verstuivers vervangen

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
twdi

verstuivers vervangen

Berichtdoor twdi » 18 Sep 2017, 14:25

We zijn pas terug uit ijsland en de faroer en omdat onze 110 puma uit 2008 (125000 gereden) in ijsland een defecte turbo kreeg en nu toch nog olie lekte, staat hij bij de garage. De auto is volledig nagekeken en er bleek toch wel wat mis aan te zijn. Omdat het kleppendeksel ook vervangen gaat worden, stelde men voor om de verstuivers te laten testen nu de motor toch helemaal open lag. Vandaag te horen gekregen dat ze alle 4 niet goed zijn en vervuilde diesel de oorzaak is.

Ik vraag me nu dan af, hoe voorkom je nu dat je vervuilde diesel tankt. Zeker in het buitenland.
Komt dit vaak voor?
Iemand enig idee?

ppw

Re: verstuivers vervangen

Berichtdoor ppw » 18 Sep 2017, 14:58

hmmm, verstuivers vervangen is een dure grap....zou eerst even injectorcleaner in je tank gooien... kijk wel even uit... "modernere"dieselpompen kunnen niet tegen alle soorten.... bij mijn oude 200tdi deed een liter of 5 benzine bij m'n diesel gooien ook al wonderen....
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Edward

Re: verstuivers vervangen

Berichtdoor Edward » 18 Sep 2017, 18:27

Vervuilde diesel voorkom je alleen door extra te filteren. Maar dat is niet de oorzaak, het is een standaard kwaal van zowel de 2.4 als de 2.2 blokken van Ford. Al zoveel mensen over gehoord. Bij mijn 130 zijn er ook 4 nieuwe ingekomen samen met een nieuwe koppakking. Die had nog ongeveer dezelfde km stand........ :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Kroeg”