polycarbonaat lampen

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
twdi

polycarbonaat lampen

Berichtdoor twdi » 23 Aug 2018, 16:48

Heeft er iemand ervaring met deze lampen?
Leveren die duidelijk meer licht dan de originele lampen?

RaRo74

Re: polycarbonaat lampen

Berichtdoor RaRo74 » 23 Aug 2018, 17:55

Zeker weten en ik gebruik ze al vele en vele jaren naar tevredenheid.
Vooral in combinatie met deze https://www.paddockspares.com/pm060-rin ... -pair.html
RaRo74
Het is een blauwe.............
Afbeelding

Crazy-G

Berichtdoor Crazy-G » 24 Aug 2018, 08:50

Jep, alweer vele jaren naar tevredenheid en bij APK elke keer weer een compliment voor het zuivere en mooie lichtbeeld. Zijn naast vele malen helderder, ook met "gewone" H4'tjes d'r in, ook nog eens ragscherp af te stellen zodat je maximaal ver verlicht en toch niemand verblind.

Bijkomend voordeel voor de off-roader, bij een doorwading kun je ze aan laten staan en zullen ze niet knappen, zoals een glazen lampglas vaak wel zal doen.

Ook hebben de spiegels rechtopstaande randen waardoor het lijkt of het "gewone" glazen zijn, je moet al erg goed en van dichtbij kijken om te zien dat het heldere PC lampen zijn.

Forum.JPG

Gert-Jan.

twdi

Berichtdoor twdi » 24 Aug 2018, 10:48

Dan is het vast een groot verschil met de huidige lampen
defenderkoplamp.jpg

Ik zag op YouTube wat instructiefilms om ze te vervangen en dat lijkt simpel.
Loop ik nog bepaalde risico’s met de afstelling bv of de beschermers waar ik zelf weinig aan kan fixen?
Ik heb geen sleutel ervaring ...

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 24 Aug 2018, 11:40

't Is natuurlijk een kwestie van onbetwistbare smaak, en bovendien nu ze erop zitten een "gepasseerd station", maar die barbecue-rekjes voor de koplampen kan je nauwelijks "beschermers" noemen, daarenboven zijn ze niet bevorderlijk voor een mooi lichtbeeld.
Mijns inziens beschermen de barbecue-rekjes de koplampen niet of nauwelijks, en bovendien geven de "beschermers" eerder meer als minder schade op het moment dat je iets raakt, of er eenvoudig een overhangende tak in verstrikt raakt.

Ik heb als beschermers een paar poly-carbonaat-plaatjes voor de koplampen (die nog steeds van glas zijn, dus ook nog steeds op mijn te verbeteren lijstje staan), voorheen had ik een willekeurig Lexan-restje, sinds een paar jaar kristal-helder polycarbonaat.

Als je ook maar iets vaker in sneeuwrijke omstandigheden vertoeft zijn polycarbonaat-ruitjes een nuttige toevoeging: de koplamp-passing is zodanig dat een en ander zonder aanvullende beschermingsmaatregelen heel snel met ijs opgevuld wordt. Omdat de overgang van water naar ijs gepaard gaat met 10% uitzetten, maar ook omdat een weer smeltende ijsklomp weerbarstig kan rondklotsen heb ik liever zo min mogelijk verborgen en opgesloten ijs in en aan de auto.

Groeten MarcS

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 24 Aug 2018, 12:22

Wat betreft afstelling, zet hem voor een muur. je kan dan zien hoe hij nu is afgesteld eventueel de lijnen met afplakband aangeven, na montage eventueel bij stellen.

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

twdi

Berichtdoor twdi » 25 Aug 2018, 17:00

Die BBQ rekjes zijn door de vorige eigenaar geplaatst. Ze zitten geschroefd. Zit er dan een moer op een onhandige plaats waar ik rekening mee moet houden?

De rest lijkt goed te doen volgens dit filmpje
https://m.youtube.com/watch?v=WjUnCF41A1c

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 26 Aug 2018, 11:08

twdi schreef:Ze zitten geschroefd. Zit er dan een moer op een onhandige plaats waar ik rekening mee moet houden?

Misschien, het is goed mogelijk dat ze met grote parkers vastgeschroefd zitten en dan draai je ze er zo af.
Maar misschien kun je onderaan nog net zien, tussen spatbord en binnenspatbord door of er ook een moertje achter zit.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 26 Aug 2018, 11:48

Je kan ze gewoon losschroeven, zitten van die ingetrokken moeren achter (net even foto gemaakt zodat je een beetje kan zien hoe het zit)

Groet Ron
Bijlagen
rooster.JPG
rooster.JPG (28.44 KiB) 5071 keer bekeken
110-Td5 X-tech 2006

Edward

Berichtdoor Edward » 26 Aug 2018, 12:45

Geschroefd met parkers, gebout met blindklinkmoeren maar gewoon boutje moertje ben ik ook al zat tegengekomen. Gewoon beginnen. :lol: :lol:

Blijft een verbazend concept voor mij dat iemand 8 gaten in z'n carrosserie boort 'ter bescherming' :shock: :shock: :shock:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Kroeg”