Grijs & geel; een vraag

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Landmarcs

Re: Grijs & geel; een vraag

Berichtdoor Landmarcs » 12 Feb 2018, 16:42

Ron63 schreef:Blijft dus eigenlijk een lastig verhaal zolang de RDW en belastingdienst hun eigen voorwaarden stellen.

Zo lastig is het niet, je moet alleen goed weten dat belastingen en RDW twee verschillende diensten zijn met ieder zijn voorwaarden.

Verder is vooral van belang dat er kennelijk twee lezingen zijn mbt wat een zijraam is en wat een dakraam, en nog meer is van belang dat de belastingdienst kennelijk soms het alpine-raam als dakraam wil zien.
Dat laatste is mijns inziens het enige en laatste aanknopingspunt:
Gelijke gevallen worden dan niet gelijk beoordeeld (let wel, de rechter toetst heel streng aan "gelijk").

Groeten MarcS

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 12 Feb 2018, 17:08

trix G4 schreef:
tim schreef:Heh verdorie, toch jammer dat ik niet als eerste wist dat dat de nederlandse neef van chuccie norris back in town was..
Ik vraag mij ineens af, zou die die laatste teelt wijsheid nou net zo goed zijn aangeslagen als die voorlaatste teelt glazen bollen die hij op dat stukje land pacht?
Sowieso raar hoor, want volgens mij doet de familie Norris in dakkapellen, en fiat bedrijfswagens hebben toch geen alpine raampjes?
Best knap hoor, van al die markten thuis zijn.

Nou ben ik niet echt blond.......maar deze opmerking kan ik niet echt plaatsen en begrijpen.
Help me svp :roll:

Ik denk dat Floris-Tim gewoon teveel aan de lijmverdunner gesnoven heeft (of was het toch een of ander Haags poedertje)?.

Groeten MarcS

trix G4

Berichtdoor trix G4 » 12 Feb 2018, 17:39

Hahaha...dat zal het zijn !!
Pffff. dacht toch echt even dat het aan mij lag........... :mrgreen:

kuyperh

Berichtdoor kuyperh » 15 Feb 2018, 10:26

Het blijft een interessant item!

Na lezing is mijn conclusie: de jurisprudentie van Edward boven water toveren en dan een gesprekje met de inspecteur aanvragen. Vast constructiever dan meteen naar de rechter stappen.

Het slachtoffer in kwestie leest dit linkje en ik ga ervan uit dat hij er zijn voordeel mee gaat doen.

Ron brengt een interessant punt in: "wie heeft hem omgebouwd?" Ik heb geen idee, ik denk eigenlijk dat er niet omgebouwd is, want het komt mij voor dat dit gewoon de standaard uitvoering van de 90 hard top is.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 15 Feb 2018, 12:05

kuyperh schreef:Het blijft een interessant item!

Na lezing is mijn conclusie: de jurisprudentie van Edward boven water toveren en dan een gesprekje met de inspecteur aanvragen. Vast constructiever dan meteen naar de rechter stappen.

Het slachtoffer in kwestie leest dit linkje en ik ga ervan uit dat hij er zijn voordeel mee gaat doen.

Ron brengt een interessant punt in: "wie heeft hem omgebouwd?" Ik heb geen idee, ik denk eigenlijk dat er niet omgebouwd is, want het komt mij voor dat dit gewoon de standaard uitvoering van de 90 hard top is.

Voor de belastingman maakt het geen moer uit wie 'm heeft omgebouwd. Het is degene die er meer rijdt/op wiens naam hij staat die de klos is.
En het is weliswaar zo dat je bij LandRovers niks moet uitsluiten, maar normaal heeft een "echte" HardTop geen dakraampjes.
(En ... bovendien .. het is een mecanodoos en dus is een dak zo vervangen.
Het enige wat kan spelen is dat indien je de auto gekocht hebt als "grijs" voor de belastingen dat dan de verkoper aansprakelijk gesteld zou kunnen worden, was het een LR-dealer die de auto zo leverde dan heb je wel een hard "puntje": zij moeten toch weten hoe het hoort (dan wordt het zoiets als met de 130 die met een huif geleverd werden, een huif die de laadruimte te laag maakt, die huif wordt kennelijk "gedoogd" wellicht zelfs via een officieel fiscaal compromis).

Groeten MarcS

PS Ik denk dat Edward geen jurisprudentie heeft, maar wellicht wel correspondentie die aantoont dat de betwiste dakramen soms zwart op wit geaccepteerd werden.

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 15 Feb 2018, 16:25

Volgens mij praat je je eigen een beetje tegen in bovenstaand stukje. De een maakt het niks uit, de berijder moet het weten, dan weer gedoogd. Als het dus gedoogd is door de een of andere inspecteur, ben je weer terug bij die eerste die het niks uitmaakt.

Al met al dus het een en ander gaan uitzoeken en gesprek met inspecteur aangaan.

Groet

Ron
110-Td5 X-tech 2006

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 15 Feb 2018, 18:44

Ron63 schreef:Volgens mij praat je je eigen een beetje tegen in bovenstaand stukje. De een maakt het niks uit, de berijder moet het weten, dan weer gedoogd. Als het dus gedoogd is door de een of andere inspecteur, ben je weer terug bij die eerste die het niks uitmaakt.

Al met al dus het een en ander gaan uitzoeken en gesprek met inspecteur aangaan.

Dat gesprek lijkt mij ook stap één.

Verder is er denkelijk een misverstandje.

Díé belastingman die een fout ontdekt, of vermoed, die maakt het niks uit wie de ombouw heeft gedaan, hij spreekt de berijder en/of eigenaar aan.

Aan de andere kant, als je zo'n ongemakkelijk "verhaal" aan je broek krijgt én er is sprake van een zo door de dealer geleverde auto die als belasting-grijs is geleverd ... dan heb je wellicht ook een verhaal-mogelijkheid bij die dealer. Bij een andere leverancier heb je eventueel ook zo'n verhaal alleen zal daar veelal het verhalen nog ongemakkelijker zijn.

En dan mbt de huif op een 130 ... kennelijk/hopelijk heeft LR-NL daar een of andere afspraak met de belasting-dienst*.
Indien niet dan is dat een nog groter probleem, want een huif die te laag is is gewoon te laag.
Een vlakke afdekking/deksel mag wel. Mijn "oplossing" is een deksel op een verhoogde bak ... ik denk dat dit weer een probleem gaat geven.
Dus een prachtig voorbeeld dat er voor iedere oplossing weer een probleem is.
(Dat de regels hier een daar een beetje ziek zijn zie ik ook, ik kan het ook niet helpen.)

* Bij mijn weten zijn echte Hard-Tops altijd zonder dakramen, en zijn de luxere 90's ie standaard ramen hebben terug-gebouwd naar de grijskenteken-regels.   Het kan natuurlijk maar zo zo zijn dat er eentje fout is omgebouwd, of dat een "echte" Hard-Top een "fout" dak heeft gekregen. Bij LandRover is ongeveer alles mogelijk.

Groeten MarcS

kuyperh

Berichtdoor kuyperh » 16 Feb 2018, 17:03

Er komt net een telefoontje binnen over de casus:
Gisteren is door de rechtbank uitspraak gedaan en de eigenaar van de 90 blijkt door de rechter volledig in het gelijk gesteld te zijn.

Hij vertelde zijn verhaal als volgt:
Een aantal bezwaarschriften richting de belastingdienst leverden niets op. Toen heeft hij er een zaak van gemaakt. De rechter ging zelfs zover dat hij (of zij) een huisje tekende met een schuin dak en aan beide zijden een dakraam erin, ter verduidelijking van zijn/haar standpunt. Door de muren kon je niet heen kijken; door het dak wel, maar dat was niet in het geding.

Het vonnis wordt gepubliceerd.

trix G4

Berichtdoor trix G4 » 16 Feb 2018, 17:18

dat is mooi....gaan morgen mijn originele doorzichtige raampjes erin !!!!
Ik heb al het spul sinds mijn aankoop op de zolder liggen nadat de defender is omgebouwd naar grijs

Originele ruitjes vindt ik veeeeeeeeel mooier staan

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 16 Feb 2018, 17:59

trix G4 schreef:dat is mooi....gaan morgen mijn originele doorzichtige raampjes erin !!!!
Ik heb al het spul sinds mijn aankoop op de zolder liggen nadat de defender is omgebouwd naar grijs

Originele ruitjes vindt ik veeeeeeeeel mooier staan

Ik zou nog even wachten, blauwe brigade gaat net zo makkelijk in hoger beroep.

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

Terug naar “Kroeg”