GoForAfrica TeamMCW: Nederland --> Gambia!

Reizen, expedities, kamperen, navigatie / GPS
Edward

Re: GoForAfrica TeamMCW: Nederland --> Gambia!

Berichtdoor Edward » 20 Jan 2017, 19:52

ppw schreef:idd.... en als je wil... gewoon doen!!! en bij mij is het niet zozeer gebrek aan geld( laat m'n vrouw het maar niet horen ;) :roll: ) maar eerder gebrek aan tijd :evil: :evil:

Als het over de reis gaat geloof ik je, gaat het over de auto dan is dat de grootste onzin die er is, want dat hok van jouw kost 1000 keer meer tijd dan al mijn Range Rovers en Discovery's ooit bij elkaar gekost hebben. Daar doe ik namelijk niks aan dan hooguit 1x per jaar wegbrengen voor een beurt....
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

ppw

Berichtdoor ppw » 20 Jan 2017, 20:08

vast... maarrrrrr rij jij nog terrein??? besides.... hobbies kosten geld, en dit vind ik leuk ;) :mrgreen: zie het als therapie :roll: :mrgreen: :mrgreen:
en ja.... kost idd een hoop..... heb er afgelopen 6 jaar buiten de aanschaf al ruim €17.000 ingestopt.... and counting :evil: :evil: maar houd me bezig ;) :shock: :?
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 20 Jan 2017, 20:40

Ja, zo heb ik eens een 109 stawag gerestaureerd en 10 jaar gereden. Alle bonnen netjes bewaard en later eens opgeteld..........en de uitkomst was.............dat ik beter een nieuwe had kunnen kopen.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 20 Jan 2017, 21:19

Erik Peters schreef:Ja, zo heb ik eens een 109 stawag gerestaureerd en 10 jaar gereden. Alle bonnen netjes bewaard en later eens opgeteld..........en de uitkomst was.............dat ik beter een nieuwe had kunnen kopen.

En dat deed ie dan uiteindelijk ook ... en daarna toch weer een 2º handsje voor "erbij".

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 20 Jan 2017, 21:53

6 jaar terug de D2 gekocht voor 9500 euri. Nu levert ie een 4500 euri op. Dat is 70 tientjes in de maand afschrijving. Mrb is iets van 500 per jaar, verzekering nog iets minder. Onderhoud is nog nooit meer dan 1000-1500 euro per jaar geweest.

Geen idee hoe ik voordeliger kan rijden. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 21 Jan 2017, 00:43

Edward schreef:Geen idee hoe ik voordeliger kan rijden. :lol: :lol:

Met een Renaultje Twingo bijvoorbeeld, maar dat is veel minder leuk!
Landmarcs schreef:En dat deed ie dan uiteindelijk ook ... en daarna toch weer een 2º handsje voor "erbij".

Ja, na 15 jaar had die 'nieuwe' wat groter onderhoud nodig (waar ie nog steeds op wacht door, net als ppw, gebrek aan tijd).

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Edward

Berichtdoor Edward » 21 Jan 2017, 01:00

Erik Peters schreef:Met een Renaultje Twingo bijvoorbeeld, maar dat is veel minder leuk!
Groet,

Erik.

Nou, die is maar matig voordeliger in de Mrb. Daarnaast wordt het lastig om daat 12 Festo kratten met gereedschap in te krijgen en een kar achter te hangen met hout of meubels erop. :roll: :roll:

In tegenstelling tot veel hier heb ik het hok niet voor de hobby maar om mee te werken. ;)
Edward van Vugt

Crazy-G

Berichtdoor Crazy-G » 21 Jan 2017, 08:33

Edward schreef:Mrb is iets van 500 per jaar,

Tja, op de zaak zetten, dan is alles goedkoop, als je zo'n D2 privé wil rijden is MRB alleen al vijf keer zoveel, jij kunt hem ook lekker van de eventuele winst aftrekken, inclusief onderhoud en dergelijke en met alle zakelijke kortingen daarbij bovendien (geen BTW en bedrijfskortingen en dergelijke), dus je berekeningen gaan hier een beetje scheef vriend.

Maar desalniettemin is het waar dat een D2 in onderhoud niet de wereld "hoeft" te kosten, maar mijn ervaring leert dat jij een uitzonderlijk onderhoudsvriendelijke hebt getroffen, meestal gaat er bij een D2 "iets" meer kapot in de tijd dat jij hem inmiddels hebt, zeker bij één met een leeftijd en aanschafprijs zoals jij zegt dat je de jouwe hebt gekocht.

G-J.

ppw

Berichtdoor ppw » 21 Jan 2017, 10:37

Crazy-G schreef:
Edward schreef:Mrb is iets van 500 per jaar,

Tja, op de zaak zetten, dan is alles goedkoop, als je zo'n D2 privé wil rijden is MRB alleen al vijf keer zoveel, jij kunt hem ook lekker van de eventuele winst aftrekken, inclusief onderhoud en dergelijke en met alle zakelijke kortingen daarbij bovendien (geen BTW en bedrijfskortingen en dergelijke), dus je berekeningen gaan hier een beetje scheef vriend.
..........................

G-J.

ik heb mijn geel kenteken 110 WéL op de zaak gezet... met 35% bijtelling over wat ze waard was.... :roll: ;) én trek dus alle kosten af, & betaal geen BTW/VAT in UK ;) áls ik dan toch €2400 per jaar MRB moet betalen voor 6000km's.... dan maar zo ;)
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Crazy-G

Berichtdoor Crazy-G » 21 Jan 2017, 10:52

Ik zeg ook niet dat iemand de auto niet op de zaak moet zetten, zou ik ook doen, maar het is een beetje scheef rekenen als je een volledig grijs kenteken op de zaak rijd vergeleken met een particuliere geel kenteken auto of een geel kenteken auto op de zaak met bijtelling.

Zou hetzelfde zijn als mijn volledig MRB vrije en €100 per jaar verzekering kostende oldtimer qua kosten vergelijken met een moderne auto.

Mijn Lightweight kost namelijk ook in onderhoud bijna niets, enkele €uro's per jaar slechts waarom? Omdat ik echt alles zelf doe en hij inmiddels beter dan nieuw is. En ja, ik rij echt wel veel kilometers per jaar, alleen niet zo comfortabel als een D2 of iets dergelijks natuurlijk, alhoewel, met mijn Exmoor Trim Defender stoelen en paraboolveren valt dat erg mee zolang ik niet harder dan 80 rij, maar ook dan kom ik heel ver in een dagje rijden.

G-J.

Terug naar “Reizen”