Lampjes

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Edward

Lampjes

Berichtdoor Edward » 19 Sep 2018, 21:47

Het zijn altijd de meest zinloze klusjes die me de meeste lol geven. Men neme een oude gril en wat overcomplete lampjes, een vijl en een bak koffie.

051E2F1A-0585-47E5-9B25-1C920F025896.JPG

De middelste zijn Hella DE xenon verstralers en de buitenste Helle DE halogeen breedstralers. Die zaten op m'n 130 en lagen sindsdien te liggen want iedereen wil led.......

De balasten zitten ook aan de gril zodat die bij een doorwading oid makkelijk uit te nemen is. Heb namelijk geen idee of die balastdingen waterproof zijn....... :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

andre66

Re: Lampjes

Berichtdoor andre66 » 20 Sep 2018, 09:10

Waarom moet ik nu ineens aan KITT de auto van de nightrider denken.... :D "Well Edward, I think it's time to wade"

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 20 Sep 2018, 11:46

Edward schreef:.......

De balasten zitten ook aan de gril zodat die bij een doorwading oid makkelijk uit te nemen is. Heb namelijk geen idee of die balastdingen waterproof zijn....... :lol: :lol:

Ik kan je in ieder geval melden dat bij een luxe Volvo die balastdingen niet bestand bleken tegen iets teveel water op de weg.
De overbuurman was not amused ... maar had ook geen zin in klagen bij de gemeente (het betrof toenterijd een zeer lokale piek-neerslag).

Je begrijpt, ik heb 'm weer even fijntjes verteld van de reden waarom ik een Defender heb (nl omdat een Renault bij dergelijke waterstanden last had van waterslag, en dat ie dus blij mocht zijn dat Volvo kennelijk de luchtinlaat iets hoger heeft uitgedacht).

Groeten MarcS

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 20 Sep 2018, 11:51

Nou ziet er weer netjes uit, en het geeft weer een beetje lucht in de stelling.

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 26 Sep 2018, 21:40

andre66 schreef:Waarom moet ik nu ineens aan KITT de auto van de nightrider denken.... :D "Well Edward, I think it's time to wade"

Ik moest eerder denken aan zo'n collectie "soepketels" die je in Zweden en Noorwegen wel voorop de auto's ziet.
Ik ben niet zo'n fan van zo'n kerstboom aan lichtjes, de in de grill verstopte lampjes zijn in ieder geval weinig opzichtig.

Groeten MarcS

PS Wat zijn eigenlijk de wettelijke regels en eisen aan dit soort van extra verlichting ?

Edward

Berichtdoor Edward » 26 Sep 2018, 22:05

Landmarcs schreef:PS Wat zijn eigenlijk de wettelijke regels en eisen aan dit soort van extra verlichting ?

Je mag maar twee lampen tegelijkertijd voeren. Alle extra lampen vallen onder 'grootlicht' en mogen alleen gevoerd worden als er geen andere weggebruikers mee lastig gevallen worden. Maar ook dan eigenlijk maar twee lampen max.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Kroeg”