Hallo,
Ik ben mij aan het oriënteren op de Defender 110 van 1987 of ouder en dan de benzine, gezien de belasting.
Nu valt mij op dat er erg veel verschil is in prijs.
Tuurlijk begrijp ik dat de de staat van de auto het verschil maakt, maar deze 2 vielen mij toch echt op,
Is hier een duidelijke reden voor die ik nog niet begrijp?
https://www.autoscout24.nl/aanbod/land- ... ?cldtidx=4
https://www.autoscout24.nl/aanbod/land- ... ?cldtidx=5
Zie graag de reactie's tegemoet.
Groeten,
Bert
Prijs verschil
Re: Prijs verschil
ik zie het ongeveer zo :
auto 1 is een ex-leger die volgens de tekst "geheel roestvrij" is , (dit zou ik zeker laten controleren door iemand die weet waar hij moet kijken (ik geloof dat een roestvrije landrover een soort utopie is ))
als dat zo is, is de prijs redelijk
auto 2 is natuurlijk een heel ander verhaal .... met geld toe wil je er nog niet in gezien worden , maar wie weet vind iemand het toch mooi ...
denk dat de vraagprijs voor een zeer groot deel bestaat uit de aanschafprijs van alle "accessoires"
volgens de beschrijving is de auto ook geheel roestvrij en behandeld , dan zou de vraagprijs zelfs aan de lage kant zijn.
ga er maar vanuit dat onder de €10.000 er niet veel knaps te koop is ( lees , met aardig wat werk)
geheel gerestaureerd met een gegalvaniseerd schutbord en chassis zit je meer richting de € 50.00
je eigen budget bepaald een beetje in welke klasse je moet kijken , en dan wat zaken voor lief nemen of misschien langer doorsparen .
succes met de zoektocht
auto 1 is een ex-leger die volgens de tekst "geheel roestvrij" is , (dit zou ik zeker laten controleren door iemand die weet waar hij moet kijken (ik geloof dat een roestvrije landrover een soort utopie is ))
als dat zo is, is de prijs redelijk
auto 2 is natuurlijk een heel ander verhaal .... met geld toe wil je er nog niet in gezien worden , maar wie weet vind iemand het toch mooi ...
denk dat de vraagprijs voor een zeer groot deel bestaat uit de aanschafprijs van alle "accessoires"
volgens de beschrijving is de auto ook geheel roestvrij en behandeld , dan zou de vraagprijs zelfs aan de lage kant zijn.
ga er maar vanuit dat onder de €10.000 er niet veel knaps te koop is ( lees , met aardig wat werk)
geheel gerestaureerd met een gegalvaniseerd schutbord en chassis zit je meer richting de € 50.00
je eigen budget bepaald een beetje in welke klasse je moet kijken , en dan wat zaken voor lief nemen of misschien langer doorsparen .
succes met de zoektocht
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Prijs verschil
Tja, even een eenvoudige zoekactie levert een leuk lijstje op https://www.gaspedaal.nl/land-rover/def ... 7&srt=pr-a
Misschien kan je ook nog wat jongere meenemen en die dan (tijdelijk) schorsen.
Zeker als het een klus-auto mag/moet zijn kan je makkelijk rekenen op een langere klus- en dus schorsingstijd.
En ... als je het echt om de belasting -- dus het geld -- doet, kijk dan uit met je rijk rekenen.
Wellicht is een ruim nieuwere (uit Italië ?) aan het eind van de rit goedkoper als eentje die "roestvrij" is omdat de roest inmiddels uit de gaten gevallen is ... die gaten daar gaat heel wat geld in zitten. Ook een 30 jarige kent drie maanden schorsing, een nieuwere wat langer schorsen en de MRB-kosten vallen mee.
Groeten MarcS
Misschien kan je ook nog wat jongere meenemen en die dan (tijdelijk) schorsen.
Zeker als het een klus-auto mag/moet zijn kan je makkelijk rekenen op een langere klus- en dus schorsingstijd.
En ... als je het echt om de belasting -- dus het geld -- doet, kijk dan uit met je rijk rekenen.
Wellicht is een ruim nieuwere (uit Italië ?) aan het eind van de rit goedkoper als eentje die "roestvrij" is omdat de roest inmiddels uit de gaten gevallen is ... die gaten daar gaat heel wat geld in zitten. Ook een 30 jarige kent drie maanden schorsing, een nieuwere wat langer schorsen en de MRB-kosten vallen mee.
Groeten MarcS
Re: Prijs verschil
Hallo Marc,
grappig dat de eerste 2 meldingen op gaspedaal dezelfde auto betreft op verschillende handels sites en met verschillende km standen
groetjes, Fenna
edit:
btw @ Bert, Marc heeft wel een punt met jezelf rijk rekenen. Wat ik in mijn oude 109 heb gestopt als ik alles bij elkaar optel, komt aardig in de buurt van een nieuwere die ik gelijk had kunnen rijden
grappig dat de eerste 2 meldingen op gaspedaal dezelfde auto betreft op verschillende handels sites en met verschillende km standen
groetjes, Fenna
edit:
btw @ Bert, Marc heeft wel een punt met jezelf rijk rekenen. Wat ik in mijn oude 109 heb gestopt als ik alles bij elkaar optel, komt aardig in de buurt van een nieuwere die ik gelijk had kunnen rijden

- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: Prijs verschil
fenix2 schreef:btw @ Bert, Marc heeft wel een punt met jezelf rijk rekenen. Wat ik in mijn oude 109 heb gestopt als ik alles bij elkaar optel, komt aardig in de buurt van een nieuwere die ik gelijk had kunnen rijden
Zo heb ik vroeger een 109 stawag series 3 gerestaureerd en zo'n 10 jaar gereden. Na verkoop alle nota's eens opgeteld en dat kwam aardig in de buurt van een nieuwe.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Prijs verschil
fenix2 schreef:...
btw @ Bert, Marc heeft wel een punt met jezelf rijk rekenen. Wat ik in mijn oude 109 heb gestopt als ik alles bij elkaar optel, komt aardig in de buurt van een nieuwere die ik gelijk had kunnen rijden
Wat betreft de totaal-som heeft Erik Peters ook zo'n verhaal, wel iets ouder/gedateerder:
Voor de totaalsom aan restauratiekosten had ie een nieuwe kunnen kopen. (Ahh Erik meldt het al.)
Bovendien heb je bij een iets hoger prijsniveau ook nog wat meer speelruimte/keuze en kan je wellicht eerder/makkelijker iets uitkiezen dat in de buurt van je definitieve wensen komt. Bij een bodemprijs is de onderhandelings-bodem ook veel dichterbij.
Groeten MarcS
Re: Prijs verschil
Ik begrijp de redenering maar je kan het even goed anders bekijken: een 2dehands auto kan je altijd problemen mee hebben/kopen of dat nu een Defender van 7500euro of eentje van 27500euro is. Bij een duurdere auto die prima in orde lijkt, kunnen na verloop van tijd nog steeds allerlei problemen bovenkomen (zo ken ik er genoeg). Terwijl als je een auto van 7500euro koopt waarvan je van te voren weet dat er een hoop werk en kosten aan is en daar dan 20.000euro aan onderdelen tegenaan gooit, dan weet je wel wat je hebt natuurlijk.
Al weet ik ook wel dat die theorie ook alles behalve waterdicht is
.
Al weet ik ook wel dat die theorie ook alles behalve waterdicht is
Re: Prijs verschil
Koop maar een goedkopere / oudere want met een nieuwere / duurdere, komen de reparatienota’s net zo hard! 
Andere onderdelen misschien maar aan t eind van t jaar ben je net zoveel geld kwijt!
Andere onderdelen misschien maar aan t eind van t jaar ben je net zoveel geld kwijt!
Contribute to the scenery; drive a Land Rover!
Contribute to the scenery; drive a Land Rover!
Re: Prijs verschil
Houston schreef:Koop maar een goedkopere / oudere want met een nieuwere / duurdere, komen de reparatienota’s net zo hard!
Andere onderdelen misschien maar aan t eind van t jaar ben je net zoveel geld kwijt!
100% mee eens. Ik deed mijn 300Tdi weg omdat er teveel werk aan zat naar m'n zin. De Puma die daarna kwam gaf meer ellende dan de 300 ooit gedaan had
Twee Defenders hebben sowieso 3x meer ellende gegeven dan 3 Disco's en een Range Rover
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Prijs verschil
Edward schreef:Houston schreef:Koop maar een goedkopere / oudere want met een nieuwere / duurdere, komen de reparatienota’s net zo hard!
Andere onderdelen misschien maar aan t eind van t jaar ben je net zoveel geld kwijt!
100% mee eens. Ik deed mijn 300Tdi weg omdat er teveel werk aan zat naar m'n zin. De Puma die daarna kwam gaf meer ellende dan de 300 ooit gedaan had![]()
![]()
Twee Defenders hebben sowieso 3x meer ellende gegeven dan 3 Disco's en een Range Rover
Misschien geeft deze casuïstiek alleen aanleiding tot de gedachte dat je geen tweede-handse Defender van Edward moet kopen.
Of te wel, zoals Edward zelf ook wel schrijft: op de verschillende fora vind je vooral de gruwel-verhalen.
Groeten MarcS
PS Ik denk dat je ook rond de aankoop en bedrijfskosten van een oude(re) Defender te maken krijgt met de beroemde U-curve.
Koop je een dure dan heb je toch kosten en dan is het totaal beslist ook duur, koop je een goedkoop barrel dan heb je de gebruikelijke kosten + een heleboel (verwachte en overwachte) meer-kosten, koop je verstandig iets tussenin, en heb je geen zeperd, dan valt het allemaal mee.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten