Hoi hoi,
even een vraagje, wetende dat hier meerdere ondernemers zitten
Indien ik met mijn Defender een paar ritten met de aanhanger doe...hoeveel kun je dan per km vragen ?
Zou € 0,50 per km een redelijk bedrag zijn ?
En dan de uren van het rijden zelf los doorberekend neem ik aan
Ik ben benieuwd wat jullie rekenen
Groet
Frank
hoeveel km vergoeding met aanhanger
-
Landmarcs
Re: hoeveel km vergoeding met aanhanger
Dag Frank,
Als ik zuinig reken dan kost alles incl. een kilometer ± € 0,40 -- een beetje afhankelijk van de afschrijving (die ik door de huidige lage depreciatie op laag heb gezet), en verder nogal afhankelijk van wat je aan geluk of pech hebt met bonus/malus, onderhoud en reparaties.
Of te wel: met een aanhanger is die € 0,50 zeker niet te duur. Maar ook hier geldt: alles afhankelijk van de omstandigheden, als het niet "commercieel" is reken ik alleen variabele kosten en dan is het de helft (de vaste kosten lopen immers door, en de afschrijving is maar beperkt kilometer-afhankelijk) .... of te wel: het hebben van een auto is duur, zeker in Nederland.
Groeten MarcS
Als ik zuinig reken dan kost alles incl. een kilometer ± € 0,40 -- een beetje afhankelijk van de afschrijving (die ik door de huidige lage depreciatie op laag heb gezet), en verder nogal afhankelijk van wat je aan geluk of pech hebt met bonus/malus, onderhoud en reparaties.
Of te wel: met een aanhanger is die € 0,50 zeker niet te duur. Maar ook hier geldt: alles afhankelijk van de omstandigheden, als het niet "commercieel" is reken ik alleen variabele kosten en dan is het de helft (de vaste kosten lopen immers door, en de afschrijving is maar beperkt kilometer-afhankelijk) .... of te wel: het hebben van een auto is duur, zeker in Nederland.
Groeten MarcS
Dank voor je antwoord
Het was commercieel en wel een kleine 1800 km dus dat tikt aardig aan
Tevens volgeladen aanhangers van rond de 1,5 / 2 ton lading
Denk dat € 0,50 zeker niet teveel is
Dank voor je uitleg !
Het was commercieel en wel een kleine 1800 km dus dat tikt aardig aan
Tevens volgeladen aanhangers van rond de 1,5 / 2 ton lading
Denk dat € 0,50 zeker niet teveel is
Dank voor je uitleg !
-
Landmarcs
trix G4 schreef:Denk dat € 0,50 zeker niet teveel is
Precies, als je een wat gebruikelijker afschrijving hanteert, en nog wat factoren ietsje ophoogt en/of meetelt (bijv. de kans op schade en/of op een boete), dan loopt de teller makkelijk nog verder op. 't Maakt natuurlijk ook uit wie de aanhanger levert en om wat voor aanhanger het gaat.
Aan de andere kant, als je uren ook netjes betaald worden dan is het wel zo duidelijk als de "verdiensten" daar liggen en niet stiekem ook nog in een kilometer-prijsje doortellen.
Groeten MarcS
0,50 + btw neem ik aan. lijkt mij goede prijs.
Louis
Louis
€ 0,50mis uiteraard ex btw. Moet wel leuk blijven he