Ik zou graag wat maten willen weten; hoogte en breedte , gemeten bij de achterdeur.
maar vooral, wat is de diepte bij een disco 2 , en dan tot het bekende lage schot?
ik schat zo in pakweg 125 cm.
alvast dank.
maatvoering laadgedeelte disco 2 grijs kenteken.
maatvoering laadgedeelte disco 2 grijs kenteken.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Re: maatvoering laadgedeelte disco 2 grijs kenteken.
De deuropening is 1200mm breed op het smalste deel, hoogte is 1100mm in de deuropening. Diepte tot schot is 1350mm als het schot halverwege de passagiersdeur staat. Zet je het schot zo ver mogelijk naar voren kan daar tot maximaal 300mm bij.
Dan kan de stoel nog helemaal naar achter maar de leuning niet meer achterover.
Dan kan de stoel nog helemaal naar achter maar de leuning niet meer achterover.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Dank voor de info Edward.
op alle plaatjes van google zie ik uitsluitend een lage schot uitvoering bij een disco 2.
is die nooit geleverd met een hoog schot dat je weet?
niet dat dat overigens zelf te bouwen is uiteraard.
en uitgaande van een hoog schot, ik meen dat die dan als een soort van vormvast aan de onderzijde van het dak verlijmd oid dient te worden, niet?
is het , bedoelend in het kader van regelgeving fiscus/rdw, een optie om een soort van kooi/doos te bouwen, en die vervolgens de auto in te schuiven, dus geen verlijming/vaste montage aan het dak?
op alle plaatjes van google zie ik uitsluitend een lage schot uitvoering bij een disco 2.
is die nooit geleverd met een hoog schot dat je weet?
niet dat dat overigens zelf te bouwen is uiteraard.
en uitgaande van een hoog schot, ik meen dat die dan als een soort van vormvast aan de onderzijde van het dak verlijmd oid dient te worden, niet?
is het , bedoelend in het kader van regelgeving fiscus/rdw, een optie om een soort van kooi/doos te bouwen, en die vervolgens de auto in te schuiven, dus geen verlijming/vaste montage aan het dak?
110 HT 200 Tdi 1989.
Als je in een D2 een hoog schot wil dan mag dat. Het is echter niet aan regels gebonden zolang het 300mm hoge schot maar aan de regels voldoet.
Omdat het dak hoog genoeg is tov de deuren is laag schot volgens de regels prima.
Voor het lage schot is het voldoende dat het vast aan de wagenbodem verlijmt of gebout is. Het dichtmaken daarboven staat je vrij maar mag dus naar eigen voorkeur/inzicht.
Omdat het dak hoog genoeg is tov de deuren is laag schot volgens de regels prima.
Voor het lage schot is het voldoende dat het vast aan de wagenbodem verlijmt of gebout is. Het dichtmaken daarboven staat je vrij maar mag dus naar eigen voorkeur/inzicht.
Edward van Vugt
chek, helemaal duidelijk.
dank !
dank !
110 HT 200 Tdi 1989.