertjes" tegen ze zegt.
Misschien is fietsen niet het veiligst, nog onveiliger zijn de jeugdige autorijders, en misschien wel het onveiligst zijn de jeugdige rijders die de auto van paps of mans lenen.
Groeten MarcS
PS Het allerveiligst is gewoon niet aan kindertjes beginnen.
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 20 Nov 2020, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Qua originaliteit: het is geen oldtimer in de zin van een Mercedes 190, Ferrari of zelfs Lancia oid.
Matching numbers leveren geen meerwaarde. Hooguit bij een lights behind the grill Serie 1.
Een 110 met goede remmen een dik blok, nieuwe lak en alles daaronder én een oldtimer kenteken (nog ff 4 jaar wachten en tot die tijd 120 euri en drie maanden winterstalling) levert altijd een leuk bedrag op.
Nooit wat erin zit maar daarvoor bouw je zoiets ook niet. (tenzij je Tophat heet en dus is er een wel degelijk een markt)
Mijn dagelijkse Disco rij ik omdat ie niks kost en ik niet meer kwijt wil zijn aan transport dan nodig. Mijn Serie IIa uit '63 heeft al meer euri's geconsumeerd dan ie ooit oplevert en dat is prima. Die heb ik voor de hobby van het bouwen en ooit het rijden. Niet als investering voor m'n pensioen.....
Matching numbers leveren geen meerwaarde. Hooguit bij een lights behind the grill Serie 1.
Een 110 met goede remmen een dik blok, nieuwe lak en alles daaronder én een oldtimer kenteken (nog ff 4 jaar wachten en tot die tijd 120 euri en drie maanden winterstalling) levert altijd een leuk bedrag op.
Nooit wat erin zit maar daarvoor bouw je zoiets ook niet. (tenzij je Tophat heet en dus is er een wel degelijk een markt)
Mijn dagelijkse Disco rij ik omdat ie niks kost en ik niet meer kwijt wil zijn aan transport dan nodig. Mijn Serie IIa uit '63 heeft al meer euri's geconsumeerd dan ie ooit oplevert en dat is prima. Die heb ik voor de hobby van het bouwen en ooit het rijden. Niet als investering voor m'n pensioen.....
Edward van Vugt
Jaartallen en verjaardagen zijn soms lastig. Ik zat er ook 10 jaar naast; de 110 waar het om gaat is een 2008, dus een 70th Anniversary.
Zoals ik het lees in de reacties is, bij een eventuele verkoop, terugbouwen om hem ooit weer origineel te krijgen niet zinvol. Had ik eigenlijk wel verwacht.
Maar misschien is hij zo zelfs wel leuker, wie weet! Dan is er misschien zelfs waarde aan toegevoegd.
Zoals ik het lees in de reacties is, bij een eventuele verkoop, terugbouwen om hem ooit weer origineel te krijgen niet zinvol. Had ik eigenlijk wel verwacht.
Maar misschien is hij zo zelfs wel leuker, wie weet! Dan is er misschien zelfs waarde aan toegevoegd.
-
Landmarcs
kuyperh schreef:Jaartallen en verjaardagen zijn soms lastig. Ik zat er ook 10 jaar naast; de 110 waar het om gaat is een 2008, dus een 70th Anniversary.
Ach, d'r zat origineel al een Ford Mustang versnellingsbak in ... nu ook een Mustang V6 ... 't volgende is de carrosserie.
Groeten MarcS