Houston schreef:Ik denk dat je met dat soort eisen eerder minder dan meer mensen krijgt.
Mensen willen dat liever helemaal niet. Op Facebook of whatsapp of whatever, hoef je ook niks in te vullen, als je dat niet wilt.
Ik ben juist voor een versoepeling van de regels. Laat die mensen die eerste (anonieme) vraag of advertentie maar plaatsen.
Wanneer daar gewoon reactie op komt, komen ze vast wel terug. Maar wanneer er meteen een reactie volgt in de trant van: "Je moet je voorstellen!"
of: "Wat jij doet mag niet!" jaag je ze alleen maar sneller weer weg.
Men zou dan het idee kunnen krijgen dat het alleen maar een forum voor bekenden, onder elkaar is.
Ik bezoek, vanwege meerdere hobbiesmeer en andere fora waar de regels ook niet zo streng zijn. Je kunt je profiel invullen maar ook heel minimaal of gewoon wat grappig bedoelde onzin noteren.
De gebruikers zijn daar vaak terugkerende mensen en gaandeweg herken je hun namen, posts enz wel. Op den duur ontdooien ze vanzelf wat, laten vanzelf wel wat meer los en leren anderen kennen waar ze vaker mee discussiëren enz.
Tja, ik ben ook niet echt van de "regels" (dat zal voor de oplettende lezertjes hier geen nieuws zijn).
Ik dacht meer aan een "optie" <waarvan ik niet weet of het phpBB-forum die kent>
- Een optie die maakt dat je pas elders iets mag posten nadat je je hebt gepresenteerd.
Zonder zo'n eerste kleine hobbel is de toegankelijkheid natuurlijk groter, maar het is de vraag of je die eendagsvliegen ruimte moet en wilt bieden.
Iedereen die een klein beetje moeite wil doen blijft welkom, en ik denk dat je netto meer deelnemers over houdt als je een minimale inspanning van de gebruiker vraagt. Immers: de eendagsvliegen en de gelegenheids advertenties zijn uiteindelijk ook weer demotiverend voor de serieuzere forum-bezoeker: je krijgt geen respons op een serieuze reactie op een advertentie, je ziet geen vervolg op een technische vraag ... dus heb ik liever iets minder maar wel serieuzere forum-leden.
Groeten MarcS