ppw schreef:Jongens.... kansloos dit..... ik betaal ook ( met gemorrel) €2400 per jaar MRB, met 35% bijtelling op economische ( nihil) waarde.... voor 6000 km's per jaar.... maar ik doe het, punt.
als ondernemer ( die hier zo ongeveer vergruisd worden door loonslaafjes...) heb je wel degelijk meer risico's en kosten waar een niet ondernemer geen benul van heeft.... ik had een kok, haalde z'n motor rijbewijs, kocht een motor & ging op z'n bek.... 3 maanden uit de running, ik volledig door betalen, + vervanging regelen die ook betaald moet worden. blijkt dat het nóg even wat langer duurt, en dat hij waarschijnlijk niet meer kan lopen.... mag ik als ondernemer & werkgever de komende 10(TIEN!!) jaar zijn 70% salaris betalen
![]()
![]()
nee, da's mijn risico als ondernemer.... of die andere kok die ik heb, en die op zaterdag voetbalt & al 3x in 5 jaar z'n kruisbanden/enkelbanden scheurde... mag ik als werkgever voor opdraaien.... dus hou alsjeblieft op over "voordelen"...
![]()
en als ik idd alle kosten in de boekhouding doe omdat ik m'n auto ( geel kenteken!) ook zakelijk gebruik,betekent dat niet dat het mij niets kost... het gaat alleen van m'n winst af... ik betaal het wel degelijk zelf!
Precies, je mag zo'n roeptoeter als GertJan wel aannemen, maar als je hem wilt ontslaan ben je de lul, wordt ie arbeidsongeschikt omdat ie met z'n LaRo van een berg rolt ben je de lul. Als je hem wel een baan blijft faciliteren ben je volgens z'n eigen tekst nog steeds een lul en profiteur.
Gelukkig zijn er nog wel mensen die ondanks alles zo'n type een baan geeft. Ik doe het niet meer! Uitsluitend zelfstandigen of pay-roll voor mij