Velgen

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Landrover

Velgen

Berichtdoor Landrover » 06 Aug 2020, 12:45

We zijn een 109 serie 3 aan het restaureren.
Hij is van 1980 en het is een stawag
Welke kleur moeten de velgen zijn?
Hij wordt donkergroen volgens mij moeten de velgen ook deze kleur krijgen en niet gebroken wit zoals het dak.
Wie weet raad?

Edward

Re: Velgen

Berichtdoor Edward » 06 Aug 2020, 14:17

Bij Bronze Green werden de wielen in de bodykleur gespoten. Bij de andere kleuren in Limestone oid wit.

Tenminste vanaf '63 oid want daarvoor waren de wielen altijd in bodykleur.

Uit m'n hoofd dus pin me d'r niet op vast. Zou het na moeten zoeken om zeker te zijn :oops:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 06 Aug 2020, 14:21

Ik dacht ook dezelfde (witte) kleur als het dak. Mijn 1973 109 stawag had ook witte velgen net als het dak.
kijk hier maar eens: http://expeditionlandrover.info/Series_Land_Rover_paint.html

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 06 Aug 2020, 16:54

Tja, wellicht waren er bijzondere uitzonderingen zoals Edward noemt, maar zo niet dan is het het "wit" van het dak, en dat was in 1980 denkelijk "Limestone" (dus eigenlijk geen wit maar meer een warm gelig wit).
Behalve als je expliciet een bijzondere combinatie wilt reconstrueren is de keuze voor een van de "witte" tinten handiger. Mocht je nog eens een wiel vervangen (bijv. omdat je een paar mooie wielen+banden tweedehands kan kopen) dan zal de velg bijna altijd "wit" zijn.
Kies je nu direct voor de iets latere iets wittere tint dan ben je het best uit: een gemengde set velgen valt dan nauwelijks op.
Ik heb in het verleden een nogal gemengde collectie wielen en de "Limestone" versie viel op door zijn warm-gelige tint, de andere tinten wit waren veel minder makkelijk te herkennen, zeker met een beetje (rem)stof zien die er vrijwel gelijk uit.

Groeten MarcS

Landrover

Berichtdoor Landrover » 06 Aug 2020, 17:50

Dank, hier kan ik mee verder.
Ik ben overigens lid niet vanaf vandaag maar sinds 1987.
Toen heb ik deze auto gekocht en nu hebben de kinderen deze auto weer terug gekocht om hem. Te restaureren en daarna nooit meer te verkopen.

Terug naar “Kroeg”