Wie kan mij wat uitleggen over het volgende:
De auto privé rijden en toch als bedrijfsauto geregistreerd hebben. ik ben begonnen als zzp maar maak net genoeg uren om aan alle voordelen van de belastingdienst te voldoen
Is er iemand die mij kan helpen aan de volgende info
moet de landrover een bepaalt jaartal hebben en hoe moet ik de landrover dan registreren.
en wat moet ik opgeven aan de belastingdienst
Groet Bert
een defender 130 aanschaffen
Re: een defender 130 aanschaffen
https://www.zzp-nederland.nl/kennisbank ... s-kenteken
en anders gewoon de belastingdienst bellen?
Groet Ron
en anders gewoon de belastingdienst bellen?
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
Als jij ingeschreven staat bij de kvk en de auto minimaal 10% voor de zaak gebruikt, mag je voor de wegenbelasting volgens het grijs kenteken tarief rijden.
Wanneer je m op je naam zet, krijg je vanzelf bericht. (En kun je uiteraard daarop reageren, als je dat wil)
Of je m al dan niet ‘op de zaak’ zet en kosten aftrekt en bijtelling betaalt, staat daar los van.
Wanneer je m op je naam zet, krijg je vanzelf bericht. (En kun je uiteraard daarop reageren, als je dat wil)
Of je m al dan niet ‘op de zaak’ zet en kosten aftrekt en bijtelling betaalt, staat daar los van.
Contribute to the scenery; drive a Land Rover!
-
Roger B.
let wel op dat ie ten alle tijde aan de inrichtingseisen voor grijs kenteken moet voldoen (zie diverse topics hier daarover)
in het kort,
laadbak / achteras aanpassing ivm 40% voor de achteras
geen huif, losse hardtop etc tenzij met 130cm binnenhoogte
schuifraam achter in cabine mag niet open kunnen
in het kort,
laadbak / achteras aanpassing ivm 40% voor de achteras
geen huif, losse hardtop etc tenzij met 130cm binnenhoogte
schuifraam achter in cabine mag niet open kunnen
gone
-
Bert Kesimaat
Bedankt voor de hulp.
alleen nog een vraagje: wat moet ik dan doen bij de overschrijving van de landrover op naam?
groet Bert Kesimaat
alleen nog een vraagje: wat moet ik dan doen bij de overschrijving van de landrover op naam?
groet Bert Kesimaat
-
Roger B.
als zzpér met eenmanszaak als bedrijfsvorm (waarschijnlijk) kun je de auto niet registreren op bedrijfsnaam, dus gewoon op je eigen naam.
of je hem dan boekhoudkundig op de zaak of prive zet regel je in je boekhouding (denk er aan dat "op de zaak" betekent dat ie als geel voor je bijtelling gerekend wordt, aangenomen dat je hem ook prive gaat gebruiken en de auto jonger dan 15 jaar is)
bij de belastingdienst geef je aan dat je de auto minimaal 10% zakelijk gebruikt (km registratie om dat ook aan te kunnen tonen) ik begrijp dat je daarover bericht zou krijgen wanneer je een grijs gekentekende auto op naam zet, maar dat weet ik dus niet zeker....als je de eerste aanslag MRB krijgt zal dat daar wel in staan of kun je bezwaar maken dat ie in laag tarief moet
of je hem dan boekhoudkundig op de zaak of prive zet regel je in je boekhouding (denk er aan dat "op de zaak" betekent dat ie als geel voor je bijtelling gerekend wordt, aangenomen dat je hem ook prive gaat gebruiken en de auto jonger dan 15 jaar is)
bij de belastingdienst geef je aan dat je de auto minimaal 10% zakelijk gebruikt (km registratie om dat ook aan te kunnen tonen) ik begrijp dat je daarover bericht zou krijgen wanneer je een grijs gekentekende auto op naam zet, maar dat weet ik dus niet zeker....als je de eerste aanslag MRB krijgt zal dat daar wel in staan of kun je bezwaar maken dat ie in laag tarief moet
gone
Roger B. schreef:(denk er aan dat "op de zaak" betekent dat ie als geel voor je bijtelling gerekend wordt, aangenomen dat je hem ook prive gaat gebruiken en de auto jonger dan 15 jaar is)
Zo dan!, lekker goedkoop autootje in de bijtelling wordt het dan als hij te jong is.
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
-
Roger B.
geldt toch voor alle grijs kentekens? voor de bijtelling ( onder het motto " als je deze auto prive had moest je hem geel kopen" ) betaal je gewoon over de geel kenteken prijs...... leuker kunnen ze het niet maken
terugdenkend.... zou kunnen dat het pas geldt voor voertuigen van na juni 2005, maar das ook al bijna 15 jaar
terugdenkend.... zou kunnen dat het pas geldt voor voertuigen van na juni 2005, maar das ook al bijna 15 jaar
gone
Bert Kesimaat schreef:Bedankt voor de hulp.
groet Bert Kesimaat
Je hoeft niks te doen; krijgt vanzelf bericht. En als t je niet bevalt kun je daar uiteraard op reageren.
Maar als je daar niet op wilt wachten, is een belletje natuurlijk zo gepleegd.
Ja, uit dat oogpunt logisch. (Eerlijk gezegd ook nooit over nagedacht
)
Groet Ron
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006