Gerard4t schreef:Het gaat helemaal niet om schone lucht voor ons, het gaat om de staatskas te vullen. Ze zijn zo goed in verspillen, dat er altijd honger is naar meer. Stikstofoxide's zijn al flink afgenomen, maar de berekeningen blijken niet te kloppen, maar ja, de regelingen zijn al gemaakt en dus is het: Betalen pannekoek!
Het gaat om van alles ...
(en qua verspillen, dat is op een beperkt aantal gevallen na vooral een kwestie van perspectief: heb je veel bezit dan heb je veel te verliezen en dan wil je veel politie in jouw wijk, woon je aan een weg waar te hard gereden wordt dan wil je de politie juist daar, om maar wat te noemen). Dat "om van alles" is redelijk recent eens op een rijtje gezet door de rekenkamer, en de conclusie was dat de MRB vol zit met tegenstrijdige regelingen en dus tegenstrijdige prikkels
(en als je nog iets verder kijkt is het nog erger - iemand die zijn auto bedrijfsmatig grijs rijdt [url]moet[/url] minstens 10% bedrijfsgerelateerde kilometers maken, dat lijkt logisch, maar het maakt dat zo iemand die rond die 10% natuurlijk bedrijfsmatig nooit de trein pakt, zelfs al was dat handiger, en nog "erger" is de regeling voor de bijtelling van de young-timers).
Maar goed, als je van die Nederlandse belastingen af wilt, dan zal je moeten verhuizen (en dan nog is het de vraag of je alles achter je kan laten) ... belangrijke vraag is dan wel of je niets slechts van gebreken verandert.
Zo wil ik best naar Frankrijk verhuizen, gelukkig wil mijn wederhelft niet zodat ik niet echt hoef na te denken of ik ook al het bij zo'n emigratie horend gedoe wel wil.
Groeten MarcS