Het "basisdak "moet 130 zijn. Eerder moest dat "fabrieks af. Dat laatste is komen te vervallen, mede naar aanleiding van een Land Rover rijder met juridische connecties die met tussenkomst van de rechter, ervoor heeft gezorgd dat die "fabrieksaf" eis is komen te vervallen.
Voor mij wat te laat want ik had al heul veul gezeik( lees: kosten) met de belastingdienst met mijn Defender Dormobile.
Voor degenen die deelgenoot willen worden van mijn ervaringen daaromtrent ff de zoekmachine van dit forum inschakelen.
We hebben nu een 130 met een zelfbouw afzetunit( nou ja, mbv kettingtakeltjes in de schuur), ook weer gedoe want het ding is lading en moet/mag ook als zodanig bevestigd en verwijderd kunnen worden. maar goed ik betaal geen kwart tarief, maar grijs voor particulieren.
Maar goed, een hefdak kan zonder al te ingewikkelde constructies en je kan er ook nog kwarttarrief mee rijden. De grijs kentekenrijders moeten wel nog even een rest-bpm afdragen ( werkt met een staffeltje naar "beneden" tot 15% van de cataloguswaarde

)