kroonluchter reinigen

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Roger B.

Re: kroonluchter reinigen

Berichtdoor Roger B. » 19 Dec 2017, 23:13

Floris, doe jezelf en je buren een lol....als die bedrading geen kunststof "gewone isolatie" tussen dat stof en de aders heeft zet er dan in hemelsnaam modern draad voor in de plaats
gone

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 20 Dec 2017, 00:06

Twee jaar geleden heb ik in mijn huidige woning de bedrading vervangen. Daar zat nog ouderwets met stof bekleed installatiedraad in de stalen leidingen. Ook meteen maar een aardedraad getrokken en de stopcontacten vervangen voor een geaarde versie. In alle verbindingsdozen (schakelaars en stopcontacten) viel de ommanteling zo ongeveer "vanzelf" van het vertinde koperdraad. Echter midden in de (stalen)buis was de ommanteling nog verbazingwekkend goed gebleven. Ik ben toch heel blij dat ik het vervangen heb.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

tim

Berichtdoor tim » 20 Dec 2017, 00:38

Roger, de enige afdoende lol die ik mijn buren kan geven, is verhuizen..
Anderzijds, zij moeten de zondagse Italiaanse symphonieen ontberen die vanuit de living schallen, en dat gemis was hun dan weer te gortig.
We kwamen ergens in het midden uit.. :D

Ik zal je tip ter harte nemen, en wederom goed kijken.
Wel even melden, er zijn nooit problemen geweest met dat ding qwa electra.

Erik; ik vermoed dan dat dan nog de echte oude soort van bedrading was?
Dus kleurloos en niet de kleuren van tot ergens de jaren 60; grijs voor aarde, rood en groen voor de fase en Nuldraad?
Indien so, dan was dat echt oude spul..

Ik meen dat er een NENnorm bestaat , dat zodra je 15% van een huiselectrainstallatie vervangt/uitbreidt, dan alles opnieuw qwa bedrading moet getrokken worden.
En uiteraard naar hedendaagsche normen als randaarde en bv rook/hittemelders direct op het lichtnet ipv batterijen.
Tevens moet dacht ik iedere groep/automaat zijn eigen aardlekschakelaar hebben, waar je voorheen max 4 automaten achter een aardlek mocht zetten.Maar dit laatste weet ik niet zeker.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 20 Dec 2017, 23:44

is "boekje" over "NEN1010" heet het meen ik .... veel leesplezier op de koude donkere winteravonden deze maand... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
gone

Terug naar “Kroeg”