Verzekering Disco 2

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Mivida

Verzekering Disco 2

Berichtdoor Mivida » 20 Jan 2019, 18:03

Ik hoop binnen nu en niet al te lange tijd eindelijk mijn Disco 2 te gaan aanschaffen. :D
We gaan deze voornamelijk gebruiken voor vakanties/weekenden. Niet voor dagelijks woon-werk.

Wat voor verzekering raden jullie aan alleen een WA of meer? En welke maatschappij, weet niet of een 4x4 "anders" behandeld/bekeken wordt? (Ben er al een tijdje uit omdat ik leasebak rij)
Discovery 2 V8 4.0l - 2001

Landmarcs

Re: Verzekering Disco 2

Berichtdoor Landmarcs » 20 Jan 2019, 22:08

Mivida,

Kijk eens wat Wiggers (in Baarn) te bieden heeft.   En ... een Disco 2 zou ik denk ik WA of WA+ verzekeren.
Hoe tevreden je wellicht ook over je aankoop bent, de marktwaarde is niet daverend hoog*.
Maar goed, een en ander is ook afhankelijk hoeveel je zelf kan behappen.

* Bij een Defender is het qua depreciatie heel wat anders, op het moment verliezen Defenders met de tijd nauwelijks waarde.

Groeten MarcS

Mivida

Berichtdoor Mivida » 21 Jan 2019, 10:12

Dank voor de info.
Ik ga eens contact met ze opnemen

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 21 Jan 2019, 10:25

O ja, afhankelijk van de lease-constructie kan leasen lastig zijn mbt schadevrije jaren.

Heb je geen leuke schadevrije-jaren-reserve dan is WA of WA+ nog meer een eerste keus.
Betaal je de volle mep dan is een WA+All-Risk verzekering erg prijzig.

Groeten MarcS

Mivida

Berichtdoor Mivida » 21 Jan 2019, 15:27

Ja ik had het al door. Rij al jaaaaren schadevrij maar omdat ik ooit overgestapt ben naar lease ben ik al mn jaren kwijt :?
Maar zag bijvoorbeeld bij AllSecur dat hun vragen om een formulier van je lease maatschappij en aan de hand daarvan kunnen ze dan alsnog schadevrije jaren toekennen. :!:

Dus ik ga er eens mee aan de slag. Kijken wat er uit komt.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 21 Jan 2019, 15:43

Mivida schreef:Ja ik had het al door. Rij al jaaaaren schadevrij maar omdat ik ooit overgestapt ben naar lease ben ik al mn jaren kwijt :?
Maar zag bijvoorbeeld bij AllSecur dat hun vragen om een formulier van je lease maatschappij en aan de hand daarvan kunnen ze dan alsnog schadevrije jaren toekennen. :!:

Dus ik ga er eens mee aan de slag. Kijken wat er uit komt.

In de limiet moet je dus een "tweede-keus" verzekering afsluiten, dwz eentje die misschien niet de beste voor jouw auto en/of premie "doet", maar wel de schadevrije jaren wil overnemen. Daarna, nadat je een eerste contract-duur (van een jaar) verder bent, kan je dan die schade-vrije jaren weer als normale verzekerings-jaren meeverhuizen naar een betere keuze ...

Bij verzekeringen ben je vooral verzekerd van gedoe.

Groeten MarcS

Mivida

Berichtdoor Mivida » 21 Jan 2019, 21:39

Inderdaad gedoe :D :D

Terug naar “Kroeg”