Ik zal mij even voorstellen, Eric de Haan, mijn forumnaam is deusjevo.
Imderdaad, van die geinige 2 cylinder boxer motortjes met Citroën embleem.
Heb een paar bejaarde Volvo’s, Eenden, een Citroën GS en een Citroën CX gehad en ik rijd nu rond in een Citroën Dyane uit 1968.
Eigenlijk ben ik een soort van op zoek naar meer informatie over de Range Rover Classic.
Al sinds mijn kindertijd vind ik de Classic een ontzettend intrigerende auto net zoals bijvoorbeeld de 2CV, Citroën CX en de Volvo 240.
Ik ben al een tijdje aan het oriënteren maar ben nu een beetje de weg kwijt.
Vaak zijn ze belastingvrij, een koets uit bijvoorbeeld 1993 op een chassis uit 1976 zoals deze die op Marktplaats staat.
http://link.marktplaats.nl/m1424207416
Niets vreemd voor mij want gebeurd in de eendenwereld ook wel.
Ik meen dat er 1/3 van de auto veranderd mag zijn vanuit RDW gezien.
Dus of nieuwe koets, of andere motor of ander chassis?
Maar, wat zijn nou de risico’s bij aankoop van bijvoorbeeld zo’n RR uit de link hierboven?
Vierdeurs Classics waren er nog niet in 1976 dus de koets is vernieuwd, staat ook in de advertentie vermeld.
Maar, nu zit er ook een 3,9 liter V8 i.p.v. een 3,5 V8 in en die 3,9 liter was er ook nog niet in 1976 dus dat is alweer een 1/3 dus totaal 2/3.
Wat kunnen nou de consequenties zijn van zo’n aankoop hierboven of zijn die er niet, ben alle onderwerpen in deze sectie RDW van dit forum al doorgelopen maar kom er niet uit.
Deze zomer gaan wij op vakantie naar Frankrijk en ga daar ook wat rond kijken naar Classics, ze komen er nog wel eens voor.
Invoeren van een originele 2 deurs Classic is wellicht dus ook een mogelijkheid maar ja, dan moet je weer langs die RDW en voor je het weet zit je met een ton of 2 oud ijzer...
Hopelijk krijg ik zo wat duidelijkheid hoewel deze vraag vaak al vaker voorbij is gekomen.
Hoi, ik ben deusjevo
Hoi, ik ben deusjevo
Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT
En ook nog wat modern gescharrel....
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT
En ook nog wat modern gescharrel....
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Hoi, ik ben deusjevo
Welkom Deusjevo.
Om dan direct op je vragen in te gaan ...
Je moet bij dit soort van RangeRovers uitkijken voor exemplaren waar alleen het chassisnummer nog belastingvrij is.
In dat laatste geval is het dus 3/3 te nieuw en dus 2 ton kentekenloze spare-parts als je tegen de lamp loopt.
Let ook op in Frankrijk, daar wordt nogal eens creatief geknutseld, en de ControleTechnique is/was nooit erg streng.
(Dwz. echt Frans: er mag veel niet, maar wat je niet weet "mag" weer wel.)
Bovendien weet ik inmiddels dat in ieder geval voor Defenders in Frankrijk goud geld wordt gevraagd.
Overigens ... er circuleert een Utubetje van een 90 met een Besteleend-carrosserie ... best geinig.
En overigens bis: Een 4x4 2CV is in een aantal gevallen minstens zo goed (men leze beter) in het terrein als een LandRover.
Groeten MarcS
Om dan direct op je vragen in te gaan ...
Je moet bij dit soort van RangeRovers uitkijken voor exemplaren waar alleen het chassisnummer nog belastingvrij is.
In dat laatste geval is het dus 3/3 te nieuw en dus 2 ton kentekenloze spare-parts als je tegen de lamp loopt.
Let ook op in Frankrijk, daar wordt nogal eens creatief geknutseld, en de ControleTechnique is/was nooit erg streng.
(Dwz. echt Frans: er mag veel niet, maar wat je niet weet "mag" weer wel.)
Bovendien weet ik inmiddels dat in ieder geval voor Defenders in Frankrijk goud geld wordt gevraagd.
Overigens ... er circuleert een Utubetje van een 90 met een Besteleend-carrosserie ... best geinig.
En overigens bis: Een 4x4 2CV is in een aantal gevallen minstens zo goed (men leze beter) in het terrein als een LandRover.
Groeten MarcS
Re: Hoi, ik ben deusjevo
Dank je, die omgebouwden en wat eigenaars ken ik ook.
Zijn er minimaal met een Suzuki, Jeep en Landrover basis.
Dat de 4x4 van Barbour een prima alternatief is in het terrein is zeker waar, een vriend van mij heeft er eentje gebouwd.
http://www.2cvtravel.nl/barbour/index.htm
Zal nog even graven in m’n 2CV meeting foto’s voor die omgebouwde Landrover
Hieronder de 2CV Barbour
.
Zijn er minimaal met een Suzuki, Jeep en Landrover basis.
Dat de 4x4 van Barbour een prima alternatief is in het terrein is zeker waar, een vriend van mij heeft er eentje gebouwd.
http://www.2cvtravel.nl/barbour/index.htm
Zal nog even graven in m’n 2CV meeting foto’s voor die omgebouwde Landrover
Hieronder de 2CV Barbour
.
Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT
En ook nog wat modern gescharrel....
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT
En ook nog wat modern gescharrel....
Re: Hoi, ik ben deusjevo
Welkom hier!!
Weer een 2cv rijdee erbij...
Tom Duckpower op 2cv.nl
Weer een 2cv rijdee erbij...
Tom Duckpower op 2cv.nl
1987 Land Rover 90 V8
1964 Solex Oto
1986 Citroën 2CV6 Spécial Pick Up
2002 Audi A2 1.4i
2019 Stromer ST1X Ocean Blue
1964 Solex Oto
1986 Citroën 2CV6 Spécial Pick Up
2002 Audi A2 1.4i
2019 Stromer ST1X Ocean Blue
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Hoi, ik ben deusjevo
Tja, ik ben geen Citroen-man (pun intended), maar heb er indirect wel iets mee ...
Mijn broertje is begonnen met de 2CV (nadat ie een total-loss overleefd) werd het een 2CV-bestel, en hij heeft er lang mee doorgereden.
Later een AK-diane (hij heeft er nog steeds twee), en hij rijdt nu vooral BX, of anders een Hanomag op LandRover velgen.
Groeten MarcS
Mijn broertje is begonnen met de 2CV (nadat ie een total-loss overleefd) werd het een 2CV-bestel, en hij heeft er lang mee doorgereden.
Later een AK-diane (hij heeft er nog steeds twee), en hij rijdt nu vooral BX, of anders een Hanomag op LandRover velgen.
Groeten MarcS
Re: Hoi, ik ben deusjevo
Tom90 schreef:Welkom hier!!
Weer een 2cv rijdee erbij...![]()
Tom Duckpower op 2cv.nl
Heee, je hebt een 90 zie ik, leuk zeg
Als je je hier Tom Duckpower had genoemd was ik er absoluut achter gekomen, ik ben een beetje het forum aan het doorlezen echter er is zoveel info.
Ik heb ooit wel eens gemerkt dat Volvo 240 rijders en eendrijders vaak dezelfde smaak hebben, geldt dat dan misschien ook voor Land Rover liefhebbers?
Zou nog een fotootje opzoeken, bij deze een foto gemaakt op de “2CV herriecamping” tijdens de 24 uurs race voor 2CV’s op Spa Francorchamps.
Dit zijn trouwens beide Suzuki’s, kan de omgebouwde Land Rover niet zo snel vinden.
EDIT: De foto lukt even niet
Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT
En ook nog wat modern gescharrel....
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT
En ook nog wat modern gescharrel....
-
Waterrover
- Beheerder
- Berichten: 682
- Lid geworden op: 08 Mei 2011, 15:49
- Locatie: Zoutkamp
Re: Hoi, ik ben deusjevo
Dit lijkt mij meer een Kroegonderwerp.
Chris / Forumbeheer
Chris / Forumbeheer
Re: Hoi, ik ben deusjevo
Sorry, ik dacht mij even voor te stellen in de daarvoor bestemde sectie.
Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT
En ook nog wat modern gescharrel....
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT
En ook nog wat modern gescharrel....
Re: Hoi, ik ben deusjevo
Ik heb ooit wel eens gemerkt dat Volvo 240 rijders en eendrijders vaak dezelfde smaak hebben, geldt dat dan misschien ook voor Land Rover liefhebbers?
Zou kunnen. Tweede auto was een 240, later een 740, 245 en 2x een 940. Maar ook een 2CV, 110 en nu een D2.
Groet,
Hans
PS Eerste auto was een Fiat 600, later nog Golf1, Opel Rekord, Fiat Tipo, Renault 21 Nevada, BMW 535...
110 2.5NA ex-MOD 1985 (verkocht)
Disco 2 TD5 2002 Automaat
Renault Twizy 2012
Dacia Logan MCV 0.9 TCe Bi Fuel 2017
Harley Davidson WLC 750 1950 (Liberator)
Disco 2 TD5 2002 Automaat
Renault Twizy 2012
Dacia Logan MCV 0.9 TCe Bi Fuel 2017
Harley Davidson WLC 750 1950 (Liberator)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten