Ron63 schreef:Volgens mij praat je je eigen een beetje tegen in bovenstaand stukje. De een maakt het niks uit, de berijder moet het weten, dan weer gedoogd. Als het dus gedoogd is door de een of andere inspecteur, ben je weer terug bij die eerste die het niks uitmaakt.
Al met al dus het een en ander gaan uitzoeken en gesprek met inspecteur aangaan.
Dat gesprek lijkt mij ook stap één.
Verder is er denkelijk een misverstandje.
Díé belastingman die een fout ontdekt, of vermoed, die maakt het niks uit wie de ombouw heeft gedaan, hij spreekt de berijder en/of eigenaar aan.
Aan de andere kant, als je zo'n ongemakkelijk "verhaal" aan je broek krijgt én er is sprake van een zo door de dealer geleverde auto die als belasting-grijs is geleverd ... dan heb je wellicht ook een verhaal-mogelijkheid bij die dealer. Bij een andere leverancier heb je eventueel ook zo'n verhaal alleen zal daar veelal het verhalen nog ongemakkelijker zijn.
En dan mbt de huif op een 130 ... kennelijk/hopelijk heeft LR-NL daar een of andere afspraak met de belasting-dienst*.
Indien niet dan is dat een nog groter probleem, want een huif die te laag is is gewoon te laag.
Een vlakke afdekking/deksel mag wel. Mijn "oplossing" is een deksel op een verhoogde bak ... ik denk dat dit weer een probleem gaat geven.
Dus een prachtig voorbeeld dat er voor iedere oplossing weer een probleem is.
(Dat de regels hier een daar een beetje ziek zijn zie ik ook, ik kan het ook niet helpen.)
* Bij mijn weten zijn echte Hard-Tops altijd zonder dakramen, en zijn de luxere 90's ie standaard ramen hebben terug-gebouwd naar de grijskenteken-regels. Het kan natuurlijk maar zo zo zijn dat er eentje fout is omgebouwd, of dat een "echte" Hard-Top een "fout" dak heeft gekregen. Bij LandRover is ongeveer alles mogelijk.
Groeten MarcS