LRexit ?

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Erik Peters

Re: LRexit ?

Berichtdoor Erik Peters » 11 Jul 2018, 08:36

Houston schreef:Persoonlijke berichten lees ik vaak ook pas laat. Dat komt doordat ik niet zie dat ze er zijn. De melding staat helemaal rechts in t scherm en dat valt buiten beeld, op mijn iPhone.

Als iemand mij een pb stuurt, dan krijg ik daarvan een e-mail (met link), gewoon op een door mij opgegeven e-mailadres in mijn e-mail programma.
En zie het, als ik achter mijn pc zit. Ik kan op mijn telefoon geen e-mail ontvangen (niet ingesteld). Ik gebruik mijn telefoon sowieso weinig voor dat soort dingen, omdat ik het slecht zie zonder leesbril (en die is niet altijd in de buurt) :oops: .

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 11 Jul 2018, 09:39

Tja ... mijn "phone" kan bellen, gebeld worden en SMSjes ontvangen of versturen ... en dat vind ik al heel wat (moet ie wel aan staan).

Nog niet zo lang geleden ging je 6 weken op vakantie en stuurde je een ansicht-kaart als bevestiging dat alles goed gaat.

Groeten MarcS

PS Vertel me nu niet hoe handig zo'n SmartPhone is, ik weet het, maar er is altijd wel iemand in de buurt die de kaart in het ding heeft zitten, en een OV-app, en een waterpas en noem maar op. En Zwitsers zakmes zit er weer niet op, en dat soort echt praktische zaken heb ik dan weer.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 11 Jul 2018, 10:54

Houston schreef:Mijn vraag over de spiegels werd leuk opgepakt maar twee dagen later uit t topic verwijderd.

Dag Houston (en anderen),

Kijk hier: De uit de as herrezen Bespiegelingen

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 11 Jul 2018, 11:10

Landmarcs schreef:Tja ... mijn "phone" kan bellen, gebeld worden en SMSjes ontvangen of versturen ... en dat vind ik al heel wat (moet ie wel aan staan).

Nog niet zo lang geleden ging je 6 weken op vakantie en stuurde je een ansicht-kaart als bevestiging dat alles goed gaat.

Groeten MarcS

PS Vertel me nu niet hoe handig zo'n SmartPhone is, ik weet het, maar er is altijd wel iemand in de buurt die de kaart in het ding heeft zitten, en een OV-app, en een waterpas en noem maar op. En Zwitsers zakmes zit er weer niet op, en dat soort echt praktische zaken heb ik dan weer.

Dat doe ik nog steeds. Evengoed heb ik wel een smartphone. Gewoon omdat het handig is om overal even navigatie, internet, camera, notitieblok, etc bij te hebben. Vooral omdat dat allemaal in een zeer compact pakketje zit dat in tegenstelling tot een Nokia oid geen last blijkt te hebben van het stof uit de meubelmakerij. Een mobiele telefoon heb ik al een jaar of 23 maar ik heb het ding nóóit gehad om 'bereikbaar' te zijn. ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 11 Jul 2018, 12:08

Edward schreef:..... dat in tegenstelling tot een Nokia oid geen last blijkt te hebben van het stof uit de meubelmakerij ...

Met een semi-hermetische brillekoker om de Nokia kan die Nokia ongeveer overal tegen, het enige wat ik nog niet gechecked heb is of ie blijft drijven danwel zinkt (beide heeft zo z'n pro's en z'n contra's).

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 11 Jul 2018, 12:24

Ja, je kunt wel van alles verzinnen om vast te houden aan het oude. Maar in zo'n koker hoor je het belgeluid nauwelijks waar ik die toch al vaak mis in de werkplaats. Zo'n glazen doosje produceert meer volume dan een oude conventionele telefoon en is alleen daarom al handiger. Als ik gebeld wordt en moet dan eerst de koker uit m'n zak toveren en dan de telefoon uit de koker is de kans groot dat ik het gesprek gemist heb. :lol: :lol:

Ik vind zo'n smartphone reuzehandig op zowat alle vlakken en de kosten vallen erg mee. Los van het feit dat die me niet kunnen schelen want die betaald de baas. Maar internetten op zo'n schermpje doe ik dan weer zelden en dat maakt dat ik alleen op het forum kom als ik thuis op de bank zit.

(we moeten toch een soort van on topic blijven ;-) )
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 11 Jul 2018, 12:35

Edward schreef:Ja, je kunt wel van alles verzinnen om vast te houden aan het oude. Maar in zo'n koker hoor je het belgeluid nauwelijks waar ik die toch al vaak mis in de werkplaats.

(we moeten toch een soort van on topic blijven ;-) )

Degelijk, goedkoop en een lange accu-duur zijn mijn bonus mbt de Nokia.

En weinig belgeluid vind ik een pré, maar ik begrijp best dat ik daar een uitzondering in ben
Ik heb dan ook met opzet een weinig als belgeluid herkenbare ringtone, al die muzakjes terwijl je met iemand in gesprek bent zijn maar storend.

Heb ik iets gemist, dan bel ik wel terug (of niet).

Groeten MarcS

PS Het is de kroeg, dus "Hors sujet" mag zo nu en dan

Houston

Berichtdoor Houston » 11 Jul 2018, 18:29

Landmarcs schreef:
Houston schreef:Mijn vraag over de spiegels werd leuk opgepakt maar twee dagen later uit t topic verwijderd.

Dag Houston (en anderen),

Groeten MarcS

Bedankt! Maar was slechts een voorbeeld hoor! ;)

Contribute to the scenery; drive a Land Rover!

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 11 Jul 2018, 18:43

Houston schreef:
Landmarcs schreef:

Bedankt! Maar was slechts een voorbeeld hoor! ;)

't Was een mooi voorbeeld, en het zat me hoog genoeg om me er nog even druk over te maken.

En bovendien ... denk ik dat het een blijvend item is, althans zolang er Defenders/Defenderoïden zijn.

Groeten MarcS

Roger

Berichtdoor Roger » 22 Jul 2018, 10:55

zit hier ook iets minder op het moment, maar blijf het een prima forum vinden.

maar betrap mezelf er ook wel eens op dat het me irriteert als ik aan een nieuwe vragensteller met 1 bericht op zijn kerfstok, ik de hele handel uitleg en ook nooit meer iets verneem, geen enkele feedback, positief dan wel negatief.

tikje onbeleefd in mijn opinie.

:oops:
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat

Terug naar “Kroeg”