Rij net weg, hoor een tikje rechts voor. 500meter gereden en ik zie vlammen bij de passagiersstoel tussen de aircomodule en de deur. Smerige verstikkende rook, snel gestopt hond uit de auto en actie. Ik heb twee brandblussers in de auto en een schakelaar om de aarde af te sluiten. Dus schakelaar om en brandblusser half geleegd. daarna aircomodule aan de brand kant losgeschroefd (twee kleine schroefjes) vingers er tussen en de rest van de brandblusser geleegd. Vuur was uit alleen smeulde het nog na. Na 5 minuten ademhalen. de airco module verder losgehaald en de oorzaak gevonden. De drie draden naar de weerstanden volledig gesmolten. Op zoek naar de zekering die dit had moeten voorkomen. Twee zekeringen 20 en 30 amp links boven bekeken. Nou de 20 amp zekering was doorgebrand maar wel op zo'n manier dat na het doorsmelten beide ingangen van de zekering tegen elkaar zijn gevallen en dus prima contact maakten
Nadat alles uitgerookt was de aarde er weer opgezet. Gelukkig geen verdere kortsluiting, sleutels er in om naar huis te rijden en........startblokkering
Ik ben weer thuis maar de aircomodule van €3000,- is aan gort.
Ik denk niet dat ij er weerr ingaat. Iemand iets anders geknutseld?
Jan (nog net met een defender TD5 uit 2001