Hefdak

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Landmarcs

Re: Hefdak

Berichtdoor Landmarcs » 23 Jan 2019, 00:14

RaRo74 schreef:
Landmarcs schreef:
RaRo74 schreef:Bedankt voor de info en een bed achterin is dus goed te doen.

Precies, je komt anders maar eens kijken (desnoods proefslapen).

:D LR's kun je nooit genoeg hebben. Eerst maar eens kijken wat er ik bij zou willen hebben. Dit lijkt me ook wel wat.

Tja, het kan erger ...

P1000814.jpg
Discoravan

In mijn ogen ziet dit er uit als een kettingbotsing.

Groeten MarcS

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 23 Jan 2019, 08:14

110-Td5 X-tech 2006

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 23 Jan 2019, 09:34

Ron63 schreef:https://voorraadmodule.vwe-advertentiemanager.nl/s0745128de6ee16a2a413315111250711/c866/stock/vehicles/20/details/10782999/land-rover-range-rover-3-9-v8i-vogue/
doe je ding zou ik zeggen.

Een interessant "ding" maar met een maar ....

Zoals ie nu is geregistreerd heb je 310 kilo laadvermogen, of zelfs maar 210 kilo tov het rijklaargewicht ... dus moet ie afslanken (of je moet het max. laadvermogen omhoog zien te krijgen, wellicht met de papieren van de oorspronkelijke inschrijving).
Verder heb je met 120 inch wielbasis en de enorme oversteek achter niet het beste weggedrag, zowel on- als off-road.
En ... de historie is ook wat "fraglich" reeds 10 jaar in NL, wellicht 2x 5 jaar qua eigenaars, maar ook al 8 jaar geen APK.
O ja, het camper-belastingtarief is natuurlijk vooral bij diesel aantrekkelijk.

Groeten MarcS

one-ten.nl

Berichtdoor one-ten.nl » 21 Jun 2021, 07:10

Inmiddels zijn er nog meer mogelijkheden..

Ik heb namelijk een heel nieuw ontwerp gemaakt. Met 'wenkbrouw' à la Faaq waardoor heel veel binnenhoogte en binnenlengte t.o.v. de andere daken.
Het is nog steeds minder mooi dan zonder dak, maar zelf vind ik mijn ontwerp er heel aardig uitzien. Niet de vreselijk niet meer kloppende lijnen zoals bij gebruik van een origineel dak, niet zo'n rare hoge 'plaat' boven de voorruit zoals bij veel andere daken door de wenkbrauw.
Een 3cm dik sandwichpaneel als dakplaat, dus veel beter geïsoleerd dan andere daken en het (voor zover mij bekend) het op één na goedkoopste dak.
Bij het ontwerp rekening gehouden met de NL campereisen qua maten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 21 Jun 2021, 08:44

Interessant :!:

Hoe staat het met een eventuele extra belasting van het hefdak?
Kan ik er bijvoorbeeld een Canadese kano op vastknopen?

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Coen83

Berichtdoor Coen83 » 25 Jun 2021, 12:40

one-ten.nl schreef:Inmiddels zijn er nog meer mogelijkheden..

Ik heb namelijk een heel nieuw ontwerp gemaakt. Met 'wenkbrouw' à la Faaq waardoor heel veel binnenhoogte en binnenlengte t.o.v. de andere daken.
Het is nog steeds minder mooi dan zonder dak, maar zelf vind ik mijn ontwerp er heel aardig uitzien. Niet de vreselijk niet meer kloppende lijnen zoals bij gebruik van een origineel dak, niet zo'n rare hoge 'plaat' boven de voorruit zoals bij veel andere daken door de wenkbrauw.
Een 3cm dik sandwichpaneel als dakplaat, dus veel beter geïsoleerd dan andere daken en het (voor zover mij bekend) het op één na goedkoopste dak.
Bij het ontwerp rekening gehouden met de NL campereisen qua maten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De afbeeldingen werken helaas niet meer. Ben wel geïnteresseerd om het te zien!
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960

Terug naar “Kroeg”