Maar hij is voor een 90 of 110 bedacht en in een 130 vraagt het wat aanpassing.
Roof console
Re: Roof console
Nee, de console is zeker niet voor de show want op essentiële punten hangt ie wel degelijk aan het dak. Aan de ribben om precies te zijn.

Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
Edward schreef:Nee, de console is zeker niet voor de show want op essentiële punten hangt ie wel degelijk aan het dak. Aan de ribben om precies te zijn.
Maar hij is voor een 90 of 110 bedacht en in een 130 vraagt het wat aanpassing.![]()
D'r moet dan wel een rib midden boven, achter de hemel verborgen zitten.
Vlgs de info zit die rib er niet altijd.
Zonder die midden-rib hangt het geheel alleen aan de randen en aan de hemel zelf die ook bij mij rond het binnenlichtje wat doorhangt.
Heb je geen midden-rib dan doe je er mijns inziens goed aan een vervangende middenrib onder het dak te plakken.
Groeten MarcS
Landmarcs schreef:[
D'r moet dan wel een rib midden boven, achter de hemel verborgen zitten.
Vlgs de info zit die rib er niet altijd.
Zonder die midden-rib hangt het geheel alleen aan de randen en aan de hemel zelf die ook bij mij rond het binnenlichtje wat doorhangt.
Heb je geen midden-rib dan doe je er mijns inziens goed aan een vervangende middenrib onder het dak te plakken.
Groeten MarcS
Dat zegt ik: "vraagt wat aanpassingen". Een koker tegen het dak lijmen is geen raketwetenschap. Dat kan gewoon met een willekeurige kit en als je heel erg vliegtuig wilt doen dan gebruik je Innotec Metal Weld 2k lijm. (Die gebruik ik voor alu plekwerk)
Overigens heb ik bij mijn eigen 130 zonder roofconsole al een steuntje tegen het dak gelijmd waar de lamp aan zat. Die hield dus weer de hemel omhoog.
Tis treurig dat je bij een nagenoeg nieuwe auto zulke modificaties moet doen
Edward van Vugt
Nou, ik heb er één besteld. Ben benieuwd hoe de montage gaat verlopen.
ik ga er op mijn gemak eens mee aan de slag als het binnen is...geen haastklus van maken denk ik
Ben er wel al achter dat ik een rib tegen het dak aan heb in het midden...
ik ga er op mijn gemak eens mee aan de slag als het binnen is...geen haastklus van maken denk ik
Ben er wel al achter dat ik een rib tegen het dak aan heb in het midden...