Variabele wegenbelasting......?

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Edward

Re: Variabele wegenbelasting......?

Berichtdoor Edward » 06 Mei 2017, 19:06

ppw schreef:Jongens.... kansloos dit..... ik betaal ook ( met gemorrel) €2400 per jaar MRB, met 35% bijtelling op economische ( nihil) waarde.... voor 6000 km's per jaar.... maar ik doe het, punt.
als ondernemer ( die hier zo ongeveer vergruisd worden door loonslaafjes... :roll: ) heb je wel degelijk meer risico's en kosten waar een niet ondernemer geen benul van heeft.... ik had een kok, haalde z'n motor rijbewijs, kocht een motor & ging op z'n bek.... 3 maanden uit de running, ik volledig door betalen, + vervanging regelen die ook betaald moet worden. blijkt dat het nóg even wat langer duurt, en dat hij waarschijnlijk niet meer kan lopen.... mag ik als ondernemer & werkgever de komende 10(TIEN!!) jaar zijn 70% salaris betalen :roll: :shock: :cry: nee, da's mijn risico als ondernemer.... of die andere kok die ik heb, en die op zaterdag voetbalt & al 3x in 5 jaar z'n kruisbanden/enkelbanden scheurde... mag ik als werkgever voor opdraaien.... dus hou alsjeblieft op over "voordelen"... :oops:
en als ik idd alle kosten in de boekhouding doe omdat ik m'n auto ( geel kenteken!) ook zakelijk gebruik,betekent dat niet dat het mij niets kost... het gaat alleen van m'n winst af... ik betaal het wel degelijk zelf!

Precies, je mag zo'n roeptoeter als GertJan wel aannemen, maar als je hem wilt ontslaan ben je de lul, wordt ie arbeidsongeschikt omdat ie met z'n LaRo van een berg rolt ben je de lul. Als je hem wel een baan blijft faciliteren ben je volgens z'n eigen tekst nog steeds een lul en profiteur.

Gelukkig zijn er nog wel mensen die ondanks alles zo'n type een baan geeft. Ik doe het niet meer! Uitsluitend zelfstandigen of pay-roll voor mij :lol: :lol: :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Crazy-G

Berichtdoor Crazy-G » 07 Mei 2017, 08:58

Kijk en daar ga je nou toch net een stap te ver Edward, jij legt mij woorden in de mond die ik dus helemaal nergens gezegd heb, ik heb het woord lul en profiteur en dergelijke niet gebruikt en het op een heel klein zijsprongetje naar het ondernemersrisico na louter en alleen gehad over de voordelen ten opzichte van het rijden van een auto in Nederland voor ondernemers ten opzichte van niet ondernemers.

En dat is een vervelende eigenschap van jou Edward dat je wel vaker in topics de feiten niet helemaal weergeeft zoals ze neergezet zijn maar er jou eigen interpretatie aan geeft en dan lekker van leer gaat tegen iedereen die het in jou optiek helemaal fout heeft, heb dat helaas al zeer vaak voorbij zien komen bij antwoorden je.

Die eigenschap zou je niet op anderen, zoals mijzelf, moeten projecteren en je eens aan de feiten houden die voorliggen en niet hoe jij ze graag zou zien, ik ga zelf namelijk wel graag uit van feiten en niet van aannames hoe leuk dat de discussie ook kan maken.

Wat dat betreft Edward, mijn naam is Gert-Jan, precies zo en niet Gertjan zoals jij dat "interpreteert", alleen dat geeft al aan hoe beperkt jou vermogen is om feiten te zien, het staat er gewoon keihard geschreven en nog maak je er wat anders van, geeft aan hoe jij leest en datgene wat je leest (niet) verwerkt.

Wellicht was in mijn geval de benaming "gewone sterveling" wat minder gelukkig gekozen maar goed, erger als dat heb ik niets gezegd en om dan te zeggen dat ik ondernemers lullen of profiteurs vind is bullshit, ook die interpretatie doe jij weer en de rest van je ondernemersvrienden nemen geeneens de moeite om mijn woorden exact te lezen en doen helaas vrolijk met je mee.

Maar het geeft me toch weer hoop, blijkbaar zijn ondernemers dus ook net als andere mensen, roeptoeteren er zelf ook gewoon vrolijk op los zonder zich van feiten te vergewissen.

Zo wordt er een aantal zaken aangedragen die geen steek houden, bijvoorbeeld over mij opmerking dat geen bijtelling nodig zou zijn, ik vergeleek namelijk mijn La Ro grijs kenteken met eenzelfde van een ondernemer en als de ondernemer die wagen dan uitsluitend voor het bedrijf gebruikt is er inderdaad nul bijtelling, heeft dezelfde ondernemer dezelfde grijs kenteken wagen aangeschaft om deze voor het bedrijf en ook privé voor leuke off-road ritjes en vakanties en andere leuke dingen te gebruiken, ja dan komt er bijtelling bij, logisch toch? En dan nog blijft de aanschaf voor diezelfde ondernemer een fractie van wat een particulier (zal het geen gewone stervelingen meer noemen) er voor moet neertellen.

Dus mannen en eventueel vrouwen ondernemers, ga vooral zo door, maak je vrienden mee, maar belangrijker nog, blijf on-topic, lees het hele topic en kom dan, liefst met gefundeerde tegenargumenten, dan ben ik zeer bereid om de discussie aan te gaan.

ex loonslaaf
ex ondernemer
inmiddels met 55 pensionado

Gert-Jan.
Laatst gewijzigd door Crazy-G op 07 Mei 2017, 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Dommel

Berichtdoor Dommel » 07 Mei 2017, 09:03

Helemaal met PPW eens.

Ik zeg altijd dat de FNV het voor hun eigen achterban hebben verpest. Flink roeptoeteren en op de barricades staan... nu hebben ze of geen baan of zijn ze de (schijn) zelfstandigheid ingedrukt.

Edward schreef:Gelukkig zijn er nog wel mensen die ondanks alles zo'n type een baan geeft. Ik doe het niet meer! Uitsluitend zelfstandigen of pay-roll voor mij :lol: :lol: :lol: :lol:
Een groter bedrijf kan zo'n klap wel aan, maar als eenmanszaak iemand op loonlijst erbij plaatsen geeft een hoop extra risico. Ik doe hetzelfde als Edward.

Net wat PPW ook aangeeft, gaat het af van de winst, de kosten moeten nog steeds betaald worden. Zelf drie maanden uit de running geweest; al die tijd geen inkomen gehad, terwijl je als werknemer doorbetaald krijg. Kun je je ondertussen op de bank gaan frustreren dat je buurman een grotere leaseauto heeft "gekregen" dan jij... de ondernemer spreekt z'n spaargelden aan.
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

Dommel

Berichtdoor Dommel » 07 Mei 2017, 09:15

Crazy-G schreef:... privé voor leuke off-road ritjes en vakanties en andere leuke dingen te gebruiken, ja dan komt er bijtelling bij, logisch toch? En dan nog blijft de aanschaf voor diezelfde ondernemer een fractie van wat een particulier (zal het geen gewone stervelingen meer noemen) er voor moet neertellen.

Uhm... In eerste instantie wilde ik de auto volledig zakelijk rijden, maar zoals ik al aangaf: kleine ophalen van KDV, brood bij de bakker en andere onverklaarbare kilometers in je km-administratie hebben mij doen besluiten om maar bijtelling te gaan betalen. Dus kom niet met allerlei leuke privé ritjes doen.

Hoe kom je erbij dat de aanschaf een fractie is van wat een particulier betaalt? Is toch logisch dat een ondernemer de BTW terugvordert, deze moet namelijk bij de eindgebruiker neergelegd worden; de consument. Anders ga je belasting over belasting rekenen... :?
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

GeertLW79

Berichtdoor GeertLW79 » 07 Mei 2017, 09:17

Gezellig zo'n kroeg, is het op jullie evenementen ook zo gezellig? :lol:

Geert
Light Weight 1979 2.25D

ppw

Berichtdoor ppw » 07 Mei 2017, 09:22

Gert-Jan
Zo wordt er een aantal zaken aangedragen die geen steek houden, bijvoorbeeld over mij opmerking dat geen bijtelling nodig zou zijn, ik vergeleek namelijk mijn La Ro grijs kenteken met eenzelfde van een ondernemer en als de ondernemer die wagen dan uitsluitend voor het bedrijf gebruikt is er inderdaad nul bijtelling, heeft dezelfde ondernemer dezelfde grijs kenteken wagen aangeschaft om deze voor het bedrijf en ook privé voor leuke off-road ritjes en vakanties en andere leuke dingen te gebruiken, ja dan komt er bijtelling bij, logisch toch? En dan nog blijft de aanschaf voor diezelfde ondernemer een fractie van wat een particulier (zal het geen gewone stervelingen meer noemen) er voor moet neertellen.

"hmmm, wellicht overheen gelezen of verkeerd ge-intepreteerd...maar heeeull duidelijk was je vergelijking niet... las nl. nergens dat jij Grijs met Grijs vergeleek... zal vast een 50 shades of different Grey zijn :mrgreen: :mrgreen:
en ja... het is hier heel gezellig... maar bashen ed. kan ook hier in de kroeg... scheelt ook wel als je de desbetreffende personen ook daadwerkelijk kent... ;) ;) of juist niet :roll:
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

marko001

Berichtdoor marko001 » 09 Mei 2017, 12:42

Kilometerheffing voor iedereen lijkt mij gewoon het eerlijkst, wie meer rijd, dus meer vervuilt die betaald meer, en ja dan berekenen de bedrijven dit maar door, ben ik altijd nog goedkoper uit die ene keer dat ik iets of iemand nodig heb dan nu elke maand die wegenbelasting voor een auto die ik haast alleen in het weekend gebruik.

Groetjes

Marco

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 09 Mei 2017, 13:07

marko001 schreef:Kilometerheffing voor iedereen lijkt mij gewoon het eerlijkst, wie meer rijd, dus meer vervuilt die betaald meer, en ja dan berekenen de bedrijven dit maar door, ben ik altijd nog goedkoper uit die ene keer dat ik iets of iemand nodig heb dan nu elke maand die wegenbelasting voor een auto die ik haast alleen in het weekend gebruik.

Precies ... de gebruiker betaalt.
Hoe schaarser het goed, hoe groter de vraag, des te hoger de prijs.

Groeten MarcS

Terug naar “Kroeg”