Dat een voertuig volgens de RDW een bedrijfsvoertuig is wil helemaal niet zeggen dat hij dan automatisch in het lage belastingtarief valt want daarvoor moet hij ook nog aan de regels van de belastingdienst voldoen.
Om er maar weer een oude discussie aan toe te voegen: bij de 130 is de huif op de laadbak steeds weer punt van discussie. Door de dealer wordt de auto "bedrijfswagenklaar" gemaakt (lees gereed voor grijs kenteken). Daarbij is de aluminium plantenbak het meest herkenbaar. De huif zit er dan al op en de auto wordt gewoon op grijs kenteken gezet. Van de dealer heb ik begrepen dat er in het verleden overijverige ambtenaren deze situatie afkeurden en de auto weer "geel" moest worden. In de gevallen die bij mijn dealer (Jager Purmerend) bekend zijn, heeft een jurist van JLR zich ermee bemoeid en is de sanctie weer teruggedraaid. Met die info in het achterhoofd rij ik mét huif, maar met blijf wel wat huiverig als er weer eens een grootscheepse controle plaatsvindt...