Rangie schreef:TD5 is zeker ook een geweldige motor! geen twijfel, als ik voldoende kms zou maken met de Disco, had ik de TD5 nooit weg gedaan.
....
De V8 kan een prima blok zijn, en hoeft niet stuk te gaan. ....
Wat de 4.0/4.6 betreft, bewezen onderhoud is echt belangrijk, Land Rover heeft een 'nieuwe' thermostaat op de markt gebracht om de 4.0/4.6 wat koeler te houden.
Ik ken hier "om de hoek" een liefhebber van mooie dure auto's (het is een luxe/dure aannemer - erg goed qua aanneemwerk, maar dito qua prijsstelling), en deze liefhebber is snel zijn liefde voor de Disco2 V8 kwijt geraakt.
Op onderhoud werd niet bespaard - besparen past niet bij zijn "luxe" opvoeding - maar hij heeft 2 (of 3) nieuwe blokken in zijn nieuw gekochte Disco gehad. Misschien had hij niet de beste dealer, waarschijnlijk was een en ander ook vóór de "nieuwe" thermostaat, maar een Disco2 V8 heeft beslist niet het "bomb-proof" imago van de Td5.
De aannemer "om de hoek" heeft sinds de Disco2 V8 inmiddels ook al een VW Touareq/TowWreck gehad en rijdt nu in een BMW Q-viel (als ie niet al weer iets nieuws heeft) ... hij heeft meer smaak in z'n aanneemwerk als in z'n auto-keuze (althans in mijn ogen).
Als je echt veel aandacht aan de V8 geeft - zoals Rangie - dan is de V8 bij weinig kilometers voordeliger, loop je een keertje tegen een nare kostenpost op dan was de Td5 gauw de "betere" keus geweest. Met een beetje liefde draait de Td5 héééél veel kilometers, en rijd je weinig dan zijn alleen roest en ander verval iets om je zorgen om te maken.
Groeten MarcS