kleurnummer

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Landmarcs

Re: kleurnummer

Berichtdoor Landmarcs » 17 Nov 2018, 10:27

Erik Peters schreef:... Kent Green (LRC647) ...

Erik weet dat Kent Green niet mijn keuze was (ik weet dat de keuze hierop viel omdat het vrijwel de kleur was van een ooit geliefde Austin Maxi).
Naast de kwestie van onbetwistbare smaak vind ik metallic lak niet echt passend en vooral onhandig omdat bijwerken toch "gevoeliger" is.

Groeten MarcS

PS   Erik's "keuze" voor Kent Green was dus ook omdat ie niks te kiezen had.
PS2 Mijn eerdere keuze voor Caledonian Blue was eenvoudig: in "solid" waren er toentertijd 3 kleuren groen, rood, blauw en wit, wit is geen kleur en altijd vuil rood is een BrandRover, (donker)groen een jager-kleur dus bleef politie-blauw over. De keuze voor Keswick Green was nog makkelijker, er waren nog maar 2 kleuren over: nog witter als voorheen dus nog minder een kleur, nogal donker en wat paarsig blauw (dus eigenlijk nog meer de ouderwetse Nederlandse politie-blauwe kleur) en het vage Keswick Green. Het lichtere en dus minder verhittend van het Keswick Green gaf de doorslag, de leger/jager kant namen we op de koop toe.

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 17 Nov 2018, 19:01

Landmarcs schreef:Naast de kwestie van onbetwistbare smaak vind ik metallic lak niet echt passend en vooral onhandig omdat bijwerken toch "gevoeliger" is.

Klopt (in beide gevallen), het is een metallic lak net als Epsom Green. Dus lastiger bijwerken.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Edward

Berichtdoor Edward » 17 Nov 2018, 19:20

Erik Peters schreef:
Landmarcs schreef:Naast de kwestie van onbetwistbare smaak vind ik metallic lak niet echt passend en vooral onhandig omdat bijwerken toch "gevoeliger" is.

Klopt (in beide gevallen), het is een metallic lak net als Epsom Green. Dus lastiger bijwerken.

Groet,

Erik.

Mmhhhh, mijn eerste 130 had gewone lak en de de tweede had metallic lak. Maar merkte echt geen enkel verschil qua bijwerken. :shock: :shock:

Naar de spuiter rijden, terug fietsen. Paar dagen later weer ophalen en de rekening aftikken. Nooit iets van verschil gemerkt :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

wilzun

Berichtdoor wilzun » 18 Nov 2018, 13:05

Welke kleuren zijn dit?
m1cykijbsv53.jpg

vooraanzicht.JPG

Mvg William

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 18 Nov 2018, 13:17

vind dit wel een leuk kleurtje

Groet Ron
Bijlagen
def groen.jpg
110-Td5 X-tech 2006

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 18 Nov 2018, 14:20

wilzun schreef:Welke kleuren zijn dit?

De 90 lijkt mij Keswick Green.

De 110 is volgens mij "HUE 166" (waarvan ik de code niet ken).

NB Het scheelt ook of de wheel-brows meegespoten zijn of niet.
      Ik ben een fan van onbespoten ... de wheel-brows worden dan vanzelf mat-zwart

Groeten MarcS

En dan hieronder een plaatje waar het andersom is, de 90 in HUE 166 en de 110 Keswick Green
- 2017-07-24 Les Reussilles (CH) MCS_1254.jpg

wilzun

Berichtdoor wilzun » 18 Nov 2018, 14:49

Dank je aparte kleuren wel.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 18 Nov 2018, 15:02

wilzun schreef:Dank je aparte kleuren wel.

Volgens mij was de oorspronkelijke "zeep"kleur die ze bij de "HUE 166" - special hebben geprobeerd te imiteren - een overschot-lak uit de Royal Air Force voorraden: het lijkt veel op Duck Egg Green, en dat was een camouflage-kleur voor de onderzijde van vliegtuigen (het zegt ook iets over het gemiddelde weer boven dat grote eiland).

Groeten MarcS
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 19 Nov 2018, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.

wilzun

Berichtdoor wilzun » 18 Nov 2018, 15:19

Als je zoekt op duck egg green krijg je de licht groene kleur te zien.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 18 Nov 2018, 16:09

wilzun schreef:Als je zoekt op duck egg green krijg je de licht groene kleur te zien.

Precies, dat bedoel ik - een beetje een winkel-dochter-kleur (sorry liefhebbers van de HUE 166, laten we zeggen dat dit die onbetwistbare smaak is).

Het Keswick Green is een tikje nikszeggend, soms toont het vrij grijs, soms wat blauwig, afhankelijk van de licht-omstandigheden.
Het maakt de auto (en zeker een 110 HardTop) redelijk "groot", maar niet overdreven opvallend.

't Is een beetje afhankelijk van je "hobby's" maar als je zoals ik ook graag (semi) wild kampeert dan is het een prettig onopvallende kleur (met soms iets teveel een jager-imago - ik werd al eens aangesproken door een bezorgde boer/jachtveld-eigenaar).

Mijn oude Caledonian Blue had een iets "zakelijker" uitstraling en het maakte de (eerste) indruk van dezelfde auto ietsje kleiner.

Groeten MarcS

Terug naar “Kroeg”