Hoi,
Begin jaren zeventig heeft Land Rover een expeditie op touw gezet om te bewijzen dat de nieuwe Range Rover (later de 'classic') ook echt een hele goeie off roader was. De Trans America Expedition, een reis van alaska naar vuurland. Beroemd geworden door de 'darien gap' passage waar geen wegen zijn en waar de range rovers telkens nieuwe differentielen nodig hadden (wat naar later bleek met de swamp tyres te maken had die werden gebruikt).
Anyway, de kleuren combinatie van deze auto zat destijds voor zover ik kan zien niet in het standaard kleuren palet. Er was wel een blauwe kleur leverbaar maar dat was 'tuscan' blauw, een vrij lichte kleur blauw. De landrover series 3 was wel in min of meer donkerblauw leverbaar, maar dat lijkt mij van de foto's ook niet helemaal dezelfde kleur. Een kleur omschrijving of code kan ik nergens vinden. Oxford blue komt naar mijn idee het dichtste bij. Maar ik ben er niet zeker van.
Heeft iemand een idee welke kleur blauw is gebruikt voor de trans america expeditie range rover?
Groet, Andre
range rover classic trans america expedition